R
Raderad medlem 94602
Mmmm.....pulverkaffeDuger pulverkaffe? Det är typ det enda kaffe jag behärskar, förutom espresso, men jag släpar inte med maskinen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mmmm.....pulverkaffeDuger pulverkaffe? Det är typ det enda kaffe jag behärskar, förutom espresso, men jag släpar inte med maskinen...
Var väl @Rouise hund?Visst var det en hund i någon tråd som blivit helt wierd av ett foderbyte?
Jag har precis upplevt samma grej. Köpte fel foder (av misstag) och upptäckte det först när jag hällde upp det i foderhinken, så jag kunde inte åka tillbaka och byta - och de fick fodret i tre veckor.
Resultat: Billy blev helt omöjlig att jobba med. Disträ, ofokuserad, långsam, omotiverad. Jag var helt knäckt innan vi kom på att det kunde vara fodret.
Bytte till vanliga fodret i måndags och i lördags sprang han han tävling och var precis som han ska.
Bantningsfoder är något jag aldrig någonsin kommer ge mina hundar igen, om vi säger så...
Mmmm.....pulverkaffe
Och så finns det de som kallar mig för kaffesnobb! Jag tror att jag ligger i lä...Mmmm.....pulverkaffe
Visst var det en hund i någon tråd som blivit helt wierd av ett foderbyte?
Jag har precis upplevt samma grej. Köpte fel foder (av misstag) och upptäckte det först när jag hällde upp det i foderhinken, så jag kunde inte åka tillbaka och byta - och de fick fodret i tre veckor.
Resultat: Billy blev helt omöjlig att jobba med. Disträ, ofokuserad, långsam, omotiverad. Jag var helt knäckt innan vi kom på att det kunde vara fodret.
Bytte till vanliga fodret i måndags och i lördags sprang han han tävling och var precis som han ska.
Bantningsfoder är något jag aldrig någonsin kommer ge mina hundar igen, om vi säger så...
@BlueberryVar väl @Rouise hund?
Prasky någonting.Jag roar mig med att göra Canis rasväljartest ibland. Svaren är helt eller delvis på norska, vilket normalt inte är ett problem, men nu fick jag denna ras och undrar vad den heter på svenska: tsjekkisk rottehund.
Prasky någonting.
Du får komma på studiebesök@Wingates började förut spåna om att jag kanske borde skaffa en schäfer som nästa förmåga. Jag tycker inte om schäfrar men har nu sett schäfrar lika ofta som en gravid kvinna ser barnvagnar. Kan eventuellt ha börjat googla lite. Kanske mycket.
Och häromdagen gjorde jag ett "vilken hundras är du"-test. Behöver jag säga att jag blev en schäfer?
Plus att pojkvännens mamma ska omplacera sin schäfer och nu väntar vi alla på trådens schäfervalpar!
Schäfrarna tar över min hjärna! Jag ville ju ha en aussie?! Trodde jag iaf..
Jag är schäferrasist och har aldrig träffat en genomtrevlig sådan. Från pensionerade polishundar till understimulerade gårdsschäfrar har alla varit knäppa på ett eller annat sätt! Meen, jag inser att jag träffat dåliga upplagor/dåliga ägare/kombo av båda så skriv upp mig på gästlistan!!Du får komma på studiebesök
Här blev det åt andra hållet. När jag bestämde mig för att testa färskfoder istället för torrfoder så fick jag plötsligt, redan första dagen, en hund som kunde slappna av inomhus även innan dagens aktivering vilket var helt omöjligt tidigare. Lugnare inne, mer fokuserad vid träning, gladare och totalt sett mer avslappnad (men fortfarande otroligt pigg). Sedan var det en dag när jag inte hade kommit ihåg att tina färskfoder, så jag gav av torrfodret igen eftersom det fanns en del kvar hemma. Direkt blev det en mer rastlös hund och att lämna henne oövervakad den dagen ens för att ta en dusch var inte att tänka på, hon tuggade på allt. Jag tinade färskfoder och gav det igen, genast blev hunden mer avslappnad. Det var den händelsen som fick mig att bestämma "aldrig mer torrfoder i mitt hus"
@Blueberry
Det stämmer att det var min.
Provade ett nytt märke på färskfoder och Lego blev rädd för allt möjligt och omöjligt och allmännt ängslig/orolig. Vi gjorde inte kopplingen mellan rädslorna och fodret direkt men när vi såg att magen var kass på nya fodret och började räkna bakåt i tiden som vi insåg att rädslorna kom i samband med foderbytet. Vi bytte tillbaka till de foder vi haft innan och hunden blev som vanligt igen på bara någon dag.
Ja, jag själv fattade ju inte hur mycket fodret påverkade förut. Jag hade testat flera olika torrfoder och hon var likadan på alla rent mentalt. Det var bara päls, bajs och sådana vanliga saker som varierade. Jag var faktiskt så övertygad om att hon fungerade utmärkt på sitt torrfoder att vänner fick ägna några månader åt foderdiskussioner med mig för att jag alls skulle fundera på färskfoder (det tror nog få av de som läser hur jag skriver idag ). Efter bytet ångrade jag ju bara en enda sak, och det var att jag inte bytte tidigare.Det får en ju att undra hur mycket "fel" foder kan ställa till med egentligen! Jag tänker på alla de som har hundar med olika stressymptom och/eller rädslor, rastlöshet mm.. som kanske inte har tänkt på att vissa saker kunde bli bättre med annan mat helt enkelt!
Eh, jag blev pudel? ????? (Blev ju nyfiken, men det var uppenbarligen ett kasst test! Fast de hade ju rätt i att jag är vacker, smart och bra på det mesta...precis som en västgöte!)@Wingates började förut spåna om att jag kanske borde skaffa en schäfer som nästa förmåga. Jag tycker inte om schäfrar men har nu sett schäfrar lika ofta som en gravid kvinna ser barnvagnar. Kan eventuellt ha börjat googla lite. Kanske mycket.
Och häromdagen gjorde jag ett "vilken hundras är du"-test. Behöver jag säga att jag blev en schäfer?
Plus att pojkvännens mamma ska omplacera sin schäfer och nu väntar vi alla på trådens schäfervalpar!
Schäfrarna tar över min hjärna! Jag ville ju ha en aussie?! Trodde jag iaf..