Ungponnier

C

Carro88

Jag såg något som gjorde mig väldigt fundersam på våran hemmatävling nyss..
Föräldrarna hade satt upp sina ungar på ungponnier..Ungar som knappt nådde neranför sadeln. Vad tror ni hände inne på banan? Jo ungarna vägrade självklart ut sig.

Är detta en rättvis start för en unghäst? Sen säljs den vidare för föräldern inte tycker den är tillräckligt bra. Så kanske den kommer fortsätta vägra osv för att den inte fått lära sig rätt från början.
Vart har det tagit vägen att man ska ha en läromästare första gången man får en häst?
Jag tycker det är väldigt rimligt iallafall!! Tyckte det var hemskt att se alla små ungar rida runt på ungponnierna.. vadå förstöra..

Sv: Ungponnier

Ja det är hemskt. Jag rider själv ungponny kat d så jag har sett d-ponnyerna i avd b när jag tävlat. Oftast är ryttarna duktiga, eller jag har iaf inte sett ngn som är dålig. Sedan kan jag tänka mig att det är annorlunda när det gäller b pch c-ponnyer eftersom de är mindre.

man får hoppas att dessa föräldrar lär sig av sina misstag men det är synd att en ungponny först ska komma till skada...

Sv: Ungponnier

Jo jag har oxå sätt duktiga ryttare, Nu var det ovanligt många små ungar som red sina fina unghästar men inte klarade ut det för fem öre. Tycker det är synd att förstöra ponnierna..:/

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 193
Senast: QueenLilith
·
Relationer Hej, Är tillsammans med en man jag älskar, det pirrar, vi har otroligt roligt ihop och han är min bästa vän! Men, han mår väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 420
Senast: Ramona
·
Relationer Om någon kommer på vem jag är så snälla skriv det inte här i tråden.. Jag vet inte vad jag ska göra. Min sambo har ett barn, ett...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
28 161
Senast: vallhund
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 714
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV