Minst tre paket har jag hört, WilleKöp en wachtel så dom, det blir kul ungefär hur mycket florsocker behövs för att göra den söt? Ett paket stjälpte mer Visa bifogad fil 124174
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Minst tre paket har jag hört, WilleKöp en wachtel så dom, det blir kul ungefär hur mycket florsocker behövs för att göra den söt? Ett paket stjälpte mer Visa bifogad fil 124174
De där som bara är "lyfta bort klossar"-kluringar är ganska meningslösa att köpa jaDetta löser han på 40 sekunder, fått låna av en kompis eftersom hans valppussel blivit för lätt. Ska få testa en annan variant också. Känns lite ovärt att köpa nya pussel, blir det så mycket hjärngympa av det när de löser det så snabbt?Visa bifogad fil 124180
Skadar ju inte att testa Ibland är det ju lättare för valpar än för vuxna också. Valpar tenderar ju att testa precis allt de kan komma på. Min äldsta dam tex, hon har bestämt sig för att allt går att lösa genom att krafsa mot sig. Går inte det, då krafsar hon hårdare och hårdare tills jag stoppar henne. Det krävs mycket(!) för att hon ska tänka på att tex putta på något istället, framförallt med nosen. Hon har aldrig riktigt behövt göra det och har inte naturligt för sig att använda munnen till speciellt mycket mer än att tugga på saker som tydligt ska tuggas på. Unghunden som jag introducerade sådana här leksaker till betydligt tidigare, hon har mycket lättare att använda både tassar och nos.Den översta kan jag få låna och testa av kompis, super om det går att variera! Min är ju både nybörjare och valp, tror du den blir för svår? Tror den finns på Arken zoo också som jag har relativt nära till!
Den undre har jag till min.De där som bara är "lyfta bort klossar"-kluringar är ganska meningslösa att köpa ja
Jag brukar alltid rekommendera folk att gå på de svårare, även om de har nybörjarhundar, för de går att variera mer. Man KAN göra dem jättelätta om man vill, men man kan också göra dem skitsvåra genom att bara placera ut någon enstaka godis på komplicerat ställe osv.
Den här köpte jag till mina. Den är svår! Framförallt mitten är svår. Det går inte att bara krafsa vilt eller bita i allt för att få ut godisarna där.
Den här går också att variera så att de måste tänka:
Den här har jag inte testat till mina hundar, men tycker den verkar bra just för att den går att variera.
Nu kollade jag för enkelhetens skull bara på de som fanns på Nina Ottossons hemsida, för de brukar vara lätta att få tag i överallt. Men ja, om du tänker att aktiveringsleksaken ska gå att variera och att det ska vara mer än bara "lyfta bort klossar" så blir det snabbt betydligt mer utmaning för hunden
Detta löser han på 40 sekunder, fått låna av en kompis eftersom hans valppussel blivit för lätt. Ska få testa en annan variant också. Känns lite ovärt att köpa nya pussel, blir det så mycket hjärngympa av det när de löser det så snabbt?Visa bifogad fil 124180
Älskar deras vanor, så gulligt!Har en ensam tråkig vecka framför mig. Semestern är slut men hunddagis har stängt en vecka till, så hunden ska bo hos mina föräldrar. De bor en halvtimme bort och åt andra hållet än jobbet så lite opraktiskt om hon bara skulle vara där dagtid.
Men hon är van att vara där och de har sina vanor. Som att hon får sista biten av pappas frukostmorot och om de tar en drink får hon en "drinkpinne", dvs ett litet tuggben. Och mamma gillar långa promenader.
Så det är ju bara jag som lider...
Jag passade på att ta en promenad medan det var uppehåll men när jag fick hicka efter en lite bit sa Doris upp sig, sprang tillbaka till stugan och parkerade brevid bilen.
Visa bifogad fil 124283
Hon reagerar även på om jag skrattar helt plötsligt om vi är ensamma (jag lyssnar ofta på roliga poddar) och byter rum om vi är hemma, är vi ute på promenad försöker hon hålla sig så långt borta hon kan och jag tillåter.
Är det någon annan hund som är så här känslig för ljud?
Sprang hon till bilen för att du fick hicka?
Under förutsättning att du hickar inom normalspannet låter det verkligen som en överreaktion.
Hur är hon med andra ljud i vardagen? Påverkar de henne också eller är det bara dina ljud?
Nej, det låter inte normalt och inte helt sunt. Vad säger uppfödaren?Mina hickningar är nog ovanligt högljudda, det är svårt att beskriva ljudnivån men kanske som en nysning med high pitch
Som sagt blir hon även rädd om jag skrattar helt random, samma sak om jag börjar gråta högljutt. Är vi hemma byter hon rum då. Det är bara när vi är ensamma och oftast när det är tyst men även om jag ser tv och börjar skratta. Om det är i ett samtal eller liknande så bryr hon sig inte om jag skrattar, hicka har jag inte testat då
Sen är hon skotträdd, rädd för åska, champagne korkar och upprepande höga smällar så hon är känslig för andra ljud också.
Skotträdsla hör man ju om ibland men jag har aldrig hört om någon annan hund som reagerar på sin mattes ljud. Det är ju inte utan att jag känner mig lite avvisad när hon byter rum om jag gråter, vad är det för kompis liksom
Nej, det låter inte normalt och inte helt sunt. Vad säger uppfödaren?