Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har 150 kr i min klubb och på skoj kollade jag närliggande klubb, de har 175kr.
Om du vet hela beloppet, ta det -380 som är avgiften till SBK och bara betalas en gång. Resten är till klubben!
Jag kunde ju ha svarat lite mer sammanhängande.
Det är olika avgifter för olika klubbar, de bestämmer det själv. Avgiften till SBK är 380kr så du kan dra bort det från totalsumman så vet du vad du ska betala för att bli delmedlem :)

Jag kunde ju ha svarat lite mer sammanhängande.
Det är olika avgifter för olika klubbar, de bestämmer det själv. Avgiften till SBK är 380kr så du kan dra bort det från totalsumman så vet du vad du ska betala för att bli delmedlem :)
Tack, så enkelt! Förstår inte varför människan inte bara kunde ha skrivit det när jag frågade det, två gånger dessutom. Jag kunde ju ha kommit på att man kan göra så själv dock. :o Tror inte jag ens kikade på vad avgiften till SBK ligger på eftersom den inte var det jag letade efter. :D

Börjar bli orolig för tant Karin. Igår så råkade svärmors tik springa in i henne när vi släppte ut dem ur hundgården, hon blev så rädd för tiken att hon blev reaktiv och hoppade på henne. Och tant Karin gick på för att skada! När jag väl lyckat slänga mig emellan för att sära på dem så ville hon inte släppa utan fortsatte slänga sig efter svärmors tik. Efter ett par minuter så va världen okej igen och båda låg tillsammans i soffan och mös. Kände igenom bägge hundarna men ingen var skadad.

Idag så skulle vi iväg och handla så vi särade på hundarna, tant Karin och bobber i ett rum och svärmors hund i ett. När vi kom hem så såg vi bloddroppar och stänk över hela golvet där Karin och Bobber har varit och det var färskt blod. Hundarna hann ut i regnet innan jag såg blodet så hittade vare sig blod eller sår på någon av dem. Men nu är jag orolig att Karin kanske hoppade på Bobber medans vi var borta.

Ska till vet med henne om två veckor för en genomgång. Nån som har varit med om något liknande? Kan det vara så att hennes dåliga hörsel gör henne mer skajsen och att hon då tar till attack istället för flykt? :crazy:

Haha, det kan du få göra :D Jag har en del intresserade i kö, men det blir säkert någon till er också :D Har inte helt bestämt mig för hane ännu, men är lite sugen på Salmon. Hans första valpar ska gå UKL i höst, så vi får se hur de presterar. Juni-valp kan bli tight dock, i år löpte hon i slutet av april/början på maj :p
Du kan väl försöka skynda på löpet... :angel: :D
Men jag blev lite osäker, den hane jag hittade med det namnet hade två kullar som har gått UKL :confused: Och en som ska gå i höst. Vi kan ta det på PM i och för sig :angel:

Börjar bli orolig för tant Karin. Igår så råkade svärmors tik springa in i henne när vi släppte ut dem ur hundgården, hon blev så rädd för tiken att hon blev reaktiv och hoppade på henne. Och tant Karin gick på för att skada! När jag väl lyckat slänga mig emellan för att sära på dem så ville hon inte släppa utan fortsatte slänga sig efter svärmors tik. Efter ett par minuter så va världen okej igen och båda låg tillsammans i soffan och mös. Kände igenom bägge hundarna men ingen var skadad.

Idag så skulle vi iväg och handla så vi särade på hundarna, tant Karin och bobber i ett rum och svärmors hund i ett. När vi kom hem så såg vi bloddroppar och stänk över hela golvet där Karin och Bobber har varit och det var färskt blod. Hundarna hann ut i regnet innan jag såg blodet så hittade vare sig blod eller sår på någon av dem. Men nu är jag orolig att Karin kanske hoppade på Bobber medans vi var borta.

Ska till vet med henne om två veckor för en genomgång. Nån som har varit med om något liknande? Kan det vara så att hennes dåliga hörsel gör henne mer skajsen och att hon då tar till attack istället för flykt? :crazy:

Hon har inte bitit sig själv i tungan igår och det är det som droppat i dag?

Jag har tagit det extremt tunga beslutet att göra mig av med mina hästar till förmån för hunderiet. Jag hinner helt enkelt inte med allting. Frågan är bara vad jag ska göra med dem, jag har ju haft en förmåga att falla för de där som ingen annan vill ha och jag tycker att de är helt fantastiska men det gör ingen annan :arghh:

Jag har tagit det extremt tunga beslutet att göra mig av med mina hästar till förmån för hunderiet. Jag hinner helt enkelt inte med allting. Frågan är bara vad jag ska göra med dem, jag har ju haft en förmåga att falla för de där som ingen annan vill ha och jag tycker att de är helt fantastiska men det gör ingen annan :arghh:
Du får göra som jag o sälja till ponny/junior ryttare,det är dom enda som vågar o tycker det är kul att rida mina tävlingsdårar.

På tal om tråden med hundar som går lösa med/utan uppsikt.. En pudel blev tagen av varg på en villatomt idag :(
"– Viktigt att poängtera är att hunden var under sträng kontroll av ägaren när den attackerades. Det är alltså inte frågan om en hund som sprang vind för våg och blev byte för en varg, säger Tobias Hjortstråle, Länsstyrelsen."
Länk

Man får ju hoppas att vargen var sjuk, den hade tydligen varit mager.

På tal om tråden med hundar som går lösa med/utan uppsikt.. En pudel blev tagen av varg på en villatomt idag :(
"– Viktigt att poängtera är att hunden var under sträng kontroll av ägaren när den attackerades. Det är alltså inte frågan om en hund som sprang vind för våg och blev byte för en varg, säger Tobias Hjortstråle, Länsstyrelsen."
Länk

Man får ju hoppas att vargen var sjuk, den hade tydligen varit mager.

Precis i det område som min Valkyria befinner sig nu när jag är utomlands ett par dagar :nailbiting:

Att låta Criga flytta blev ett jättelyft för båda systrarna. Att de hämade varandra förstod vi ju men hur utvecklingen skulle bli när de särats på har vi funderat på. Det har hänt massor i dem. Båda har klivit i vuxenkostymen och blivit självsäkra och mer nyfikna. Innan var det mycket fokus på varandra, jönsande och triggande.
Calibra var med husse i dag och fick fortsätta med skyddet. Ny figge och nya övningar. Hon var taggad och går frammåt för var gång :up:

Lilla Jarla var också med. Den hunden är knäpp. Noll självbevarelsedrift, ett ego större än Trumph och hon tycker hela världen är en självklar plats som ägs av henne. Spelar ingen roll vad hon ställs i för, hon bara dyker in med huvudet före.
Hon fick leka lite med skinnet på träningen och hennes kamplust är grym!!
Jag gjorde lite söklekar här hemma. Tog deras matskålar och lade upp och ner med godis under. Hon hade tålamod ett tag med att försöka komma åt godiset men efter en stund blev hon rätt sur på skålarna och började skälla och morra på dem.
Hon har humör :D

Här hemma i flocken funkar det jättefint. Det är go harmoni.
Mamma Mu blev halt på förra träningen så hon vilar. Vi ska inte klaga. Det ör hennes andra hälta på hennes 9,5 år långa liv. Sist var för snart 6 år sen då hon hoppade högdräktig med 11 valpar i magen ut ifrån trappan. Då var hon lätt halt i några dagar.
Tycker redan hon såg fräschare ut idag men en sväng till fysion ska hon få ändå, den gamla tanten:heart

Att låta Criga flytta blev ett jättelyft för båda systrarna. Att de hämade varandra förstod vi ju men hur utvecklingen skulle bli när de särats på har vi funderat på. Det har hänt massor i dem. Båda har klivit i vuxenkostymen och blivit självsäkra och mer nyfikna. Innan var det mycket fokus på varandra, jönsande och triggande.
Calibra var med husse i dag och fick fortsätta med skyddet. Ny figge och nya övningar. Hon var taggad och går frammåt för var gång :up:
Jag sa ju det :angel: Visst är det häftigt att se ? :up:

Jag kunde lika gärna kört över familjen med ny hund, för jag är 25 och har egen ekonomi. Men jag vill att hela familjen ska vara okej med det och har pratat med dem, eftersom vi alla är på samma landställe på sommaren samt de antagligen kommer behöva agera hundvakter. Det är roligt när systern går från skeptisk till "måste vi verkligen vänta så länge?" :rofl:

Jippi. Jarla satte sig och sprutlackerade vägg och golv inklsive en gardin och väggutag :yuck:

Precis när jag är klar med att städa upp det börjar Calibra trippa. Vi hade nyss varit ute men jag släppte ut henne ändå. Hör i mörkret hur det sprutar ur henne också.

Det kan bli en intressant natt. De delade på någon sorts bajs som luktade faaan i ett dike i går :wtf:

Drömmer om hund nummer två. Så långt borta :nailbiting: Men känns absolut nödvändigt att börja typ redan idag med efterforskningarna. Har iallafall lyckats bestämma ras, helt otroligt. Att hitta en kennel som inte avlar fetlabbe där emot...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka