Bulldoozer
Trådstartare
Är du "bra" på att kolla bilder? Jag fotade av dem som togs så jag hade kunnat lägga upp.
Jag hade gärna röntgat om efter ett halvår för att se om det blir någon skillnad.
Jag funderade på om vi skulle vänta med röntgen just för att vi haft ett uppehåll i fysträning då jag varit skadad. Men samtidigt tyckte jag att jag ville ha det gjort..
Svarar alla, hon är den första av syskonen som har röntgats. Uppf. är på att det ska göras så jag hoppas att fler gör det!
Var hittar jag index? Hunddata eller vallreg (kommer inte in sen de bytte och när jag bad om hjälp fick jag ett hoddag- yxskaft svar, men behöver fixa inloggett ändå..)?
Rent spontant så känner jag mig inte särskilt sugen på att avla på någon med c höfter, för jag själv skulle undvika att köpa en valp efter någon med c.
Avelsdata syns indexet på.
För min del finns saker som väger tyngre än höfter utan man ser till en helhet. Det betyder inte att jag glatt köper en hund efter förälder med c höft men skulle kunna överväga det om annat är bra framförallt arbetsegenskaper och om linjerna inte är så utbredda men intressanta.
Det bästa kanske ta en valp från nåt av syskonen om nån av de går vidare i avel och de är bra hundar om du vill ha de linjerna.