Hur i hela fridens namn kom du fram till det
Jag gissar på lagotto.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur i hela fridens namn kom du fram till det
Papper påskrivna för nya bilen, men jag velar fortfarande när det gäller bilbur. Enligt Robust kan de bara göra bur på måtten H77/D88/B96cm, men det är flera centimeter mindre än vad jag själv mätte till. Enligt Mims hemsida går en Variocage Double Large in som är 99 i bredd. Samtidigt är det ju smidigt att kunna få till lasthylla och dylikt, men det blir ju också dyrare. Gah.
Kan du åka dit och mäta? Mina burar blev mycket större när jag åkte dit och visade hur jag ville ha det.
Om du hittar någon som bryr sig så.Alltså jag blir knasig. Bekanta blev stoppade i tullen påväg hem och fick veta att man ska deklarera för hund hem från Finland och Danmark. Norge undantag. Då tänkte jag att bäst jag kollar när man ska in i Finland, och det var lätt att hitta på deras tull sida.
Men Danmark! jag hittar inte om jag måste deklarera för hunden när jag ska in i Danmark? Suck.
Visserligen har de åkt fram och tillbaka i flera år utan att veta att de måste deklarera, men när det är så lätt att göra på nätet gör jag hellre rätt än får böter OM man träffar på nån nitisk, som de gjorde..Om du hittar någon som bryr sig så.
De viftade irriterat förbi mig när jag ville visa hundpassen när jag åkte ToR DK i feb...Om du hittar någon som bryr sig så.
Jo passen är det ju tydligen ovanligt att de visar intresse för. Jag blev dock stoppas och fick visa dom första gången vi åkte till Finland så vill ha allt i ordningDe viftade irriterat förbi mig när jag ville visa hundpassen när jag åkte ToR DK i feb...
Alltså jag blir knasig. Bekanta blev stoppade i tullen påväg hem och fick veta att man ska deklarera för hund hem från Finland och Danmark. Norge undantag. Då tänkte jag att bäst jag kollar när man ska in i Finland, och det var lätt att hitta på deras tull sida.
Men Danmark! jag hittar inte om jag måste deklarera för hunden när jag ska in i Danmark? Suck.
Tack men har redan läst där, och det står inga tullregler! Det gjorde det inte på vårt jordbruksverk heller :sHämtat från: http://www.norden.org/sv/hallaa-norden/danmark/flytta-till-danmark/resa-med-husdjur-till-danmark
Flytta eller resa med husdjur till Danmark
Du kan resa med din hund, katt eller iller i icke-kommersiellt syfte från ett EU-land, samt Norge och Island till Danmark om följande krav uppfylls:
Du kan läsa mer hos Fødevarestyrelsen. Här finns bland annat reglerna för kommersiell djurtransport och reglerna för införsel av ovaccinerade valpar och kattungar.
- Du reser själv tillsammans med djuret. I vissa fall kan du ge en fullmakt till att en vän eller familjemedlem kan resa med djuret.
- Djuret ska vara identitetsmärkt med mikrochip. Djur som har märkts med en lättläslig tatuering före den 3 juli 2011 kan dock få ett pass utfärdat.
- Djuret har EU:s husdjurpass, utfärdat av en auktoriserad veterinär.
- Djuret har en giltig rabiesvaccination. Vaccinationen ska ha skett minst 21 dagar före avresan till Danmark.
Jag har åkt ut o in i DK sen Sverige öppnade gränserna 94 och senast i måndags,det finns ingen tull någonstanns som kollar pass (inte ens på Kastrup) än mindre om du har hund med,vi åkte nu Sverige -dk-de och så tillbaka,jag har synliga hundburar i min bil och det var ett stort polis/tull pådrag vid DE-DK hamnen,vi blev bara igenom vinkadeTack men har redan läst där, och det står inga tullregler! Det gjorde det inte på vårt jordbruksverk heller :s
Tack men har redan läst där, och det står inga tullregler! Det gjorde det inte på vårt jordbruksverk heller :s
Jo men det spelar ingen roll att de inte kollar, nu finns det ju folk som blivit kollade och jag vill veta vad som gällerJag har åkt ut o in i DK sen Sverige öppnade gränserna 94 och senast i måndags,det finns ingen tull någonstanns som kollar pass (inte ens på Kastrup) än mindre om du har hund med,vi åkte nu Sverige -dk-de och så tillbaka,jag har synliga hundburar i min bil och det var ett stort polis/tull pådrag vid DE-DK hamnen,vi blev bara igenom vinkade
Den har jag koll på, det är i Danmark jag inte hittarHär står lite mer, om det kan vara till hjälp?
http://www.tullverket.se/sv/privat/...hundellerkatt.4.7df61c5915510cfe9e7107ce.html
Den har jag koll på, det är i Danmark jag inte hittar