Unghästar till Breeders 2007

Sv: Unghästar till Breeders 2007

Jisses! :eek: Tur att den lille pållen inte vet vilka förhoppningar du har, då skulle han vara nervös i ett halvår drygt! :D

Ha ha! Då får jag väl låta bli att tala om det för den "lille" pållen då ;) Nej, huvudsaken är väl att han fungerar bra under Nicke (vilket jag egentligen inte tvivlar på) under våren, så får ni ta det som det kommer. Mamman hälsar att hon rullar fram och har börjat sätta juver samt fäller i massor :eek: Jag har försökt tala om att det fortfarande är vinter :D

Min 5-åring ska kvala är det tänkt. Han ser ut så här:

cassiusrose2.061105.jpg

Älska den hästen, känner igen den, är/var den inte till salu nu/förut?? :d

Min uppfödning, tanken är att Niklas ska tävla den, men han är till salu om rätt kund kommer.

Alltså, jag kommer aldrig lära mig detta...
Vilket är Breeders? Är det den som även hästar med gråa papper får delta i?
Min häst har pass med stam o allt men gråa papper...jag tror det var Novali som sa något om nån unghästtävling som även vi kunde vara med i...:confused: (snurriga jag)

Vad krävs för att kvala?

Du får inte starta breeders med gråa papper, däremot championat får du starta. Hoppas att jag minns rätt.

För att få starta Breeders måste väl pappan vara Breedersansluten åxå om jag inte minns fel.

Du får starta Championatet som alltså går samtidigt som Breeders i samma tävling! Med andra ord, du rider och kvalar precis som till Breeders men kan inte få nån placering där utan bara i det öppna Championatet.

Lycka till!:bump:

Min uppfödning, tanken är att Niklas ska tävla den, men han är till salu om rätt kund kommer.

Åååå, gud, där är min drömhäst. Ett litet underverk :love: Så snygg och maffig och vacker och smäcker och ja... Vad nu mer kan vara positivt utseende mässigt, å sen verkar han ju ha en hel del talang vilket inte skadar det minsta :D Men jag vet ju inte hur han är som häst, så egentligen kan det ju vara lite dumt att säga att det är ens drömhäst, men men, fin som sjutton är den iaf. :) (skulle aldrig ha råd med en sådan häst iaf, inte föräns jag är 18 iaf. :()

"puttar upp lite"

Försöker komma ihåg vilka som är kvalade nu:
Min
Nisses
Bettibetts
Murrays (eller på god väg iaf?)

Alzheimers Light slår till igen...vilka fler?:confused:

"puttar upp lite"

Min
Nisses
Bettibetts
Murrays (eller på god väg iaf?)

Nja, vi är inte kvalade än, har ingen brådska att gå 1.00m än, har fått lulla runt i 0,90 och ha kul :banana: Vår lilla Cortus :bump:-häst kommer att vara i topp-form så att alla dressyrdomare :love: henne lika mycket som Sissi :love: henne

Så ni har också en Cortus häst:love:

Vi kvalade färdigt i Trossnäs. Gick inge vidare i dressyren (97-ans program, hade missat att träna på de där med ryggning:angel:), skuttade glatt runt hoppningen trots att det var tugnt och blött. Slängde sig ut från studsen ner mot vattnet en gång (rätt svårt i 1.00m tycker jag :eek:) men andra gången sa hon OK jag fattar :love: och tog sig glatt igenom den andra (beryktade :angel:) studsen och coffin :d. nu blir det lite sommarvila för lilla Betti

"puttar upp lite"

Min
Nisses
Bettibetts
Poohs
Rollos 6-åring
Nyrelskis 4-åring

glömde ju dom 2 sista...sorry

Senast ändrad:

Liknande trådar

S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 671
Senast: Habina
·
V
Fälttävlan Jag har funderat mycket ända sedan gammelns tråd här ang förberedelser för FT. NU var det kanske en "klumpig" tråd som tydligen var som...
2
Svar
26
· Visningar
2 524
Senast: Undret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?