Tack det tipset hade jag inte hört.
Ska försöka få tag i det!
Det finns ÖB
Vi gav lunga, hjärta och lever, varierade pga kräsen hund.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack det tipset hade jag inte hört.
Ska försöka få tag i det!
Många bukefalister (inklusive bland annat jag själv och @Sleepan ) har röntgat på kliniken i Partille. Suveränt bemötande och bra bilderDet närmar sig att röntga höfter och armbågar på unghunden. Är det någon som kan rekommendera ett bra ställe i Göteborg?
Jag fick tipset att åka till Maths Lindberg, han finns bland annat på Vettris i Borås. Jätteduktig, jag blev väldigt nöjd.Det närmar sig att röntga höfter och armbågar på unghunden. Är det någon som kan rekommendera ett bra ställe i Göteborg?
Toppen! Tack för tipset!Många bukefalister (inklusive bland annat jag själv och @Sleepan ) har röntgat på kliniken i Partille. Suveränt bemötande och bra bilder
(vet en fd uppfödare som åkte långt med sina hundar för att röntga där, men tappade nicket nu )
Toppen! Tack för tipset!Jag fick tipset att åka till Maths Lindberg, han finns bland annat på Vettris i Borås. Jätteduktig, jag blev väldigt nöjd.
Tänk att man alltid måste oroa sig för något när det kommer till hundarna. Jag har varit bortrest i veckan på jobb och hundarna har bott hos mamma. Izzy hade tydligen tjuvat vindruvor igår och mamma tänkte inte på att det är farligt för hundar. När jag fick reda på det var det försent att åka in och kräkas och i och med att det gått 8 timmar sedan det hände valde jag att avvakta då hon var helt normal.
Jag vet ju att hon gärna hoppar upp och snor saker på diskbänken som hon sen bara leker med och mamma trodde inte hon ätit särskilt mkt för klasarna som hon dragit ner var i stort sätt fulla när hon plockade upp dem så förhoppningsvis har hon inte inte fått i sig många.
Hon är fortfarande normal ett och ett halv dygn senare men jag sitter och nojjar och överanalyserar allt hon gör. Slickar hon sig inte lite mer än vanligt om nosen? Är hon inte lite mer klängig än vanligt? Osv. För att i nästa sekund tänka att det är nog ingen fara med henne då hon studsar i väg och hämtar leksaken och vill att vi ska leka.
Jag är ingen expert men jag har googlat mycket på vindruvor sista dygnet och man verkar inte veta varför vissa hundar är känsligare än andra. Frågan är väl också om olika vindruvor är olika giftiga beroende på sort, när den är skördad, vart den växt osv.Vet man varför vissa hundar blir sjuka av vindruvor?
Vår tollare fick både russin och vindruvor flera gånger (vi visste då inte att det kunde vara farligt!) och hon klarade det hur bra som helst verkade det som. Men en annan hund kunde ju lika gärna blivit sjuk.
Känns ju inte helt omöjligt att det är så. Även människor kan ju reagera på olika druvsorter när det kommer till vin jag har fått riktiga allergiska reaktioner när jag druckit vissa viner, medan andra går det hur bra som helst.Jag är ingen expert men jag har googlat mycket på vindruvor sista dygnet och man verkar inte veta varför vissa hundar är känsligare än andra. Frågan är väl också om olika vindruvor är olika giftiga beroende på sort, när den är skördad, vart den växt osv.
Om jag inte hade så sjukt dålig kondis hade jag gärna sprungit med tilda i drag, men det är ju det där med sele också vi har joggat lite, hon bredvid, nån gång ibland och hon verkar tycka det är kul och håller ett jämnt tempo bredvid mig.Idag har jag och killen jag träffat varit ute på joggingtur med hundarna
Jag hade på rejäl vinthundssele på Ebrah, dragsele på Lily, hundförarbälte på mig och killen hade klättersele för att ha något att knäppa fast en hund i. Jag tog Lily, han tog Ebrah. Sedan gick vi från honom till ett motionsspår som är 2,5km och så körde vi igång.
Ebrah har inte varit så förtjust i att dra de gånger jag varit ute med henne, men nu när det inte var jag som hade henne, då var det plötsligt skitkul! Hon travade på med rejäla steg, glad svans och lätt tryck i selen, såg hur nöjd ut som helst. Lily, hon tyckte att det blev världens party när vi alla skulle springa tillsammans, så hon for runt som en tornado och det tog en liten stund för henne att förstå att det var rakt framåt som gällde Men sedan växlade hon mellan trav och galopp och var jätteglad. Ibland drog hon som en tok, ibland gick det lite lugnare. Vi lät dem också stanna för att nosa och kissa lite här och där, framförallt under sträckorna som vi gick.
Eftersom motionsspåret är väldigt backigt, vi människor i dålig kondition och vi inte ville bli omkulldragna i nedförsbackarna så blev det att vi gick väldigt mycket, troligen halva sträckan eller något mer än halva. Vi hade igång Runkeeper och 2,67km tog oss 29 min och 44 sekunder. Inget snabbt vinthundstempo direkt
Efter den lilla rundan bytte jag utrustning på hundarna och tog en promenad genom skog för att komma hem. Så nu har hundarna fått lite annorlunda motion, en långpromenad och har ätit middag. De är hur nöjda som helst nu Men ja, springa ska vi helt klart göra fler gånger! Det vore kul att få det till rutin.