Bra plan! Priserna är helt sjuka här.Vår granne säljer sin gård med två hus, stall, ridbana och hektar i oändlighet för ringa 15 milj tror jag. Som hittat ifall du vinner jackpotten, kan vara sommarhus och Hasslöv ditt primära![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra plan! Priserna är helt sjuka här.Vår granne säljer sin gård med två hus, stall, ridbana och hektar i oändlighet för ringa 15 milj tror jag. Som hittat ifall du vinner jackpotten, kan vara sommarhus och Hasslöv ditt primära![]()
men alltså. Ett muntligt avtal är ju bindande. Dina stallkompisar låter ju helt befängta. Visst att det är skillnad på att "ha rätt" och "få rätt", men har dom lovat dig den boxen, så har dom. Ärlig talat. Tycker du skall säga ifrån och tala om detta, dom som skall köpa hästen får ställa den ett annat ställe. Jag har sån lättnad efter vi flyttade från idioterna i förre stallet. Nya stallet är mycket folk och det är SÅ skönt! Har saknat att vara i stall vart man inte alltid måste kallprata med alla, men att det är mycket folk i rörelse och go stämning!Jag blir så jävla less och besviken. Alla följde väl nyårs-uppdateringen. Jag har inte pratat med de där typerna sen dess även om vi står i samma stall. Jag undviker tiderna när jag vet att de är där.
Nåväl, stallägaren (2 st), kom o berättade för ett tag sen att en av de typerna ska sälja en häst. Då kunde jag få boxen och min unghäst komma hem då han inte har plats på nuvarande ställe efter mars (fick jag reda på för nån vecka sen).
Panik. Men försäljningen kan ju ta tid men senast i höst kommer hästen flytta troligen så då kan unghästen senast komma.
Stallägare 1 berättade för 2 v sen att personen kommer vara borta 1 v i månaden. Då kunde kanske jag (och en till i stallet, inte typerna ”för de kan man inte fråga för de hjälper aldrig till”) ta ut hästarna fast det ingår i hyran. Klart man hjälper till! Som jag gjort i 6 år. Ska jag ta in alla varje kväll också? ”Ja kanske lika bra”.
Nu kom det fram från stallägare 2 att ”den som kollat på försäljningshästen blivit lovad att ha kvar den i stallet om denne köper den”. O jag har blivit lovad boxen av nummer 1. O stått på kö i 3 år.
Jag är så jävla less. Hjälpt till varje dag i 6-7 år utan en spänn i avdrag. Aldrig begärt det heller för jag hjälper gärna till. Men nu börjar det bli utnyttjande.
O jag hittar ingen gård att hyra och nu känns det som att jag säljer alla hästar o skiter i det livet. För aldrig blir det som jag tänkt. De senaste 15 åren har bara varit stress.