"Dag 73: Infiltreringen går framåt. Tvåbeningarna och deras fejkfår har inte märkt något än och behandlar mig som en i flocken. Operation ULL fortskrider som planerat"Vänta nu...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Dag 73: Infiltreringen går framåt. Tvåbeningarna och deras fejkfår har inte märkt något än och behandlar mig som en i flocken. Operation ULL fortskrider som planerat"Vänta nu...
Bakslag kommer ju att ske men minska med tiden och detta vet du redan, men tänkte att det kanske kan uppmuntra lite ändå att höra det från någon annan. Det låter som att du och vovve har alla förutsättningar att bli ett riktigt radarpar tillslut.Jag grät flertalet gånger under kvällens kurs så ni kan ju tänka er hur det gick. Alla var jätteförstående och tröstande men det kändes ändå skit när det gått så bra sista tiden.
Tack. Jag fick många bra råd (och tröst), att se våran resa som en aktiekurs, det kommer gå upp och ner.Bakslag kommer ju att ske men minska med tiden och detta vet du redan, men tänkte att det kanske kan uppmuntra lite ändå att höra det från någon annan. Det låter som att du och vovve har alla förutsättningar att bli ett riktigt radarpar tillslut.
Tack. Jag fick många bra råd (och tröst), att se våran resa som en aktiekurs, det kommer gå upp och ner.
Händelsen var att jag och en instruktör stod och hade andningsövningar för att Pajaz var så lugn och det hade gått så bra. Höll därför i handtaget i stället för att ha det runt handleden som jag brukar. Såg därför inte att det kom en annan hund för nära och såg inga signaler hos Pajaz som hade fokus på för han såg den inte heller först. Men så gjorde han ett jätteryck när hunden dök upp bakom instruktören, jag tappade honom och han flög på en annan hund. Tack och lov gick det bra och vi var tre personer som slet honom därifrån och ärligt talat läste lusen av honom i situationen. Matten till andra hunden såg inte att det var Pajaz som stod där då instruktören stod emellan, då alla vet att vi behöver avstånd. Hennes hund behövde kissa därför dom gick avsides. Matten hade själv haft reaktiv hund tidigare och bad om ursäkt, jag bad såklart hemskt mycket om ursäkt när vi pratade efteråt. Tack och lov lät det värre än vad det var och det var mycket päls på den andra hunden. Hon skulle kolla igenom honom när dom kom hem men han verkade inte tagit åt sig och verkar inte som att Pajaz fått in något bett mest dreggel i pälsen.
Bara så besviken över att det hela gått så bra innan. Vi stod tom i ”närheten” av gruppen i början under genomgången. Vi körde dubbla koppel med instruktör tills jag lugnat ner mig sen körde vi lite enkla övningar innan han fick hoppa in i bilen, jag fick lugna ner mig ännu mer, sen avslutade vi med lite fotgående avsides så vi fick avsluta på bra sätt.
Jag kände mig bara som den värsta hundägaren någonsin. Men nästan alla sa att dom haft en hund med liknande problem någon gång i sin hundkarriär och att vi har en fin grundkontakt för att komma till rätta med det även om det kommer ta tid. Jag är iaf inte portad utan dom vill verkligen hjälpa mig, men det blir munkorg på nästa gång så jag kan känna mig lugnare.
Undanber mig påhopp i förväg. Kände att jag ville skriva av mig för att själv förstå vad som faktiskt hände.
Håller med @Fruentimber det låter som ren och skär otur. Fortfarande väldigt obehagligt att vara med om, men det låter som att alla var på det klara med hur det gick till och inte anklagar dig på något vis. Jag tror det kan vara lätt att fastna i ett negativt tankesätt just för att man mår dåligt över det som hänt och då är det jättebra att andra som har en känslomässig distans (som de övriga på klubben t.ex.) stöttar och ger återkoppling.Tack. Jag fick många bra råd (och tröst), att se våran resa som en aktiekurs, det kommer gå upp och ner.
Händelsen var att jag och en instruktör stod och hade andningsövningar för att Pajaz var så lugn och det hade gått så bra. Höll därför i handtaget i stället för att ha det runt handleden som jag brukar. Såg därför inte att det kom en annan hund för nära och såg inga signaler hos Pajaz som hade fokus på för han såg den inte heller först. Men så gjorde han ett jätteryck när hunden dök upp bakom instruktören, jag tappade honom och han flög på en annan hund. Tack och lov gick det bra och vi var tre personer som slet honom därifrån och ärligt talat läste lusen av honom i situationen. Matten till andra hunden såg inte att det var Pajaz som stod där då instruktören stod emellan, då alla vet att vi behöver avstånd. Hennes hund behövde kissa därför dom gick avsides. Matten hade själv haft reaktiv hund tidigare och bad om ursäkt, jag bad såklart hemskt mycket om ursäkt när vi pratade efteråt. Tack och lov lät det värre än vad det var och det var mycket päls på den andra hunden. Hon skulle kolla igenom honom när dom kom hem men han verkade inte tagit åt sig och verkar inte som att Pajaz fått in något bett mest dreggel i pälsen.
Bara så besviken över att det hela gått så bra innan. Vi stod tom i ”närheten” av gruppen i början under genomgången. Vi körde dubbla koppel med instruktör tills jag lugnat ner mig sen körde vi lite enkla övningar innan han fick hoppa in i bilen, jag fick lugna ner mig ännu mer, sen avslutade vi med lite fotgående avsides så vi fick avsluta på bra sätt.
Jag kände mig bara som den värsta hundägaren någonsin. Men nästan alla sa att dom haft en hund med liknande problem någon gång i sin hundkarriär och att vi har en fin grundkontakt för att komma till rätta med det även om det kommer ta tid. Jag är iaf inte portad utan dom vill verkligen hjälpa mig, men det blir munkorg på nästa gång så jag kan känna mig lugnare.
Undanber mig påhopp i förväg. Kände att jag ville skriva av mig för att själv förstå vad som faktiskt hände.
Tycker också det bara lät som en ren olyckshändelse. Tycker även du ska ha en eloge för att du berättar, det är så lätt att bara tala om saker som går bra.Tack allihopa för era ord. Jag vet att det är känsligt att lägga ut detta när flera vet vem hunden är, samt att det ju är min första helt egna hund. Vet att vissa tycker det var ett misstag att jag tog över den här hunden och det känns som att jag ger dom vatten på sin kvarn. Jag har ventilerat med husse och mina instruktörer och även era ord gör att jag lugnat ner mig. För det är en jättefin hund även om han har issues. Han är världens gladaste hund i vanliga fall.
Har efter prat med instruktörerna anmält oss till IGP-spårhelg iaf för det kan han men inte jag. Något tävlande lär det ju inte bli, men jag har usla tävlingsnerver så mig gör det inget. Det är aktiveringen jag vill åt. Han själv bryr sig ju inte om det tävlas eller inte. Han är glad bara han får göra något med mig.
Återigen, tack för era vänliga ord.
Jag vet inget om dig eller din hund, mer än det som du nämnt här på buke, men jag vill också säga att olyckor händer! Och även OM det skulle vara så att något stort fel begåtts av ägare till galen hund (vilket det inte låter som att är fallet här) så är ju det viktigaste hur det hanteras sedan. Ingen blev skadad nu, eller hur? Och du har lärt dig något, andra har lärt sig något och ni kan nu arbeta för att det ska bli så bra som möjligt i framtiden. ALLA gör fel med sina hundar, och framförallt är det vanligt med större fel med sin första hund, de som påstår annat ljugerTack allihopa för era ord. Jag vet att det är känsligt att lägga ut detta när flera vet vem hunden är, samt att det ju är min första helt egna hund. Vet att vissa tycker det var ett misstag att jag tog över den här hunden och det känns som att jag ger dom vatten på sin kvarn. Jag har ventilerat med husse och mina instruktörer och även era ord gör att jag lugnat ner mig. För det är en jättefin hund även om han har issues. Han är världens gladaste hund i vanliga fall.
Har efter prat med instruktörerna anmält oss till IGP-spårhelg iaf för det kan han men inte jag. Något tävlande lär det ju inte bli, men jag har usla tävlingsnerver så mig gör det inget. Det är aktiveringen jag vill åt. Han själv bryr sig ju inte om det tävlas eller inte. Han är glad bara han får göra något med mig.
Tack allihopa för era ord. Jag vet att det är känsligt att lägga ut detta när flera vet vem hunden är, samt att det ju är min första helt egna hund. Vet att vissa tycker det var ett misstag att jag tog över den här hunden och det känns som att jag ger dom vatten på sin kvarn. Jag har ventilerat med husse och mina instruktörer och även era ord gör att jag lugnat ner mig. För det är en jättefin hund även om han har issues. Han är världens gladaste hund i vanliga fall.
Tack allihopa för era ord. Jag vet att det är känsligt att lägga ut detta när flera vet vem hunden är, samt att det ju är min första helt egna hund. Vet att vissa tycker det var ett misstag att jag tog över den här hunden och det känns som att jag ger dom vatten på sin kvarn. Jag har ventilerat med husse och mina instruktörer och även era ord gör att jag lugnat ner mig. För det är en jättefin hund även om han har issues. Han är världens gladaste hund i vanliga fall.