Ja alltså, egentligen skulle de nog passa bra ihop (både sett till mentalitet, stamtavlor, exteriör osv, framförallt hanen jag spanar på och Ebrah) men jag tvivlar starkt på att jag vill vara uppfödare. Mycket för att det skulle vara väldigt svårt att hitta bra valpköpare. Så mycket utställningsfokus på saluki nu och många som väntar sig att salukis i princip ska vara tjusiga soffprydnader. Mina duger inte i utställningsringar och är ganska usla soffprydnader om de inte fått ordentlig motion innan
Ibland funderar jag på hur det skulle vara att ha Aysu i avel, det skulle nog lätt kunna bli bra salukis där och lättsålda valpar eftersom hon (och släktingar) är enkla och dessutom galet bra på LC. Men hon är 5½ år nu och såklart inte i skick nu för någon valpkull. Det skulle rent teoretiskt vara möjligt om ett år, men då är hon i äldsta laget och hanen jag i så fall skulle vilja använda skulle även han vara i äldsta laget... (men jäklar vilka duktiga och trevliga hundar det skulle kunna bli...). Å andra sidan, om det är 1 år bort så har jag tid att gå SKKs uppfödarutbildning