Idag har Hööks 20% rea på alla hundgrejer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det hade definitivt fått mig att backa..@Wingates och @snorp
Efter att ha kollat på avelsdata så har exakt samma två kombinationer gjorts förut, några år sedan så de valparna är vuxna nu. Inga andra kullar reggade efter hanen. Minimalt med statistik överhuvudtaget, någon utställningsmerit på en valp men annars är det tomt.
Min spontana tanke är att det känns... sådär. Att upprepa en kombo för att det blev väldigt bra avkommor är det inget fel med men två exakt likadana, speciellt när de tidigare inte utvärderats så att det finns på pränt? Då blir jag fundersam på hur genomtänkt det egentligen är.
Rasen får i genomsnitt sex valpar per kull av vad jag sett och det verkar inte ovanligt att ha otingade kvar ett tag även för de mest etablerade, så jag tvivlar på att efterfrågan övergår tillgången i det här fallet. Något som egentligen borde vara en fördel, men jag är ju så förbannat petig med allt det andra...
Njursvikt. Njurarna är i riktigt dåligt skick.Nämen, vad har hänt stackars Assar? Om du orkar svara.
Fy fan så hemskt men din hund-historia senaste året, vi tänker på dig här uppe!
Nej men lilla hjärtat Fy tusan vi lider med er!Njursvikt. Njurarna är i riktigt dåligt skick.
Så Assar ska få leva loppan tills det är dags. Sedan får vi se om jag vågar gå i tankar på en till eller om man får acceptera ett liv utan hund.
Sån jäkla otur. Min valp/unghund har ju också njursvikt, så vet hur det känns. Dels att ha ytterligare en sjuk hund, dels att veta om att hunden inte kommer bli gammal och dels att alla planer på tävling bara rycktes ifrån en. Hon är snart 10 månader nu och vi har vetat om det sedan hon var ca 6 månaderNjursvikt. Njurarna är i riktigt dåligt skick.
Så Assar ska få leva loppan tills det är dags. Sedan får vi se om jag vågar gå i tankar på en till eller om man får acceptera ett liv utan hund.
Så bedrövligt och ledsamt! Hoppas verkligen att han får ett förhållandevis långt och roligt liv ändå. Och så hoppas jag att du vågar skaffa fler hundar i framtiden. Det borde ju inte vara möjligt med hur mycket otur som helst kan man tycka...Njursvikt. Njurarna är i riktigt dåligt skick.
Det hade fått mig att avstå.@Wingates och @snorp
Efter att ha kollat på avelsdata så har exakt samma två kombinationer gjorts förut, några år sedan så de valparna är vuxna nu. Inga andra kullar reggade efter hanen. Minimalt med statistik överhuvudtaget, någon utställningsmerit på en valp men annars är det tomt.
Min spontana tanke är att det känns... sådär. Att upprepa en kombo för att det blev väldigt bra avkommor är det inget fel med men två exakt likadana, speciellt när de tidigare inte utvärderats så att det finns på pränt? Då blir jag fundersam på hur genomtänkt det egentligen är.
Rasen får i genomsnitt sex valpar per kull av vad jag sett och det verkar inte ovanligt att ha otingade kvar ett tag även för de mest etablerade, så jag tvivlar på att efterfrågan övergår tillgången i det här fallet. Något som egentligen borde vara en fördel, men jag är ju så förbannat petig med allt det andra...
Nej men fy fan rent ut sagt. Hoppas ni ändå får en lång och bra tid tillsammans. Förstår om du inte orkar tänka på att skaffa en ny hund men nångång måste det ju vända tycker jag. Vet tyvärr allt för väl hur det är att stå med den ena sjuka hunden efter den andre och förlora dem i förtidNjursvikt. Njurarna är i riktigt dåligt skick.
Ok, skönt det ändå. Jaa, att folk som inte har koll går i/över spåren händer absolut. Jag har dock sluppit framspringande valpar!Så illa har jag aldrig varit med om tack och lov. Folk brukar mest inte ha koll på att jag lagt spår.
Mina hade varit SÅ missnöjda om de sett ut sådär efter en promenadVisa bifogad fil 80270
Det blev en lerig promenad idag. Hunden nöjd!
Hur lång hållbarhet blir det på dem när du torkat hemma? Blir det samma som butiksköpt torkat kött, eller annorlunda?Nu har jag gjort hundgodis till damerna. Bestämde mig för att torka kycklinghjärtan åt dem och är väldigt glad åt att jag har "svamptork" till sådant. 500g hjärtan är nu 100g torra hjärtan och damerna är mycket, mycket förtjusta i slutresultatet. Ska nog träna lite med dem imorgon för att få användning för det.
Det blir kortare hållbarhet, mest för att jag inte har tålamod att låta det bli lika torrt. Nu kokade jag dem först för att få bort fettet i möjligaste mån, ändå var de i torken i 5 timmar. Gissar att de klarar sig någon månad i alla fall (men de kommer nog ta slut innan det)Hur lång hållbarhet blir det på dem när du torkat hemma? Blir det samma som butiksköpt torkat kött, eller annorlunda?
Kan tillägga att jag skär upp alla hjärtan i tunna bitar först, annars skulle de nog aldrig torka i min tork iafHur lång hållbarhet blir det på dem när du torkat hemma? Blir det samma som butiksköpt torkat kött, eller annorlunda?