Uppdateringstråd 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad roligt! :love: Bogs pappa kom två idag! Hoppas att dom kommer sända live på söndag. Är lite lagom sugen att sticka iväg lite spontant dit, men det är orimligt att försöka hitta boende där nu tror jag. Får vänta till EM.
Jag hoppas jag kan komma upp på EM och titta!

Kl
Kom inte upp i tid som jag tänkt mig för att cykla innan skogen kryllar av motionärer och när jag väl kom iväg glömde jag cykeln. 🙃
Vi gick i en kohage vid stranden som nyligen tömts på kossor och jag vet inte hur många komockor hon rullade sig i. Sen hittade hon ett geggigt vattenhål att plaska i.
Hem och klippa lite får, hon tar det hyfsat med ro att ligga bunden och kunde tillochmed sova en liten stund. Det svåra är såklart när det är byte av får att inte gå helt upp i varv.
In och bada hund, nu är det en trött tjej som sussar. 😴

Jag hoppas jag kan komma upp på EM och titta!

Kl
Kom inte upp i tid som jag tänkt mig för att cykla innan skogen kryllar av motionärer och när jag väl kom iväg glömde jag cykeln. 🙃
Vi gick i en kohage vid stranden som nyligen tömts på kossor och jag vet inte hur många komockor hon rullade sig i. Sen hittade hon ett geggigt vattenhål att plaska i.
Hem och klippa lite får, hon tar det hyfsat med ro att ligga bunden och kunde tillochmed sova en liten stund. Det svåra är såklart när det är byte av får att inte gå helt upp i varv.
In och bada hund, nu är det en trött tjej som sussar. 😴
Åh vad kul! Bogs uppfödare ska tävla då så vi ska dit och heja på henne. Om du ska dit får du hojta. 😃

Vad roligt! :love: Bogs pappa kom två idag! Hoppas att dom kommer sända live på söndag. Är lite lagom sugen att sticka iväg lite spontant dit, men det är orimligt att försöka hitta boende där nu tror jag. Får vänta till EM.
Ja, rapporteringen idag var ju under all kritik, hoppas det är lite lättare att följa i helgen. Inte så smidigt att spontanåka som åskådare eftersom det är på Gotland i år!

Lite intressant att se hur stor skillnad det är på poängen från den svenska och den engelska domaren. Skulle vara kul att se alla delpoäng och vart bedömningen gått isär.

Själv är jag en aning bitter att EM hålls 45 min från där jag bodde större delen av mitt liv, men flyttade från i våras 😬🙄🤣

Ja, rapporteringen idag var ju under all kritik, hoppas det är lite lättare att följa i helgen. Inte så smidigt att spontanåka som åskådare eftersom det är på Gotland i år!

Lite intressant att se hur stor skillnad det är på poängen från den svenska och den engelska domaren. Skulle vara kul att se alla delpoäng och vart bedömningen gått isär.

Själv är jag en aning bitter att EM hålls 45 min från där jag bodde större delen av mitt liv, men flyttade från i våras 😬🙄🤣
Har ju bara varit lite bilder sporadiskt. 🥲

Vart kan man se dom olika poängen? :)
Åh förstår verkligen. Jag har typ 1,5 timme men ska nog åka två av dagarna i alla fall.

Åkte förbi och köpte en ny bädd till Boggen av @Red_Chili idag. 😃

Bog blev kär i en plasthund och var alldeles överlycklig över att folk ville klappa honom.
01C8421C-13C4-439B-BECB-AA0643A72303.webp

(Ja, det är Bog som har ätit sönder alla våra köksmöbler 🤪 tur att vi ska köpa nya.)

Det går så mycket bättre med Tata nu. Har fått acceptera att hon är snabb, kvick och väldigt het naturligt och lära mig hantera det istället för att försöka få henne till något annat.

Idag fick hon hämta och flytta in en grupp till 25:an medan jag byggde om deras hage på åkern och det gick så bra med mig på ena sidan om ingången och hon på andra/bakom när de skulle in genom grindhålet ⭐
Sen övade vi direkt efter på ’vallgruppen’ att hon skulle balansera de till mig medan jag gick i olika riktningar i hagen, kunde t.o.m. gå lite framlänges en bit utan att styra henne öht utan att hon tryckte på för mycket åt något håll eller försökte flanka runt ⭐

BDBEB426-8974-46C9-805A-D6347970EAC0.webp

Alltså, jag vet inte vad det tog åt min Ebrah ikväll!
Vi gick ut på liten kvällspromenad runt parken, mest för att partnern ville träna på att fotografera med sin nya kamera. Där strosade vi runt, när Ebrah plötsligt blev jättebusig!

Jag var snabb på att försöka busa med henne, och det slutade med att vi körde ett ganska rejält rallylydnadspass där i parken med Lilys koppel fastbundet runt en stolpe. Ebrah gick så galet fint, gick med lätthet att belöna med bara rent bus trots att jag inte ens hade med leksak och alltså, det var helt otroligt roligt och hon var SÅ GLAD. Hela hon strålade av glädje och bus och vi for runt som tokar där i parken. Jag tror nog det var vårt hittills bästa träningspass någonsin. Och trots att jag var trött, hade dragit på mig ungefär fulaste kläderna ever och absolut inte var inställd på att stå framför någon kamera så är jag jätteglad att partnern hade med sig kameran och fotograferade massor. För nu har vi bilder från den här fantastiska stunden.

Vilken jäkla hund jag har alltså. Var sjutton kom allt det här ifrån? Hoppas vi kan hitta det igen.

Hejja! Grattis!

Är det länge sen hon tog dom andra certen?

Ett i våras och det första 2017 😊
Hade litegrann gett upp om fler men ställde i våras bara för att det äntligen var en sbkutställning hemikring igen (Hundfesten på Kalmartravet) utan några vidare förhoppningar, gammal o grå och åkt ut med VG stora merparten av hennes tillfällen i utställningsringen. Men det gick så mycket bättre än vad jag trodde då också så då var jag ju tvungen att prova igen 😁

Är det nån som lärt in kantarellsök? Jag är sugen att börja träna Harry med det och har en idé om hur jag skulle kunna gå tillväga i början. Men fastnar lite i hur man skulle kunna gömma kantarell i träningen utan att göra egna spår som han gissningsvis kommer följa? Nån som har en bra idé? Har tyvärr inget säkert kantarellatälle som vi kan råka snubbla över utan att ha gått där innan liksom.

Är det nån som lärt in kantarellsök? Jag är sugen att börja träna Harry med det och har en idé om hur jag skulle kunna gå tillväga i början. Men fastnar lite i hur man skulle kunna gömma kantarell i träningen utan att göra egna spår som han gissningsvis kommer följa? Nån som har en bra idé? Har tyvärr inget säkert kantarellatälle som vi kan råka snubbla över utan att ha gått där innan liksom.
För att förhindra att han följer dina spår så går du lite överallt och lämnar spår. Är dina spår överallt men det han letar efter bara på nått ställe så spelar inte dina spår någon roll. Du vallar av området. Du går fram och tillbaka, tar i olika saker, sätter handen mot och lämnar därmed din doft, gömmer kantareller på nått ställe, går vidare och lämnar mer av dina doftspår, tar i saker osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka