Gissa vem som råkade ha lekdejt med en liten pudelvalp här hemma i trädgården i går?
Herregud, jag har sett många valpar av många raser - men det här nog den allra sötaste. Den ser ju knappt verklig ut
Vad tyckte mannen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gissa vem som råkade ha lekdejt med en liten pudelvalp här hemma i trädgården i går?
Herregud, jag har sett många valpar av många raser - men det här nog den allra sötaste. Den ser ju knappt verklig ut
Vad tyckte mannen?
Varför är du inte med?Min äldsta tik (7 år) är på väg till djursjukhuset med misstänkt livmoderinflammation. Vanliga kliniken hade semesterstängt, reservkliniken bara en veterinär inne som var fullbokad, känns sådär att skicka henne till djursjukhuset utan att jag är med.
Igår åt Skorpan upp två massiva grillspett. Hundarna var instängda på altanen vid Storstugan, grillspetten låg på bordet i Lillstugan. Vips så var två borta.
Nu har syrran vakat över natten, för hundmuppen satte ju i sig hela grillspetten - pinnar och allt.
Jadå, det är italienareJag är ju egentligen terriermänniska (), men måste ju kanske erkänna att det ibland varit enklare med nåt lite mindre "skarpt" (speciellt i relationer med andra hundar)... Inte för att jag är lastgammal, men man blir ju inte yngre heller. Så. Liten hund, massor av energi men liksom med lite mindre allvar i. I min fantasi är det helt klart en italienare. (Eller? )
Edit: Glömde citatet, så @almitra
Grattis Minn!Idag fyller Minn 3 år. Får se vad vi hittar på för kul. Passar kompisens hund så bus och lek med henne blir det åtminstone.
Jobbigt att inte kunna vara med! Håller tummarna för henneMin äldsta tik (7 år) är på väg till djursjukhuset med misstänkt livmoderinflammation. Vanliga kliniken hade semesterstängt, reservkliniken bara en veterinär inne som var fullbokad, känns sådär att skicka henne till djursjukhuset utan att jag är med.
Grattis Minn!
Ni kanske kan komma ner till klubben och titta på träning ikväll, det vore väl en perfekt födelsedagsaktivitet
Ja, vi kör sedan i måndags Det blev bara den senare kursen, tror det var för få anmälda till den tidiga. Jättekul om ni kommer ner!Är kursen igång nu? Du har helt rätt i att det vore en utmärkt födelsedagsaktivitet. Hade tänkt åka ner en sväng på dan men kan lika gärna i åka ikväll så får vi träffa er och får lite störningsträning. Win win liksom.
Usch vad hemskt!Oj, grillspett är inte roliga. De kan perforera både magsäck och tarm. Hon gav massa sparris hoppas jag?
Jag har varit med om grillspett som gått genom magsäcken och ut ur huden på ryggen...
Jag jobbar, eftersom jag är vikarie kändes det som att sambon fick lösa det själv. Med tydliga förmaningarVarför är du inte med?
Jag vet inga siffror, men alla mina har fått det vid 6-8 års ålder. Det är väl vanligt överlag så jag tror inte rasen är särskilt drabbad.Jobbigt att inte kunna vara med! Håller tummarna för henne
Är livmoderinflammation vanligt i rasen? Vår är också opererad och jag har hört historier om många fler...
Jag vet inga siffror, men alla mina har fått det vid 6-8 års ålder. Det är väl vanligt överlag så jag tror inte rasen är särskilt drabbad.
Jag hade iaf rätt, öppen livmoderinflammation. De hade dåligt med tid och ville operera i morgon bitti, eftersom hon mår relativt bra. Jag vägrade låta henne stanna över natten, så hon är hemma nu på smärtstillande och har tydligen fått antibiotika. Sen får de inte behålla henne över natten efter operationen heller, men sambon sa att vi får skriva under nåt papper bara så skulle det gå bra att ta hem henne på em (om inget tillstöter såklart).