Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi ska till Danmark nu i sommar så det blev en vända till veterinär för att fixa rabiesvaccination och pass! Ok sa Riley och låg på golvet vid mina fötter och väntade i receptionen. Matte såg typ ut såhär :eek::eek::eek:

Lillebror var också med, och när vet. Kom in i rummet så överöste hon dem med fina ord, och så sa hon "är det också en tik?" Om lillebror :p stackars Riley han är så liten att han passerar som tik tydligen, och lillebror måste ju då vara fulaste och största tik jag nånsin sett :angel:

Och vi vägde dom! Riley väger 24 kg och lillebror 27,7!

Är inte prognosen ganska god numera för opererad L7S1? Har även hört om hundar som blivit hjälpta av rätt träning och klarat sig utan op.
Men det beror ju så klart på hur allvarlig skadan är.
Håller tummarna!!
Supermegasentsvar, men haft fullt upp i hjärnan:o
När jag läser runt verkar prognosen relativt god om man är förberedd på att det är en lång väg att gå efter operation, så jag hoppas på det bästa! Och om fallet är det att han har L7S1, är förhoppningen att det inte är allt för långt gånget. Men om man ska försöka vara positiv så pekar det än så länge mot att det är någorlunda "lindrigt", då han inte verkar speciellt bekymrad över att hoppa in i bilen eller att gå i trappor. ( Vilket annars är vanligt symtom om jag förstått det rätt.)
Tack!!:)

Supermegasentsvar, men haft fullt upp i hjärnan:o
När jag läser runt verkar prognosen relativt god om man är förberedd på att det är en lång väg att gå efter operation, så jag hoppas på det bästa! Och om fallet är det att han har L7S1, är förhoppningen att det inte är allt för långt gånget. Men om man ska försöka vara positiv så pekar det än så länge mot att det är någorlunda "lindrigt", då han inte verkar speciellt bekymrad över att hoppa in i bilen eller att gå i trappor. ( Vilket annars är vanligt symtom om jag förstått det rätt.)
Tack!!:)
Håller tummarna för er. Har inte träffat på så många L7S1 men en bekant fick det på din draghund och den är tillbaka i fullt arbete efter op igen. Så omöjligt är det iaf inte.

Näääääääääää....
Men hon har grävt under altanen vid ett par tillfällen i dag och hon har bäddat lite i lådan. Det är iaf något framsteg.

Har för säkerhets skull pratat med klinik men de såg inget oroväckande i det ännu. Hon äter, har bra temp, är pigg, traskar på, har inga konstiga flytningar eller andra varningstecken. Fick rådet att hålla i gång henne som vanligt och avvakta eftersom allmäntillståndet är gott, valparna rör sig och man kan ju inte veta när hon tog sig.

13266643_723520234456121_1299449570_n.jpg

Clair och katten har börjat bonda, jippi! Idag följde katten med på morgonpromenaden och de två for omkring i gräset som två barn på tivoli. :D:love: Även om det är en bit kvar till den nivån som vår collie & katten hade så är vi på god väg. Men katten växte ju upp med honom och han var kattvan sedan tidigare så det är väl inte så konstigt. Han fattas oss verkligen, älskade colliepojk. :heart

12822402_545008015678481_1242565705_n.jpg

@Voff
Jag förväntar mig valpbilder här i morgon bitti när jag har vaknat! Om man nu lyckas somna, man lär ju uppdatera buke var 5e minut i hopp om att få se puppisar :D
Blir det puppisar from nu så är jag ensam hemma igen. Sambon åkte precis till jobbet så jag lär vara upptagen :p
Puppisbilder på buke kommer nog att dröja till någon gång på dagen isf. Orka starta upp datorn, krångla med photobucket....det får bli instagram och vår facebooksida till att börja med. Men jag lovar...så fort jag orkar och hinner :up:

Blir det puppisar from nu så är jag ensam hemma igen. Sambon åkte precis till jobbet så jag lär vara upptagen :p
Puppisbilder på buke kommer nog att dröja till någon gång på dagen isf. Orka starta upp datorn, krångla med photobucket....det får bli instagram och vår facebooksida till att börja med. Men jag lovar...så fort jag orkar och hinner :up:
Stampar med foten och slänger mig på golvet skrikande :( Nu åskar det också,det är ditt fel!

Bestämde mig för att ta en sen långpromenad i naturreservatet vid min mor idag. Trots att det var sen kväll (med mina mått mätt) så var det ljust ute, varmt och lugnt. Helt underbart! Vi fick gå i rask takt för att inte bli uppätna av mygg, så nästa gång får det bli lite myggmedel på. Jag älskar sommaren :love:
13285295_246583915702351_1559715575_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka