Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det ska göras när hunden är ung, helst ej över 18 månader.Sambon är sugen på att göra MH test på bägge hundarna. Vid vilken ålder tycker ni är lämpligast?
Alba är ju 7 år och där vet vi att utfallet förmodligen inte blir så snyggt.
Essa är 2 år och 3 månader.
Jag tänker att det beror lite på ras också. Är det en ras där det är extremt ovanligt att öht gå MH, ja då kan det vara bra lite oavsett ålder för att uppmuntra andra att gå med sina hundar. Är det däremot vanligt, då hade jag inte brytt mig om att gå annat än med unga hundar.Sambon är sugen på att göra MH test på bägge hundarna. Vid vilken ålder tycker ni är lämpligast?
Alba är ju 7 år och där vet vi att utfallet förmodligen inte blir så snyggt.
Essa är 2 år och 3 månader.
Jag tänker att det beror lite på ras också. Är det en ras där det är extremt ovanligt att öht gå MH, ja då kan det vara bra lite oavsett ålder för att uppmuntra andra att gå med sina hundar. Är det däremot vanligt, då hade jag inte brytt mig om att gå annat än med unga hundar.
När jag gick BPH med en av mina så var det när BPH var väldigt, väldigt nytt. Hon var väl den andra i sin ras som öht gick BPH. Hon var absolut "för gammal" då, men eftersom jag visste att folk i rasen inte alls skulle förstå vitsen med det hela så valde jag att gå med henne och få allt filmat, så kunde vi lättare argumentera för att andra skulle gå med sina hundar sedan.
Man kan gå med dom publik om ni vill lära er hur det går till, helt gratisAlba (7åringen) är en golden och Essa är en kleiner münsterländer.
Anledningen till att vi vill gå med Alba är främst för att få den erfarenheten själva.
Visa bifogad fil 124679
2 veckor med Bob, och nu har han börjat landa riktigt fint i träningen. Och han är så NÖJD
Valdres, NorgeVart bor du? Så vackert landskap
COO-klassen ser ut som om de kom direkt ur A nightmare before christmas med sina ringlade svansar Nu måste det ju vara en iranier också i hundbukettenHemma igen och supertrött. Dessutom är min mage inte helt glad av okänd anledning Men ja. Det var kul att komma iväg. Och jag är SÅ glad att jag nu har ett tält att använda för det var inte alltid trevligt väder om vi säger så...
Vännernas hundar fick oväntat bra resultat.
Ena vännens hund, som aldrig fått annat än Good eller Very Good fick plötsligt Excellent och placerade sig som 4a av 7, och slog därmed även några champions som vunnit massvis tidigare. Hennes andra hund, den gick och vann vår inofficiella COO-klass.
Sedan var det Very Good till de flesta av de närmsta vännernas hundar, men Lilys bror blev bästa släthår och bästa COO-hane och domaren var väldigt(!) förtjust i honom vilket var superkul. Synd nog så var det inte den domaren som dömde honom tidigare under dagen. Ena tiken, 14årig veterantik, fick dock Excellent och CK, placerad som 2a i sin klass Hon är så fin.
Partnern, han var med och fotograferade och minneskortet blev fullt Jag kommer ha SÅ mycket att gå igenom sedan. Har aldrig haft så mycket bilder från en utställning tidigare. Han kan egentligen inget om fotografering utan jag fixade inställningarna på kameran, gav den till honom och bad honom fotografera "hellre för många än för få" bilder på mina hundar och vissa andras. Jag hörde hur kameran smattrade som sjutton när jag sprang runt i ringen. Herrejösses.
Har dessutom film på det mesta, för jag slängde min mobil på olika bekantingar så att de kunde filma.
Om någon råkar vara intresserad så är det här hela COO-klassen. Där alltså alla hundar antingen är direkt importerade från Iran, eller har hundar från ursprungsländerna väldigt nära i stamtavlan.
Brukskurs har jag fått för.Ni som fått ut friskvårdsbidrag för hundkurs vad gick ni för något?
Jag fick ut för agilitykurs men inte valpkurs för arbetsgivaren tyckte inte det var pulshöjande