Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men så finHarry har fått en till present
Visa bifogad fil 101435
Känner igen mig, Roxy springer hellre runt som en dåre än att brottas. De flesta blir för hårdhänta för hennes smak. Vi har hittat några som det funkar toppen med, det är så kul att se när båda hundarna verkligen uppskattar leken!Jag kastar min in i uppdateringstråden för första gången på säkert ett år bara för att dela med mig av lyckan över att ha hittat en hund för första gången NÅGONSIN som jag känner att min hund faktiskt trivs med att leka med.
Hon är väldigt försiktig, om än lekfull och nyfiken, men 99 % av hundarna är för buffliga, brutala och tacklar henne för mycket för hennes smak. Så jag har helt släppt det här att hon ska leka med andra hundar, helt enkelt eftersom det utgör en skaderisk, och inte ger henne så mycket mer än eventuella negativa upplevelser (alltså, jag har full förståelse för att hundar kan leka "hårt" ihop, men det är bara inte hennes kopp te, det är tydligt).
Men så häromdagen så fattade hon instinktivt tycke på promenad för en finsk lapphund som dessutom bara bor 3-4 hus bort. Vi blev inbjudna till deras trädgård, och de lekte SÅ fint ihop. Första hunden någonsin som faktiskt verkade uppskattade hennes stil, som var försiktig och backade av när hon signalerade att det blev för mycket, och som tyckte hennes fintande och galna rusande faktiskt var en rätt rolig stil.
Jag tror inte bristen på lekkamrater direkt gjort henne någon skada senaste året, men det var väldigt roligt och fint att se hur nöjda både hon och lapphunden var efter en lång stund ihop. Förhoppningsvis blir det fler stunder ihop, med tanke på hur nära varandra vi bor
Usch så bökigt. Här brukar det vara ganska enkelt att få tid. Eller var i alla fall för något år sedan när det var aktuellt, det är möjligt att det blivit värre nu...Det är sjukt hur svårt det är att få tid till ultraljud i min stad. Den enda som gör det kommer varannan var tredje månad och när jag ringde för att boka tid hamnade jag på reservlistan som nummer 10 i november och dom kunde inte garantera någon mer gång i år eller när hen kommer igen.
Fick söka mig iväg en ganska lång bit bort till en klinik som jag varit på förut. 30 minuter kötid men jag knep en plats 19 oktober. Det känns skönt.
Shit, det måste jag ju också göra! Eller ja, det finns nog drop in-tider här... Ebrah behöver också vaccin.Kom på att jag behö er boka ettårs vaccination åt Tilda. Lättare sagt än gjort. Veterinären vi var till förra året har tydligen stängt, anicura I stan har inte ens tid att ringa upp mig, så ringt en klinik 4 mil bort men dom svarade inte heller, men jag kunde åtminstone lämna ett meddelande så får vi se om dom ringer upp..
Tyvärr har vi inte så gott om veterinärer här omkring AniCura i stan svarar inte ens själv i telefon, utan det är Falun man får prata med, men jag fick inte ens möjlighet att boka telefontid/bli uppringd "för dom hade fullt".Shit, det måste jag ju också göra! Eller ja, det finns nog drop in-tider här... Ebrah behöver också vaccin.
Det är fördelen med att bo i förort till Sthlm.. Jag kollade runt på några olika nu, konstaterade att min närmsta var billigast och har därför 10 min promenad dit. De har inte drop in, men hade tid redan imorgon om man hade velat det. Jag skickade dock mail nu och bad om tid i början på nästa månad, för jag vill boka tid för Ebrah och Lily samtidigt och via bokningstjänsten på nätet kan man bara ta en hund i taget (tvivlar starkt på att det behövs 30 min för att vaccinera två hundar som kommer samtidigt). Otroligt smidigt.Tyvärr har vi inte så gott om veterinärer här omkring AniCura i stan svarar inte ens själv i telefon, utan det är Falun man får prata med, men jag fick inte ens möjlighet att boka telefontid/bli uppringd "för dom hade fullt".
Kan man inte boka online på Anicura? Inga problem att göra det på Evidensia online i alla fall.Tyvärr har vi inte så gott om veterinärer här omkring AniCura i stan svarar inte ens själv i telefon, utan det är Falun man får prata med, men jag fick inte ens möjlighet att boka telefontid/bli uppringd "för dom hade fullt".
Vet inte, blev uppringd av den andra kliniken 4 mil bort nyss, så fick tid på tisdag nästa vecka jobbigt nog redan 8.15, så lär väl åka hemifrån kvart över 7 nästanKan man inte boka online på Anicura? Inga problem att göra det på Evidensia online i alla fall.