Unghästhoppning avd B

Sv: Unghästhoppning avd B

ja det är sant.
Men sen har man sett på många tävlingar fast det e gamla hästar att den inte har där att göra . Hästen tycker inte det e kul och vill inte hoppa.Det tycker jag man sätta någon spärr el något.

Ja, egentligen borde korkade människor inte få finnas öht :devil:

om du tycker att det är trist borde det bero på att du eg skulle vilja att din häst fick gå avd A (för att du vill plocka rosetter).....eller varför tycker du annars att det är så trist?

Tycker bara det är trist att rida clearrunder typ i minst ett år känns inte riktgt på riktgt då.För mig handlar det inte bara att plocka rosetter . Jag själv är mogen till att avgöra vilka svängar min häst är mogen för.Det ahde kunnat va ex unghästklasser där det varit svårighetgrad ex.
Men det behöver inte just va någon tid som avgör kasnke något annat. men det e inte kul att alltid rida utanför tävlan inpinsip.
Kan ju ocskå föra in någon still grej el något.att man rider en bannan och sen får man poäng för hur man rider det ahde varit skoj att föra in något sånt då känns det endå lite som en tävling=)

Tycker bara det är trist att rida clearrunder typ i minst ett år känns inte riktgt på riktgt då.För mig handlar det inte bara att plocka rosetter . Jag själv är mogen till att avgöra vilka svängar min häst är mogen för.Det ahde kunnat va ex unghästklasser där det varit svårighetgrad ex.
Men det behöver inte just va någon tid som avgör kasnke något annat. men det e inte kul att alltid rida utanför tävlan inpinsip.
Kan ju ocskå föra in någon still grej el något.att man rider en bannan och sen får man poäng för hur man rider det ahde varit skoj att föra in något sånt då känns det endå lite som en tävling=)

Och så undrar du varför den regeln finns... :smirk:

får jag tävla min 6-åring i vilka klasser jag vill ?

Utan kvalificering är det lätta klasser avdelning B som gäller. Sen kan du rida avdelning A och/eller högre klasser efter kvalificering.

Liknande trådar

Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 058
Senast: MiniLi
·
Avel Poängbedömning och Testryttare i finalen för 5-åriga hopphästar, poängbedömning även för 6-åriga fälttävlanshästar och möjlighet till...
Svar
8
· Visningar
1 693
Senast: cirkus
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 479
Senast: Ewelina02
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar