Uppdateringstråd 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nu lagt min första beställning från Jami Hundsport. Tycker det är SÅ skönt med företag som har så att man kan betala med swish även om man shoppar online. Behöver få hem benmjöl och de var en av få butiker som hade det i lager, så jag köpte det och passade på att beställa en leksak som jag spanat på ett bra tag.
Kaninskinn med långt(!) handtag och expander. Bollen kommer jag mest troligt klippa bort.
179855677-origpic-6e39be.jpg

Har nu lagt min första beställning från Jami Hundsport. Tycker det är SÅ skönt med företag som har så att man kan betala med swish även om man shoppar online. Behöver få hem benmjöl och de var en av få butiker som hade det i lager, så jag köpte det och passade på att beställa en leksak som jag spanat på ett bra tag.
Kaninskinn med långt(!) handtag och expander. Bollen kommer jag mest troligt klippa bort.
179855677-origpic-6e39be.jpg

ÄLSKAR Jami. De är så bra!

Balansbollskurs i stans hundhall idag. Skulle tagit Ivar men han och husse blev utringda på ett eftersök, så det blev Kryza och jag som åkte istället.

Hon behöver miljöträningen och titta på andra hundar, så det var bra. Äggbollen blev hennes favorit!

Funkar hon inte som eftersökshund kan hon knäcka extra på cirkus 🙃

ivjrO53.jpg

l
Balansbollskurs i stans hundhall idag. Skulle tagit Ivar men han och husse blev utringda på ett eftersök, så det blev Kryza och jag som åkte istället.

Hon behöver miljöträningen och titta på andra hundar, så det var bra. Äggbollen blev hennes favorit!

Funkar hon inte som eftersökshund kan hon knäcka extra på cirkus 🙃

ivjrO53.jpg
Vad fin hon är:heartVad är hon för ras och hur gammal är hon?

Jag tränade med Alvin på en pilatesboll, det var klurigt eftersom den var jätte stor så han kom inte upp själv och sen ville ju bollen rulla runt. Den ni har på bilden är kanske lättare än en boll eller är det lika svårt?

Vi har haft spa här idag på eftermiddagen och kvällen. Fotbad för mig, släckta lampor och tända långa stearinljus och film och vi har slappat i soffan alla tre och Alvin och Milou fick dom stora fina tuggbenen efter deras pälsvård var klar. Oftast får dom bara en bit torkad anka eller kyckling så dom blev nöjda idag.

På eftermiddagen gick vi runt en liten ö, det var lite roligt för alla jag först mötte på väg till ön mötte jag igen på vägen tillbaka. Alla utom jag valde andra hållet.

Jag har promenerat en del som vanligt men mest har vi alla tre tagit det lugnt idag. Jag behövde den här dagen med mina grabbar. Det skulle inte gå att vila utan dom, utan dom får jag ångest och panik och bara promenerar tills jag stupar för att jag inte kan slappna av, så stor eloge till Alvin och Milou. Ett stort tack till mina fina grabbar

I fredags tränade jag rally med Nessie och Tay på dagen, syster dök upp med sina också och de gick jättetrevligt. På kvällen var vi med alla hundarna och körde agility. Igår åkte vi och släppte Nessie och Tay med systers hundar och fikade, så trevligt.
Idag hade syster varit och tävlat med Nano i rally och tagit titeln i fortsättningsklass, så himla roligt! Har ju träffat dom en hel del och saknar Nano massor men som jag pratade med min man om så tror jag hon har det mycket roligare med min syster i träningen.
Imorgon har jag lydnads kurs med Nessie igen, vi har tränat mycket på doftselektering och jag tror att vi kommit en bra bit på väg. Har kört nåt enstaka pass med vittringspinnar och tycker att det gått framåt även om hon ibland blir lite snabb och tar första bästa. Ska bli kul imorgon.

Qila, Nessie, Nano och Tay
20220206_111456.webp

Alltså. Kan folk som har hundar som gör rejäla utfall och inte har något sätt att styra upp dem på sluta ha dem i sele? 😅 Eller åtminstone ha ett halsband med för de situationerna.
Mötte en husky/vit herde eller liknande hund på väg till jobbet som gjorde utfall, och effekten med sele blir ju att den står som i en hetssele o drar upp sig själv ännu mer 🙈. Har dessutom sett för många hundar som krånglat sig ur sin sele, vilket inte direkt är något jag är sugen på att vara med om heller. Ammo är verkligen inte guds bästa barn, men i halsband har jag ju helt andra möjligheter att styra upp honom och få med honom åt det hållet jag vill - och i värsta fall kan jag strypa upp honom.
Är så less på andra hundägare ibland 😅🙈

Alltså. Kan folk som har hundar som gör rejäla utfall och inte har något sätt att styra upp dem på sluta ha dem i sele? 😅 Eller åtminstone ha ett halsband med för de situationerna.
Mötte en husky/vit herde eller liknande hund på väg till jobbet som gjorde utfall, och effekten med sele blir ju att den står som i en hetssele o drar upp sig själv ännu mer 🙈. Har dessutom sett för många hundar som krånglat sig ur sin sele, vilket inte direkt är något jag är sugen på att vara med om heller. Ammo är verkligen inte guds bästa barn, men i halsband har jag ju helt andra möjligheter att styra upp honom och få med honom åt det hållet jag vill - och i värsta fall kan jag strypa upp honom.
Är så less på andra hundägare ibland 😅🙈
Jag är mest fundersam över hur folk generellt tror att ett stadigt motstånd i kopplet på nått vis ska få hunden att förstå att utfallet ska avbrytas... det är ju som du säger ett ypperligt sätt att dra -upp- dem i varv och hets!

Livets första löp började i natt, på ”valpens” 17 månaders dag.
Jag har ibland funderat på om något står på tok pga det sena löpet, men har samtidigt varit skönt att löpet har dröjt med tanke på att jag har en hanhund.

Han signalerade igår eftermiddag att något var annorlunda med henne så förstod nästan att det var löp på gång!

Vad fin hon är:heartVad är hon för ras och hur gammal är hon?

Jag tränade med Alvin på en pilatesboll, det var klurigt eftersom den var jätte stor så han kom inte upp själv och sen ville ju bollen rulla runt. Den ni har på bilden är kanske lättare än en boll eller är det lika svårt?

Hon är en bayersk viltspårhund på 8 mån 🙂

Jag tror äggbollarna är enklare eftersom de inte rullar iväg på samma sätt som en helt rund boll gör, men vi klämde också fast mot väggen den med benet för att det skulle bli mer stadigt.

Kryza hoppar upp själv, men mindre hundar tipsade instruktören att man lyfter upp medan antingen någon annan håller i bollen, eller att man klämmer fast den.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 548
Senast: fixi
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 741
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 404
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 669
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vegansk efterrätt?
  • Sytråden del 4
  • Vad läser du just nu?