Lycka till! Skall du lämna bort henne till hanen, eller ta hem den på romantisk träff?Igår vaknade jag av att hon lekte med praktikanten, och idag bekräftades mina misstankar: blod. Karla löper!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lycka till! Skall du lämna bort henne till hanen, eller ta hem den på romantisk träff?Igår vaknade jag av att hon lekte med praktikanten, och idag bekräftades mina misstankar: blod. Karla löper!
Igår vaknade jag av att hon lekte med praktikanten, och idag bekräftades mina misstankar: blod. Karla löper!
Inget av det, jag åker dit tillsammans med henne i ett par dagar. Ska på kurs precis i närheten på löpdag 8-9 så det blir en liten minisemester i Norges vallningsmecka!Lycka till! Skall du lämna bort henne till hanen, eller ta hem den på romantisk träff?
Ja, jätteläskigt!Åh, spännande!
Ja, jätteläskigt!
Parad dag 10-14 de andra gångerna.Och även här blev det löp igår kväll - 1-2 månader före jag trodde det skulle komma, men lika glad är jag för det. Nu blir det date midsommarhelgen och då hoppas jag att förstagångshanen ska lyckas på till det, så jag kan få hoppas på smått i slutet av augusti
@Migo - höglöper din tik så tidigt Här får jag allt vänta till dag ca 15 för en första date
Min senaste tik (BC) höglöpte på dygn 16 o då bara ca 12 timmar, hon användes som hanhundsuppfostrare eftersom hon aldrig släppte till.Och även här blev det löp igår kväll - 1-2 månader före jag trodde det skulle komma, men lika glad är jag för det. Nu blir det date midsommarhelgen och då hoppas jag att förstagångshanen ska lyckas på till det, så jag kan få hoppas på smått i slutet av augusti
@Migo - höglöper din tik så tidigt Här får jag allt vänta till dag ca 15 för en första date
Spännande se om vi ska vänta smått samtidigt senParad dag 10-14 de andra gångerna.
Så var min sista shar-pei. Hon höglöpte 1,5 dygnMin senaste tik (BC) höglöpte på dygn 16 o då bara ca 12 timmar, hon användes som hanhundsuppfostrare eftersom hon aldrig släppte till.
Inget av det, jag åker dit tillsammans med henne i ett par dagar. Ska på kurs precis i närheten på löpdag 8-9 så det blir en liten minisemester i Norges vallningsmecka!
Min senaste tik (BC) höglöpte på dygn 16 o då bara ca 12 timmar, hon användes som hanhundsuppfostrare eftersom hon aldrig släppte till.
Vem av dina är det som ska paras?Och även här blev det löp igår kväll - 1-2 månader före jag trodde det skulle komma, men lika glad är jag för det. Nu blir det date midsommarhelgen och då hoppas jag att förstagångshanen ska lyckas på till det, så jag kan få hoppas på smått i slutet av augusti
Jag tycker också att du skulle bli utställningsdomare (gärna rasgrupp 5 också ). Det skulle vara ljuvligt om arbetsdugliga hundar premieradesNu tycker en uppfödarbekanting att jag borde bli utställningsdomare Jäklar vilket liv det skulle kunna bli, när alla icke-arbetsdugliga hundar skulle åka ut på en gång. Tror inte att speciellt många hade velat ha mig som domare (och skulle väl inte klara utbildningen pga "fel åsikter" eller något).
Aysu är lätt. Hon stinker(!) och försöker para sig med alla hundar hon träffar oavsett kön... När hon var ung märktes dock ingenting. Med Ebrah har jag ingen aning alls, än så länge, tippar på att det även där blir tydligare när hon blir äldre. Min första tik började pissa inne när hon höglöpte om det fanns hanhundar i samma hus, åtminstone när hon började bli gammal. JättekulÅh jag är så nojig över det här med höglöp! Min fodertik löpte i maj och jag försökte hålla koll på när höglöpet var. Men för en oerfaren som jag är det inte lätt att hålla koll på.
Hur skulle ni säga att man lättast vet när tiken höglöper?
Åh jag är så nojig över det här med höglöp! Min fodertik löpte i maj och jag försökte hålla koll på när höglöpet var. Men för en oerfaren som jag är det inte lätt att hålla koll på.
Hur skulle ni säga att man lättast vet när tiken höglöper?