Ja, definitivt. Jag gissar ju att gemene man är ganska dåliga på att ge såväl fysisk som psykisk stimulans till sina hundar.
Gilla inte gilla, liksom…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, definitivt. Jag gissar ju att gemene man är ganska dåliga på att ge såväl fysisk som psykisk stimulans till sina hundar.
Det är vanligt. Även att de börjar snarka/låta mer när dom sover då vävnaden kring svalget blir slappare.Älskade Alvin, nu är han min söta lille gubbe igen. Han ligger på min kudde och sover tungt. Älskar att lyssna på honom när han andas.
Vet inte om det bara är Alvin men jag upplever att han har börjat sova djupare med åldern. Mestadels senaste tiden och han andas ljudligare. Vet inte om det är vanligt eller ovanligt? Han är 12 år nu.
Jack är ju 10år och jag tycker det är skillnad på hans sömn att han sover djupare, ljudligare andning och inte lika lättväckt.Älskade Alvin, nu är han min söta lille gubbe igen. Han ligger på min kudde och sover tungt. Älskar att lyssna på honom när han andas.
Vet inte om det bara är Alvin men jag upplever att han har börjat sova djupare med åldern. Mestadels senaste tiden och han andas ljudligare. Vet inte om det är vanligt eller ovanligt? Han är 12 år nu.
Aha, tack för svaret. Jag visste inte att det var så överlag. Då är det inte bara Alvin.Det är vanligt. Även att de börjar snarka/låta mer när dom sover då vävnaden kring svalget blir slappare.
Är det någon mer som har en hund som är liten i maten? Det brukar ju vara tvärtom.
Jo så klart, men av dom jag träffat har det varit så men jag böjer mig för att det så klart varierar. Var en stor överslags uppfattning.Brukar det? Upplever att det är mycket både och, hundar som är petiga i maten och vissa som äter allt.
Ja jag tänker så också, att Alvin själv reglerar hur mycket han behöver. Men jag skulle önska att han hade lite mer att ta av om han blir sjuk på något sätt, som om han blir dålig i magen igen så där rejält som i somras.@Lillefrun både Nike och Tay är kräsna och kinkiga med maten. Nike har varit smal som ett snöre i yngre dagar och ätit varannan, var tredje dag. Efter fyra års ålder blev hon matglad och äter nu allt så man får hålla koll på att hon inte blir tjock.
Tay var matglad som valp men numeraär han mer kräsen, han får både färskfoder och torrfoder och han äter lite det han vill. Har testat olika foder förut men det är Magnusson och Real som duger i längden. Han kan gå nån dag och bara ta några tuggor och sen har han ett par dagar där han slukar allt han får. Han håller hullet även om han gärna fått ha aningens mer för min del så verkar han ju reglera själv så han varken går upp eller ner så det duger för mig .
Vår gråhund är också petig med maten och Monster dynamite är det som hon funkar bäst på och faktiskt äter.Äntligen så har jag, efter typ 7 år, hittat ett foder Tonto äter och är bra i magen av, även om han fortfarande måste ha fri tillgång för att få i sig tillräckligt. Självklart så heter det monster dynamite Passande namn på fodret till den här hunden i alla fall.