Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det skulle jag absolut kunna tänka mig..! Men kan jag ha med mig hunden ute då eller måste hon sitta inne? Hon kommer ju inte kunna användas som vallhund, men att låta henne vara ensam inne långa dagar känns halvkul?Det är fortfarande skriande brist på lamningspersonal Norge. Om du kan tänka dig att gå bredvid och lära några dagar finns det med stor sannolikhet jobb sen. De flesta är i startgroparna med sina lamningar nu. Kan du tänka dig att åka till UK finns ännu mer. Brukar funka fint även om man inte har vallhund.
Alltså, det där låter superintressant. Hur går man till väga för att hitta ngn gård som skulle vara villig att lära upp en?Det är fortfarande skriande brist på lamningspersonal Norge. Om du kan tänka dig att gå bredvid och lära några dagar finns det med stor sannolikhet jobb sen. De flesta är i startgroparna med sina lamningar nu. Kan du tänka dig att åka till UK finns ännu mer. Brukar funka fint även om man inte har vallhund.
lättast är nog att hålla kik på platsannonserna och helt enkelt fråga de som söker personal om de har tid att ta in nån som behöver läras upp. Jag ser många annonser på norska och svenska facebooksidor för får- och vallhundsfolk. Tex nsg, sauefolk, vallhundsgruppen osvAlltså, det där låter superintressant. Hur går man till väga för att hitta ngn gård som skulle vara villig att lära upp en?
Jag kan inte uttala mig om mer än att jag inte tror att en oerfaren klarar av yrket. Jag tror inte att man behöver ha erfarenhet av branschen, även om det underlättar enormt att ha någon som kan begreppen, vet vad patienten behöver, vet hur lång tid och hur mycket resurser som krävs etc för att kunna planera och koordinera på ett bra sätt. På min arbetsplats är det absolut inga unga, oerfarna som får den rollen, det skulle bli kaos.
Valpintressenter till uppfödaren hälsar på Lemmy på MyDog. Lemmy kissar på killen. Matte dör. DÖR.Höll förresten på att dö pinsamhetsdöden för en liten stund sedan. Vi väntade på bussen och Kosmos blev superbästis med en man som gullade med honom. (Han dubbade Kosmos "världens äldsta valp" och det tror jag stämmer ganska bra...) En kvinna ville också hälsa och vad gör mitt älskade lilla gullefluff med änglavingar? HAN LYFTER PÅ BENET FÖR ATT PINKA PÅ HENNES VÄSKA. Alltså han har ALDRIG försökt något sånt tidigare. Han har markerat inomhus någon enstaka gång men aldrig på människor eller deras grejer. Det var liksom inte ens på kartan. Jag drog undan honom i tid som tur är och jag vet inte om hon uppfattade vad som hände, men jag vad om ursäkt i alla fall och en sekund senare kom bussen så vi skyndade oss iväg... Gaaaah
@AraSlei Usch så jobbigt Hoppas det löser sig.
Valpintressenter till uppfödaren hälsar på Lemmy på MyDog. Lemmy kissar på killen. Matte dör. DÖR.
Valpintressenter till uppfödaren hälsar på Lemmy på MyDog. Lemmy kissar på killen. Matte dör. DÖR.
Jag kan fnissa lite nu efteråt. Men där och då alltså! Ville bara sjunka genom golvet...Hahaha åååh förlåt det är ju hysteriskt pinsamhetsroligt, inte att uppleva förstås men jag sitter här i färjeterminalen och fnissar för mig själv (även om jag förstår att du dog - DOG!)
Mamma visade stugan på tomten för potentiella hyresgäster. Min dåvarande dobermann ville hälsa på mamman, så hon hukar sig ner, Samson gick ett varv runt henne för att lukta och pinkar henne rätt över ryggenValpintressenter till uppfödaren hälsar på Lemmy på MyDog. Lemmy kissar på killen. Matte dör. DÖR.
Jag säger absolut inte emot dig och du har helt säkert rätt, men det du säger går ju liksom inte att utläsa ur annonsen. Det står ju noll och ingenting om vilka erfarenheter och färdigheter de letar efter och i min värld betyder det att de kan tänka sig anställa någon som är lite mer grön. Ett djursjukhus är ju dessutom en riktig drömarbetsplats för många så de kan ju inte bli förvånande om folk utan jättemycket erfarenhet söker när de skriver såpass luddiga annonser... Hmm, de kanske får anställa en rekryteringskoordinator som styr upp det hela
Förlåt menHöll förresten på att dö pinsamhetsdöden för en liten stund sedan. Vi väntade på bussen och Kosmos blev superbästis med en man som gullade med honom. (Han dubbade Kosmos "världens äldsta valp" och det tror jag stämmer ganska bra...) En kvinna ville också hälsa och vad gör mitt älskade lilla gullefluff med änglavingar? HAN LYFTER PÅ BENET FÖR ATT PINKA PÅ HENNES VÄSKA. Alltså han har ALDRIG försökt något sånt tidigare. Han har markerat inomhus någon enstaka gång men aldrig på människor eller deras grejer. Det var liksom inte ens på kartan. Jag drog undan honom i tid som tur är och jag vet inte om hon uppfattade vad som hände, men jag vad om ursäkt i alla fall och en sekund senare kom bussen så vi skyndade oss iväg... Gaaaah
Stort grattis! Va härligt och kul!Vi gjorde det! I söndags hade jag och Minn vår uppkörning och blev godkända så nu är hon certifierad assistanshund