Vi har gått tillbaka till färskfoder, eftersom Magnusson ångkokta inte riktigt räckte för att hålla Griseo i bra hull. Har kört Real färskfoder, deras Exclusive eftersom den inte innehåller kyckling. Har köpt på ÖoB men det är rätt ofta det bara finns en eller två 4 kgs-korvar, ibland finns ingen alls. Så jag tänkte att jag beställer från Real direkt, det stod att det gick att göra även om man bodde så man har lantbrevbärare och jag lusläste verkligen om det stod något om att de då inte kunde garantera kylkedjan, men icke.
Så här skriver de:
"När du väljer Hemleverans får du ditt paket levererat hela vägen fram till din dörr inom 1-3 vardagar och du behöver inte vara hemma för att kvittera paketet. Det spelar ingen roll vart du bor i Sverige, vi levererar hem till din dörr. Det går även om du bor i ett område som har lantbrevbärare, men då tar det 1-2 dagar extra för leveransen att komma fram. Bor du i lägenhet bär vi upp paketet och ställer det utanför din lägenhetsdörr."
Så jag beställde och idag kom fodret, jag såg när Postnord ställde av det så jag gick direkt ut och tog hand om det. Då är i princip alla korvarna upptinade! De har lagt ett lager bubbelplast om innerkartongen, sen slängt i lite frigolitbitar och inget mer. Så nu står jag med 36 kg färskfoder där det mesta har tinat... jag är INTE glad, kan man väl säga.
Har mailat dem men ännu inte fått svar.
Nu får det antingen bli Fodax eller Nordic, även om det innebär lite mer insats för att få hem det men då får vi i alla fall hem det i fruset skick.