Unghästar till Breeders 2007

Sv: Unghästar till Breeders 2007

Jag vill också vara med och slåss:devil:

Tänker försöker kvala min 5 åring. Och iår är vi(jag) mycket revansch sugen i från i fjor då vi hade 2 nedslag i hoppningen i finalen. Efter att ha legat i ledning efter dressyren.

_J9G0346.JPG

Kom igen bara! Vi ska nog ge er en fight!:devil: Tänker trimma min lille så han är som en propeller över banhoppningen....*skratt*

Gud! Det börjar nästan likna en regelrätt familjefest.
Jag måste kanske åka till Novali01 och vara hästskötare så spännande som det här ska bli.
Hästskötare får också bada i champangen, så ni vet! :)

Klart de får. Tack vare dem är pållarna i glänsade skick! :bow:
Dock ska pållen vara färdigflätad INNAN groomen börjar hinka skumpa, tack!

JA! Hurra, då var det problemet löst!:bump: Då kan jag ligga i bubbel poolen medan hästen blir glänsande ren, flätad i jämna enormt vackra flätor och svansen flyter ut bakom honom som ett vitt skum...:rofl: :rofl: ;)

JA! Hurra, då var det problemet löst!:bump: Då kan jag ligga i bubbel poolen medan hästen blir glänsande ren, flätad i jämna enormt vackra flätor och svansen flyter ut bakom honom som ett vitt skum...:rofl: :rofl: ;)

Bubbelpoolen??? Det finns där ingen, du för trycka i dig mkt ärtsoppa och lägga dig i vattengraven efter det, blir ungefär samma upplevelse tror jag! :idea:

Jag lovar att Lilleman kommer glänsa som aldrig förr!
För övrigt lever jag alltid efter devisen: Kan man inte vara bäst så kan man vara snyggast.
Det är såklart ingen fara i detta fallet, men det skadar ju inte att putsa lite extra. Skumpan lär väl inte komma fram förrän prisutdelningen närmar sig i alla fall, så vi håller väl oss åtminstone på salongsnivå fram tills dess. ;)

*muttrar i mungipan*
Typiskt Novali01 att skaffa sig en skimmel, så jag får jobba dubbelt så hårt...:angel:

Observera att jag UTGÅR ifrån att jag fått groom-tjänsten, den kanske är bortlovad för längesen, men jag väljer att leva med illusionen att det är mitt jobb. :cool:

Låter ju som en toppenidé. Alla kan bada i champagne! :banana: :bump:

JA! Jag som hade tänkt döpa kommande lillasyster (Ja, jag tror på att om man önskar sig nått tillräckligt mycket så slår det in) till Champagne. Då måste ju Cassius bara gå och vinna :rofl: Räkna med att jag kommer till plönninge med ett champagneglas i handen :banana:

Bubbelpoolen??? Det finns där ingen, du för trycka i dig mkt ärtsoppa och lägga dig i vattengraven efter det, blir ungefär samma upplevelse tror jag! :idea:

Äsch, måste du ta ifrån mig alla illusioner om vilken fest Breeders är??;)
Nåväl, med Bellapops som groom kan inget gå fel så jag räknar med att bada i vattengraven med champagnen i högsta hugg!:devil:

Efter moget övervägande, långa hårda intervjuer med alla sökanden kan vi härmed meddela att platsen som Groom till årets skimmel har gått till Dig Bellapops!!!!!:love:

(Pust, vilken tur att NÅGON anmälde sig frivilligt..börjar bli trött på att muta alla kompisar att hänga med som skötare till världens mest bortskämda häst....:angel: )

*jublar* :D

Dags att börja leta efter potatismjöl, krita och annat som kan förstärka hans vita vackra partier.
Herregud, vi kommer att vinna, jag känner det på mig!
*storhetsvansinnet rinner till*

Vill du gardera dig så kan du ju krita de vita partierna på min med, en halv kronrand är vit, inte så himla jobbigt. ;)
Du ökar ju vinstchanserna med fler hästar. :idea:

Du har rätt!
Pax mig vara förste kritare på allas hästar, så jag får champagne-dopp vilken häst som än vinner.

Ny Breeders-regel: Hästar utan vita tecken äger ej rätt att starta.

Så jag är helgarderad. :)

En snygg kille e Castor som jag köpte i höstas. Har gått ett par debutant med bra resultat och även startat lätt. Har även gått 1.20 hoppning.
Har tyvärr inga bilder att lägga upp än.

Du har rätt!
Pax mig vara förste kritare på allas hästar, så jag får champagne-dopp vilken häst som än vinner.

Ny Breeders-regel: Hästar utan vita tecken äger ej rätt att starta.

Så jag är helgarderad. :)

Då får du nog lägga till att inga fler skimlar än novalis är startberättigade. Annars lär du få att göra!
Jag kan assistera dig när du byter från skimmelschampo till krita, eller hålla undan svansar när du tar alla höga strumpor bak som säkert kommer dyka upp :devil: :rofl:

Då får du nog lägga till att inga fler skimlar än novalis är startberättigade. Annars lär du få att göra!
Jag kan assistera dig när du byter från skimmelschampo till krita, eller hålla undan svansar när du tar alla höga strumpor bak som säkert kommer dyka upp :devil: :rofl:

Är det inte lika bra att vi bestämmer med en gång att min skimmel vinner? Då behöver vi inte fundera över det mer och det finns ju andra fina platser som ni andra kan dela på? Dessutom behöver jag inte gå omkring och vara nervös innan, gillar inte den känslan alls...det kan ni väl unna mig?? :angel: Jag lovar att ALLA bukare som är där får dela champagnen med mig...:devil:

Till en viss gräns sträcker jag mig men inte SÅ långt :devil: Du är välkommen att komma tvåa, efter Cassius :D

Liknande trådar

S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 671
Senast: Habina
·
V
Fälttävlan Jag har funderat mycket ända sedan gammelns tråd här ang förberedelser för FT. NU var det kanske en "klumpig" tråd som tydligen var som...
2
Svar
26
· Visningar
2 524
Senast: Undret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?