Uppdateringstråd 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är så roligt hur hundar reagerar på fåglar. För Floki så finns det inte fåglar. Tonto har börjat jaga dom när dom sitter på marken nu när han är äldre, funderar på om han ser lite sämre och tror att dom är ekorrar - men när dom flyger upp så glömmer han bort dom direkt. :laugh:
Haha Tilda försöker ibland jaga dom som flyger 😂 hon ser fan fåglar överallt, om dom så sitter på elledningar, flyger eller är på marken. Med varierat intresse/dagsform och är som tur relativt lättdistraherad 😂
 
Absurt kanske, kanske inte. Frallor är jättesjuka och kostar försäkringsbolagen väldigt mycket pengar. Så självklart höjer de premierna.
Då borde de ju vara höga redan från början. Men för att jämföra tar Sveland halva priset för samma försäkring på en renrasig Fralla.
 
Då borde de ju vara höga redan från början. Men för att jämföra tar Sveland halva priset för samma försäkring på en renrasig Fralla.
Nja, det är rätt vanligt att de listade priset hos fb-bolagen oftast bara gäller 1-2 år sedan kom mer det rejäla höjningar. Framförallt om hunden uppsökt veterinär. Frallor och blandraser med frallor är generellt sett sjuka. Frallor har liksom inte bara ett problem utan det har massor utav rasbundna problem :(
 
Nja, det är rätt vanligt att de listade priset hos fb-bolagen oftast bara gäller 1-2 år sedan kom mer det rejäla höjningar. Framförallt om hunden uppsökt veterinär. Frallor och blandraser med frallor är generellt sett sjuka. Frallor har liksom inte bara ett problem utan det har massor utav rasbundna problem :(
Jag har väl haft tur då. Självklart har försäkringar höjts men inte med 4 tusen per år. Och att frallor är sjuka behöver man inte vara veterinär för att veta, det är ingen nyhet direkt.
 
Nu börjar nog dagen närma sig för att säga hejdå till vårat lilla fluff 😢 men så oerhört svårt beslut, då hon är så pigg och glad. Hon har fått ett sår på en av tumörerna som är så himla svårläkt. Men hon får ju i så fall sluta på topp. Men det känns ju så fel att behöva säga hejdå pågrun av ett sår😫 Ändå har jag väntat på det länge. Hon blir 12år i år och har juvertumörer som vuxit, men jag trodde att dom skulle ta henne på ett annat sätt och inte såhär.
 
Här hemma njuter jag av att mammahund börjat likna sitt vanliga jag mer och mer. Idag tog vi en timmes promenad för första gången på 3månader.
Sen njuter jag av att se alla bäbisar växa så det knakar, även om dom i jämförelse med andra hundar fortfarande är extremt små 😅 största valpen väger nu strax över 400g 🥹

AE81A4CC-E46A-4D40-BABA-B7B8421D5ADD.jpeg
 
Livet med fauve när räven traskar förbi ute på vägen 🤷‍♀️

https://fb.watch/jWHkE-qDFd/

Har sagt till henne att lägga av, ty vi jagar inte räv med utgångspunkt från köket och hon vill lyda men ivern när hon får korn på räv är svår att tygla, därav gnällandet 😂
 
Om allt går bra med valpen, så kommer vi att flyga upp och sen flyga hem med den. 10 timmars bilresa känns lite väl jobbigt. Ni som flugit med valp vad har ni haft för bur? För jag antar att man kommer att ha valpen i någon lättare tyg-bur under resan.
 
Om allt går bra med valpen, så kommer vi att flyga upp och sen flyga hem med den. 10 timmars bilresa känns lite väl jobbigt. Ni som flugit med valp vad har ni haft för bur? För jag antar att man kommer att ha valpen i någon lättare tyg-bur under resan.
Nu vet jag inte hur det är på inrikes, men annars är det väldigt noga med mått och vikt på bur, och bur + hund. Så jag hade börjat med att läsa på flygets hemsida.
 
Om allt går bra med valpen, så kommer vi att flyga upp och sen flyga hem med den. 10 timmars bilresa känns lite väl jobbigt. Ni som flugit med valp vad har ni haft för bur? För jag antar att man kommer att ha valpen i någon lättare tyg-bur under resan.
Vanlig flygväska som kan köpas på de flesta djurbutiker. Inget fancy, min kostade under 300 kr. Du kan låna min om du vill, bor också i stockholm. Eller om du har någon vän som har en att låna ut 😊 På SAS är det 8 kg inklusive väska som gäller.

trixie-ryan-transportvaska-nylon-fb.jpg
 
Idag började jag och Jackie hooperskurs. Kul att lära sig en ny gren. Det är Jackies första kurs och det känns som ett bra val. Hon har ju tränat med andra sen hon flyttade in så viss vana att träna kring andra hundar har hon ju. Tycker hon skötte sig riktigt bra idag och både lekte, tog godis, sprang genom hoopers mm.
 
Vanlig flygväska som kan köpas på de flesta djurbutiker. Inget fancy, min kostade under 300 kr. Du kan låna min om du vill, bor också i stockholm. Eller om du har någon vän som har en att låna ut 😊 På SAS är det 8 kg inklusive väska som gäller.

trixie-ryan-transportvaska-nylon-fb.jpg

Vad snäll du är! Verkar dock som att Sherpas bur går att flyga med på Ryan Air! Tror den där var för stor, men det kanske är okej om man kan mosa ihop den lite. :D

Nu vet jag inte hur det är på inrikes, men annars är det väldigt noga med mått och vikt på bur, och bur + hund. Så jag hade börjat med att läsa på flygets hemsida.
Tack! Jag såg att det verkade vara olika överallt. 8 kg verkar vara vikten, men lite olika mått på burarna överallt. :eek: Enligt uppfödaren bör valpen vara liten nog att kunna flyga hem i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp