Det är så härligt, efter att Alvin var så där allvarligt sjuk och vi inte visste om han skulle överleva var han lite påverkad och tröttare ett tag, med all rätt.
Men nu, nu är han sig själv igen! Så busig, pigg, svansen upp i vädret på promenad, fart och bus och vill lära sig saker och tycker det är jätte kul.
Har tränat på tasstarget och först gjorde jag det lätt men ökar svårigheterna. Springa fram själv bort från mig, stanna halvvägs på väg till mig med targeten mellan oss och så har jag börjat placera den på olika kluriga ställen, under saker så han får krypa, på pallar och soffan så han får stå på bakbenen eller sträcka på sig rejält och gömma den lite som vi ska fortsätta med idag och jag har fått hem nya targets (silikonlock i olika färgerna) så jag ska fortsätta med att lära både Alvin och Milou olika färger.
Milou har fullpackat schema. Det är agility på kurs och att vi åker till klubben själva ibland och jag försöker träna lite hemma och sen freestyle kurs och freestyle hemma några pass varje dag med så många nya moment som börjar sitta bra men han är så glad i träningen att han har svårt att kontrollera sig, vi tränar på spansk skritt nu, började igår och han viftade runt med tassarna hej vilt, allt på samma gång, så söt och så glad att han verkligen försöker och har viljan. Tror nog vi sätter det här ganska snabbt. Han kan med ena benet redan.
Alvin är piggare överlag och så gosig och mysig. Nu börjar det komma goda päron i affärerna och så fort jag äter ett päron kommer en liten Alvin och smyger upp bredvid mig och vill ha en bit och om han inte får det är han världens mest miserabla hund.
Fina lila Alvin och fina Milou