Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
14508555_10207160070947882_880644132_n.jpg

Detta har vi gjort idag.. Någon som kan sånt här? Så vitt jag kan se är det inte katastrofalt iallafall, men det vore ju kul om hon var fri så hon kan gå i avel..

Åh, finns en så himla fin labbekull nu. Hela kroppen värker av ha-begär! Det blev inte bättre av att pappa kom med "Du borde verkligen köpa en labbe"-kommentaren efter fågelträningen häromdagen :p

Det här med att det inte alls passar tidsmässigt osv glider konstigt nog väldigt långt bak i skallen när man kollar på valpbilder :D

Åh, finns en så himla fin labbekull nu. Hela kroppen värker av ha-begär! Det blev inte bättre av att pappa kom med "Du borde verkligen köpa en labbe"-kommentaren efter fågelträningen häromdagen :p

Det här med att det inte alls passar tidsmässigt osv glider konstigt nog väldigt långt bak i skallen när man kollar på valpbilder :D
Det är bara att handla. Livet får du prioritera om :angel:

Kikade lite på spårträning som anordnades. nu ver det på en veckodag som inte fungerar alls för mig så jag forskade inte vidare i det hela men de skulle träffas 18:30 en vardag kväll för viltspårsträning hela vintern. :cautious: Jag tycker att det verkar vara lite överkurs att lägga spår och gå spår i mörkret varje gång. Nog för att det finns pannlampor men varför krånga till det. :crazy: Jag tror dock att det är någon som inte har tänkt till att det faktiskt blir mörkt på vintern. :D

Kikade lite på spårträning som anordnades. nu ver det på en veckodag som inte fungerar alls för mig så jag forskade inte vidare i det hela men de skulle träffas 18:30 en vardag kväll för viltspårsträning hela vintern. :cautious: Jag tycker att det verkar vara lite överkurs att lägga spår och gå spår i mörkret varje gång. Nog för att det finns pannlampor men varför krånga till det. :crazy: Jag tror dock att det är någon som inte har tänkt till att det faktiskt blir mörkt på vintern. :D

Låter inte helt genomtänkt :D

Det blåser något så fruktansvärt här och lägenhetshuset är dåligt isolerat kring fönster - det viner i dem. Milou reagerar lite när det låter så, vad göra? Ute reagerar han ingenting trots att det blåser storm, det är ljudet från fönstren som är problemet. Han blir inte okontaktbar, utan mer bara visar att han ogillar det. Finns det något man kan göra för att hjälpa honom?

Ikväll är det Norrortscup i Agility på klubben! Sista i en trio, första veckan på Österåkers BK, andra i Waxholms BHK och tredje på DTBK. Inofficiella tävlingar och jag ska vara med både Blåbär- och Öppenklassen :D Ska vara funkis övrig tid.

Bara lite jobbigt med den här himla lunginfektionen jag dragit på mig. En vecka har den hängt med mig nu och är väl snäppet bättre idag iallafall, annars har det varit väldigt konstant. Så konstig grej. Ingen feber, ingen ömhet i kroppen, ingen huvudvärk. Bara ont i lungorna, slemhosta, nästäppa och ett himla tryck i huvud och öron när jag snyter mig. Aja, till slut ger det väl med sig. :p

Men pappa har ju sagt Ja! Bara gör det! Otis vill ha småsyskon:D

14508555_10207160070947882_880644132_n.jpg

Detta har vi gjort idag.. Någon som kan sånt här? Så vitt jag kan se är det inte katastrofalt iallafall, men det vore ju kul om hon var fri så hon kan gå i avel..
10173706_970165436385932_8778841023495095543_n.jpg

Den lilla svartas plåtar, nu är hon dock en annan typ av ras. Fick också höra från veterinär att hennes ena sida (den vänstra) var sämre. Frågade (inte här) och fick allt från B till E höfter. Slutade på två C. Hoppas du får ett positivt resultat. :)

10173706_970165436385932_8778841023495095543_n.jpg

Den lilla svartas plåtar, nu är hon dock en annan typ av ras. Fick också höra från veterinär att hennes ena sida (den vänstra) var sämre. Frågade (inte här) och fick allt från B till E höfter. Slutade på två C. Hoppas du får ett positivt resultat. :)
Alltid kul/bra att jämföra. Var det i gruppen på fejjan som du frågade? Jag väntar på att få bli insläppt där..

Jag tror såhär; är dom realistiska så får hon C/B, är dom snälla får hon B/B och är dom dumma så får hon C/C ;) återstår att se, jag kanske har heeeelt fel.

Alltid kul/bra att jämföra. Var det i gruppen på fejjan som du frågade? Jag väntar på att få bli insläppt där..

Jag tror såhär; är dom realistiska så får hon C/B, är dom snälla får hon B/B och är dom dumma så får hon C/C ;) återstår att se, jag kanske har heeeelt fel.

Tyckte Tontos ena höft såg lite ful ut men han fick A. Håller tummarna för er!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
198
· Visningar
9 589
Senast: Tajger
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
758
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka