Ungponnychampionat bara för ridponny?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare MiniLi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 853

MiniLi

Trådstartare
Är det bara ridponnyer som är med i ungponnychampionaten eller är andra raser, som tex new forest också med?
Eller har de egna championat/unghästtävlingar?

Tacksam för svar!

Sv: Ungponnychampionat bara för ridponny?

Alla ponnyraser får vara med. Se nedan, utdrag ur propositionen.
Det är Svenska Ponnyavelsförbundet som är huvudarrangör

STARTBERÄTTIGADE är alla svenskfödda ponnyer (dvs max 148 cm )av inom
SPAF registrerade raser, raskod 30, 33-44,46, 87 och 93, med känd uppfödare, fallna efter vid
svensk avelsvärdering godkänd och för ponnyaveln licensierad hingst undan mor införd i
grundstamboken (=registrerad).Welsh Cob över 148 cm får starta men går i en egen klass vid
finalen. Alla kategorier kan delta i både hoppning och dressyr. Kval rids på lokal, regional
eller nationell tävling. Ponny får kvala i flera grenar med inte starta i final i mer än en gren.

Sv: Ungponnychampionat bara för ridponny?

Ungponnychampionatet är öppet för alla ponnyraser som är medlemmar i SPAF.
Så här står det i proppen.
STARTBERÄTTIGADE är alla svenskfödda ponnyer (dvs max 148 cm )av inom
SPAF registrerade raser, raskod 30, 33-44,46, 87 och 93, med känd uppfödare, fallna efter vid
svensk avelsvärdering godkänd och för ponnyaveln licensierad hingst undan mor införd i
grundstamboken (=registrerad).Welsh Cob över 148 cm får starta men går i en egen klass vid
finalen

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 972
Senast: mamman
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 796
Senast: Tualma
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 553
Senast: Migo
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 638
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka