Mina hundar är 62 och 63cm i mankhöjd och väger ca 20kg, med rejäla käkar. Framförallt den unga är avlad för att kunna vara stark och effektiv jakthund och det märks kan man väl säga
Jag har framme de näst största rauhbenen konstant.
Hittade den här bilden som visar dem bra. De på bilden är 25cm långa, mina är 40cm. Köpte ett gäng i vintras, typ november(?) och inte ens ett är uppätet än, trots att unghunden tuggar på dem en stund varje dag. Det är de benen som min äldsta tycker är lite tråkiga, men det var också därför jag köpte dem. Tidigare har hon varit som besatt av att tugga ben tills hon fått i sig allt och jag har inte kunnat ha ben framme. Det kan jag nu, vilket unghunden uppskattar!
Sedan har jag köpt "belly toast" som är ihopvikt på samma sätt men med vom på insidan. Det är de benen som vissa hundar viker upp. Även min äldsta försöker sig på det, men jag har upptäckt att om jag tar ifrån henne benet när det börjat bli lite blött och mjukt och låter det torka innan jag ger det igen, då lyckas hon inte vika upp det
Sedan finns det ju massor av andra spännande varianter också, men de har jag inte hunnit testa än. Kan tillägga att när jag köpt vanliga, hårda, rullade tuggpinnar från ICA så har ett sådant räckt i ca 20 min. Såna här. Helt onödigt köp, och det är också då jag blir rädd att de ska sätta benen i halsen och kväva sig själva.