Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Livet med uttrycksfulla hundar... :banghead:
Vi är anmälda till kurs två dagar denna veckan. Glatt gick jag upp tidigt i morse och fixade fikakorg, packade lånebilen med saker och klädde på hundarna. Bara för att inse att det är imorgon första kursdagen är, inte idag. Fridolf som är rutinerad i gemet hade då hunnit vara jätteglad och förväntansfull i över en timme. Blicken jag fick när han insåg mitt misstag var inte nådig! :crazy:
14666098_10154118868098666_8113376654994101001_n.jpg

Några timmar senare kapitulerar jag för regnet och lägger utejobbet på hyllan, för att åka in till stan och göra lite ärenden. Byter alltså från arbetskläderna till "civilkläder", vilket Frodo omedelbart noterade och kopplade ihop med att bli lämnad ensam hemma. När den bedjande blicken inte räckte för att hindra mig gick han och hämtade sin gamla Kong, i ett desperat försök att locka matte att stanna hemma.
14691128_10154118859828666_1459965991109294642_n.jpg

Är det konstigt att jag aldrig får nått klokt gjort här hemma, när allt utom hundgos och vallning leder till såna här blickar?!

Tacksam att labben hittills inte varit den som backat trots att saker varit läskiga, han klarar liksom att lösa problem på egen tass. Hoppas det även gäller om vi stöter på nån clown :crazy:. Glad att jag bor i en liten by och inte i stan, känns som risken är mindre att de dyker upp här än i stan (där de redan synts till i helgen :rage:).

Tillägg: för att hålla oss till topic så har vi slödag idag :p.

:banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana:

6 st gick att se. Fler kan ju finnas.

Runt 17 nov kommer det puppisar igen och Mamma Mu blir mormor.
Vår första kull på egen uppföding :p
Grattis till goda nyheter!

Själv har jag och min lilla svarta varit hos fysioterapeuten och bara fått lovord. En trevlig hund, i bra hull, fint musklad och känns allt igenom tipp topp. Väldigt lycklig matte som kom ut genom dörren.

Sen gick vi förbi en rastgård och blev för första gången nekade inträde på grund av min hunds ras, kanske borde frågat om det var frallan de syftade på. :angel: Nej, men bevisligen var de rädda och det kan jag respektera, jag blev bara ärligt talat så förvånad.

:banana::banana::banana::banana::banana::banana::banana:

6 st gick att se. Fler kan ju finnas.

Runt 17 nov kommer det puppisar igen och Mamma Mu blir mormor.
Vår första kull på egen uppföding :p
Åh vad roligt!! :banana::D:D:heart
När Milla ultraljudades för att kolla valpar så kunde de se 6 st. Det blev 10 friska valpar ;)

SÅÅÅ när får man komma och gulla med Schäfervalpar? :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka