Tack för pepp, det är verkligen jobbigt att vara nervös med typ allt. Ibland har jag rätt ok självförtroende och ibland väldigt lågt. Så jag vill tävla men hade helst gjort allt med bara domarna, lyckades få alla kursmedlemmar på Alvins och min första kurs att gå och gömma sig bakom ett hus när vi hade en liten tävling så att dom inte såg oss.
Så klart skötte sig Alvin och vi fick fullpoäng och vann, jag visste ju att vi kunde men jag trodde inte vi kunde om någon såg oss.
Så därifrån, att tvinga några glada pensionärer och skiftarbetare ( kursen var på vanlig arbetstid) till att ha tävlat rally ett antal gånger, träningstävlingar och nu ska tävla freestyle som jag velat i ca 10 år är väldigt stort för mig.
Har kämpat med det här hela livet även i skolan,trodde varje gång att jag skulle få IG men fick alltid MVG. Till exempel är en sak i vardagen att många säger att jag måste prata lugnare, högre och tydligare för att dom inte hör vad jag säger, jag har kämpat med det sen jag var liten. Det är för att jag kan bli så nervös över att prata, även med min familj.
Så tillslut, tävlingen handlar inte om tävlingen i sig utan om att kunna gå emot alla tankar som säger att jag är värdelös,kommer misslyckas, alltid är en dålig person, har gjort allt fel med Milou osv osv. Det handlar om att övervinna inre demoner