Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis. Snyggt jobbat!Skrytvarning.
Jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅ j*vla glad och stolt nu, min lilla kalaspingla Vega gjorde sin tredje godkända runda idag med 87 p och kan numer titulera sig med RLD N.
En snart (nästa vecka) 18 månaders miniatyrbullterrier som jag släpat med på hela 11 tävlingar (skam den som ger sig!) under det här året gjorde verkligen en klockren runda idag.
Alltså känslan idag var en känsla jag aldrig tidigare haft. WOW vad allt bara klaffade och kändes SÅ bra! Och jag som tänkte stanna hemma för jag hade ingen lust alls imorse.
Men inte nog med det, så är hon nu också Sveriges första bulle (standard som miniatyr) som någonsin tagit en form av lydnadstitel.
Det känns inte illa pinkat heller, så nu blir det att jaga fler titlar. ^^
Min fina lilla tös, även om du ibland ger mig gråa hår så är du det bästa som hänt mig din lilla mupp!
Skrytvarning.
Jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅ j*vla glad och stolt nu, min lilla kalaspingla Vega gjorde sin tredje godkända runda idag med 87 p och kan numer titulera sig med RLD N.
En snart (nästa vecka) 18 månaders miniatyrbullterrier som jag släpat med på hela 11 tävlingar (skam den som ger sig!) under det här året gjorde verkligen en klockren runda idag.
Alltså känslan idag var en känsla jag aldrig tidigare haft. WOW vad allt bara klaffade och kändes SÅ bra! Och jag som tänkte stanna hemma för jag hade ingen lust alls imorse.
Men inte nog med det, så är hon nu också Sveriges första bulle (standard som miniatyr) som någonsin tagit en form av lydnadstitel.
Det känns inte illa pinkat heller, så nu blir det att jaga fler titlar. ^^
Min fina lilla tös, även om du ibland ger mig gråa hår så är du det bästa som hänt mig din lilla mupp!
Visst är hon det?! Jag dyrkar hennes utseende måste jag säga, hon är en liten läckerbit.Grattis! Hon är SÅ vacker dessutom!
Så behändigt. Vi hittade på en ny lek när jag höll på att snickra; "var är spiken?" Stod på stegen och tappade en spik rakt ner i högt gräs. Visade lillskrutt en spik och bad honom söka. Behövde bara fråga en gång; sen låg han redo nästa gång jag tappade en.tränat på att söka tappskor
Tänkte ventilera lite ang mina hundars form.
Paxa:
Har slutat gå på Rimadyl och är fortfarande, efter 2 veckor, hältfri Dock tycker inte fysioterapeuten att hon känns bra i tårna.. Hon har fått så fin päls! Blank och tjock. Hoppas det är ett tecken på välmående. Hon har börjat äta bantningsfoder.. Inte så nöjd matte men jag har gett upp. Vi fick träffa en annan fysioterapeut än våran vanliga på senaste försöket och h*n prackade på oss detta foder. H*n totalsågade färskfoder o sa att det inte var så konstigt att Paxa är fet som en tunna eftersom hon ätit färskfoder Fysions idé är att banta ner henne till 15 kg och sen bygga muskler. Paxa väger idag 18,7 vilket är en viktnedgång på 0,5 kg på ca 2 månader utan motion. Själv tycker jag inte att hon är så pass fet att hon behöver gå ner till 15 kg.. Men vi får se längs vägen. En annan tanke jag har är att det är väl dumt att banta och sen bygga muskler, vad ska man då bygga av? Är det inte bättre att börja bygga, och då använder kroppen fettet som bränsle till muskelbyggandet? Jag kanske har helt fel
Zippo:
Börjar likna en bodybuilder. Vägde in på 36,1 i Måndags. När jag hämtade honom i slutet på januari vägde han 32, var något tunn, pga ökad motion men ej ökad fodergiva, men hade rätt mycket muskler efter en skidsäsong med skijoring i Norge. Fick då order att han skulle behöva gå upp ca 2 kg i hull. Sagt och gjort, vägde in på 34 kg när han skulle opereras i påskas. Pga stress hos veterinären, operation, vila, foderbyte (färskfoder -> veterinärfoder) osv så tappade han mycket muskler och även lite hull i April. Nu kör vi simning och lite vattentrask i sjöarna, promenerar med benviktsmanschetter, springer lös offroad i skogen ca 10 timmar i veckan, tränar balans- och styrkeövningar/tricks. Han väger alltså 36,1 kg och det finns inte ens uns fett på kroppen. En viktökning på ungefär 4 kg, nästan enbart muskler, sedan januari/februari. Det är en ständig kamp att hålla honom i hull. Revbenen syns ibland allt för tydligt.. Jag får inte i honom mer mat, han blir proppmätt. Funderar på pemmikan?
Oki ja, nu äter hon 150 g Hills Metabolic vilket är vad en hund på ca 13 kg ska äta vid viktreducering enligt Hills hemsida?! Det var vad fysion tyckte hon skulle äta..Har hunden så mycket övervikt som hela kilon, så skulle jag absolut dra ner en del på maten först och sen börja med hårdare fysträning. Övervikt sliter hårt på kroppen vid träning.
Oki ja, nu äter hon 150 g Hills Metabolic vilket är vad en hund på ca 13 kg ska äta vid viktreducering enligt Hills hemsida?! Det var vad fysion tyckte hon skulle äta..
Ja jag vet inte.. hon va normalviktig när jag fick henne som ca 7 månader gammal för ett år sedan. Då var hon nykastrerad. Jag började ge henne färskfoder, Fodax magraste variant. Gav henne ca 300 g/dag. Då började hon gå upp och sen dess har jag gett henne olika färskfoder mellan 250-300 g/dag. Så jag kanske har gett henne för mycket.. Hon är så himla hungrig när man drar ner mer. Då sopar hon gatorna ute, hon tuggar på saker inneJösses...
Hur kommer det sig att hon är överviktig?
Jag vet att du inte heller väljer vet.foder med glad min, men jag hade aldrig gått med på att fodra min hund på det viset. Hellre då mager BARF-kost.
Tack så mkt.@Nikkis Wow, grattis!!!
Hur gick det med världsutställningen, skulle ni åka på den? Eller har den redan varit?
Tack så mkt.
Ja juste, den har jag glömt att uppdatera om, haha.
Vi var i Italien och där blev det ett slätt Excellent, lite bittert må jag säga eftersom min hund knappt 3 veckor innan BIR:ade för samma domare. Hade räknat lite med en placering i Vegas klass då det endast var 10 st i den.
Det har gått mkt snack om att det var extremt mkt politik inblandat i bedömningen då endast kändisarna vart placerade.
Vi klockade domaren och på 2 min 10 sek så hade hon "dömt" två hundar och den tredje var hon på väg till på bordet.
Från kl 9.30-13 så hade hon dömt klart alla 115 hundar...
Men på Open Show i Verona dagen efter däremot så gick det betydligt bättre, 2:a bästa unghundstik blev hon.