Jaha, då var det tävlingsdags i morgon igen då! Körde ett genrep med min träningsgrupp igår, med både en lång walkup och en drive. Floyd kändes väldigt stadig och fin, markerade bra och var följsam. Lade sig t om och vilade på driven?!
På de blinda linjerna får jag fortfarande kliva in och styra en del, för att gå rakt är väldigt svårt
men så länge han är lydig så blir det ett mindre problem om än lite omständigt.
Efteråt fick Louie komma ut med de andras slynglar. Han var ganska pigg efter att ha suttit i bilen och lyssnat på oss i typ 2h, särskilt eftersom att vi avslutade med driven typ 45m från bilarna
men efter en stund samlade han sig och var stadig, tyst och fin vid sidan. De fick lite markeringar, och han som knappt har fått några sådana löste dem fint på det öppna fältet! Tog sig snabbt till området, drog ner rejält på hastigheten och letade fint och noga. Mycket nöjd med honom!
Förhoppningsvis ska jag starta BPH med honom i morgon, efter tävlingen. Har snackat med arrangören och vi är välkomna på ”drop in”, om det fortfarande finns platser kvar och vi hinner klart med tävlingen i tid
Väldigt schysst!
Kvällen avrundades med en lösspringarrunda i hägnet för alla utom Floyd som fick vara hemma och vila. Ladda höll på att skrämma livet ur mig genom att vara puts väck när vi skulle gå hem
ropade och letade i typ 10 min (4,5ha är ändå inte så stort…) men det började bli mörkt och där är rejält kuperat. Var orolig för att hon hade trillat ner för någon avsats, hon brukar alltid komma direkt när jag ropar och hon var ju vid mig precis innan jag bestämde mig för att gå hem. Sprang hem med grabbarna, hämtade Floyd och ficklampor och tog bilen tillbaka.
Trodde att hon kanske skulle vara vid grinden när jag kom, men icke! Fick ropa och lysa i några minuter innan damen behagade att komma traskandes från toppen av det lilla berget….
Eftersom hägnet är helt nytt och jag dessutom körde runt och kollade staketet innan visste jag ju att hon inte hade tagit sig därifrån (annars hade de så klart aldrig fått vara lösa där från början och speciellt inte fått springa så fritt som de får), men man hinner ju börja tänka både det ena och det andra… usch!
Ladda var oavsett väldigt nöjd och hälsar att hennes matte är sjåpig och att kondisen inför jaktsäsongen börjar bli riktigt bra, tack vare dagligt lösspring på hennes favoritplats på jorden - det kuperade hägnet