Unga Mammor??

L

Liverpool

Hejsan!
Tänkte bara höra efter om de fanns nå unga mammor här?som har häst/ är häst intresserad?
Själv är jag en Mamma på 19 år, som lever tsm med min Sambo o Dotter på 11 månader..
Vi bor på en stor dressyr anläggning, (Hyr ett hus där)men jag har dock mina hästar uppe hos mor, på granngården, 400 m bort..
Har tävlat upp till Mvs hoppning på ponny, och nu börjat rida stor häst o fått ett väldans dressyr intresse;-)*mamma e överlycklig*
O jag vägrar att medge att de e för att jag blivit mamma:-D

Så sätt igång o hör av er om ni finns där ute?
Skulle va kul att ha nån mamma att prata med allt om, inte bara barn!
:-D
Kram:banana:
 
Sv: Unga Mammor??

21 år är jag, har fått beräknad ankomst 28/10. Fyller sen 22 i december. Sambon sen 4½ år tillbaka fyller 22 i november, risken finns att bebisen kommer på hans födelsedag ;)

Bor utanför Uppsala, hyr ett hus här och vi tänker bo här tills vi hittar vår drömgård.

Har ett 7 årigt fullblod som ska bli hopphäst.
 
Sv: Unga Mammor??

Hejsan!

Johanna heter jag, är 20 år. Väntar mitt första barn den 20 oktober. Bor med min sambo, och min älskade hund Birk, i en stor trea. Nu ska vi snart flytta till en större trea, på markplan!

Har ridit hela mitt liv, men för några år sen så byttes det intresset ut lite av mitt hund intresse. Men i framtiden blir det en häst igen, och då blir det förmodligen distans och hoppning!

Ha det bra!
 
Sv: Unga Mammor??

21 år är jag och min son är 12 månader (jag vr 19 när jag blev gravid). Jag är gift med Rickard som är några år äldre.

Vi bor i en bostadsrätt på 3 rok, men siktar på husköp inom några år. Jag ska vara hemma med sonen i åtminstone ett år till är det tänkt, men sen ska han börja förskola några timmar per dag.

Jag har ingen egen häst för tillfället, utan lånar diverse hästar när jag känner mig ridsugen. Det är f.ö första gången på 10 år som jag inte är hästägare, jag har inte riktigt vant mig ännu!
 
Sv: Unga Mammor??

21 år är jag, fyller 22 i augusti. Har en dotter på 3 veckor. Bor tillsammans med min sambo å våran hund. om åtta veckor kommer vår nya vovve.
Har en 6 årig islandshäst som för tillfället är utlånad på foder. Kommer börja rida honom nån gång i veckan till att börja med. så får vi se hur länge han stannar hos fodervärden. förmodligen blir de ett bra tag=)
 
Sv: Unga Mammor??

Hej Allihopa! va kul att de fanns några stna iaf:-D
O grattis till bebbarna i magen o till dom nykommna:-D


Pmm- Va e de för ett fullblod du har då?
jag e då inte så insatt i fullblod, men min mamma har haft en hel del, o jag red/ mammas fullblod när jag va väl 12 kanske, o ja de giocks om de gick;-) vi bestämmde oss för att sälja honom, o nu går han lätt fälttävlan:-D såå himla kul!!

Ska alla hitta på i helgen då?
Kram//Kim
 
Sv: Unga Mammor??

Räknas jag som ung...? (eller ska jag sälla mig till den gamla skaran?! ;)) Jag är 23 och vår dotter är snart 15mån. Lever tillsammans med min man på vår egna lilla gård, har två nordsvenska brukshästar (2 och 5år) och ett antal katter, 5ha mark(egen och arrdenderad) som dels är hagar och dels vall. Hästarna är jätteviktiga för mig, och inget jag skulle kunna tänka mig att sluta med "bara för att" jag nu har ett barn att tänka på också...
8846168.jpg
 
Sv: Unga Mammor??

En "gammal" galoppör :) Hennes helbror går fälttävlan så jag hoppas det kommer funka med henne också.

Jag ska snart åka och rida och sen äta jordgubbar, om jag kommer till affären, bor på andra sidan E4an och nu är alla påväg upp till sina stugor *suck*

I helgen ska jag på dragracing i västerås :bump:
 
Sv: Unga Mammor??

Okej, va kul! vårat fullblod va okså en "gammal# galoppör, blivit startad men inga bra tider, köpte honom dog bara som sju åring, sålde honom pågrund av att mamma inte hann me att va båe ponny mamma till mej o min 4 ponnysar som tävlade jämt..
o vi hade jätte prblem med honom, o sålde honom o ett år senare va dom ute på tävlingar! vadå klaffat:-) heelt underbart!

oo va kul.. e pojken din bilintresserad elr du?
 
Sv: Unga Mammor??

Nordsvensken- jadå du ränkar du me;-)
gud vilken söt bild, haha har föröskt få upp min lilla dotter på min häst men sambon skriker rätt ut!!
haha hon fick dock sitta på ena fölungen på 20 dar i veckan:-D
Gud va mysigt vill okså ha egen gård(i framriden) nu trivs jag rätt bra att ha dom oss mamma o bli survad som en liten unge fortfarnde;-)

nee, jag hade jätte ångest första veckiorna, (ni vet ju hur omtumlande) dom e, att jag inte skulle hinna med alla hästana:-(
men den tiden får jag alltid klämma in.. har ju då en under pojke som jämt ställer upp:-D:-D;-)
tycker de e himla kul ändå hur man "mognade" med barn.. va nog en väldigt bortskämd ponnyryttare som tog mina hästar såsjälvklart att man alltid körde o betalade..:-(
o nu verkligen börjat uppskatta ridningen som "MIN" enga tid!:-)
 
Sv: Unga Mammor??

Vi är intresserade båda två, han fick mig motorintresserad och under mitt hästfria år efter gymnasiet blev det bara värre ;)

Jag blev tillfrågad om jag ville gå med i dragracingklubben efter att kört lite illegalt, och jag drog med honom. Jag har förarlicens (dock ingen bil) och sambon är med och meckar åt en i klubben.

Mitt hästintresse är dock långt ifrån att smitta av sig på honom ;)
 
Sv: Unga Mammor??

Haha som här då, bil tokig sambo o jag har fått åkt många "raggar" rundor i stan i värting bilarna.
men han har suttit på en häst 1 gång!!! under 6 år, dåligt dåligt! sakt de till honom, att om du ska bli en engagerad ponnypappa o stå o hjälpa till på framridningen måste du ju vet va du snackar om.. går tyvärr inte hem än;-) men har inte gett upp:-D
 
Sv: Unga Mammor??

Min sambo har aldrig ridit, kommer nog inte få upp honom på ryggen heller. När vi blev tillsammans gick han omvägar förbi hästar, nu klappar han min häst utan problem och håller i henne när vi vart borta på träning :bow: så det går framåt!
 
Sv: Unga Mammor??

18 är jag, har en liten dotter på snart 2½månad (oj vad tiden går!), bor med min sambo i eget köpt hus (ca4mil norr om göteborg) med våra tre hundar, och lilla kanin. Vi har varit tillsammans i hm 3år.
Har för tillfället min d-ponny utlånad, eller det kan man väl heller inte kalla det riktigt. Men vi skall hämta hem henne på onsdag för hon är halt o så..
 
Sv: Unga Mammor??

Pmmhahah okej.. a men de e alltid ett steg framåt.. så va Danne okså elr är, på tävlaingar o träningar hjälper han till o lastar ur o håller när jag sadlar o ja allt de där mamma e bra på;-)
men aa fick upp honom på min sista ponny o han red välett halvt varv på 4kantspåret sen sa han bara ne va fan de här va ju skit tråkigt:-D
men min styvpappa, har ridit min stora häst flera gånger(elr hans häst som de heter när han pratar);-)
o nu sist tog han fkaitks på sej min Gpahjälm till o med:-D haha satt där med mina stigläder(jockyläderför han) o skritta över travbommar o skrek kolla jag hoppar:-D:-D


Linduzz...
Hejsan! jaa visst går de snabbt, min tjej blir 1 år den 23/7 jag säger fortfarnde när jag träffar häst folk som vet hur smal jag va inna jag blev gravid att gud nu börjar du se ut som dej själv igen, o jag svarar aa de e mkt kvar men jag fick ju nyss barn;-)(tjena ett år sen nu;-)
Nee va jobbigt, har okså lånat ut min Dponny o de funkar inte alls bra, vi hoppade upp till Msv B o nu vägrade dom ut sej på en Lc:-(
o ha har inte vart fräsch:-(
 
Sv: Unga Mammor??

Haha, ja då går tiden verkligen fort!
Usch vad tråkigt, man vill ju så gärna att det skall fungera:(
 
Sv: Unga Mammor??

min sambo är åxå biltokig. dagen efter vi kom hem från bb kunde han inte hålla sig utan va tvungen å hämta delar som han hade beställt=) å av dom där tio pappadagarna tillbringades en hel del i garaget.

Min sambo har dock ridit rätt mycket förr då hans dåvaranade flickvän mer eller mindre tvingade honom=) så nu e han rätt trött på hästar. men jag lyckades få honom att rida några varv på min för ett år sen. han hade fått för sig att han skulle bli avkastad bara för att jag har en unghäst=)
 
Sv: Unga Mammor??

Är snart 21 år gammal, fick sonen kort efter att jag fyllt 20 år.
Sebastian är 9 mån gammal nu, och hans pappa och jag lever ihop, och har så gjort sen ca 2½ år tillbaka. Bor i hus på landet i Skåne, har 2 st hundar som är mitt största intresse. Fler hundar blir det när Sebbe är lite äldre och kan hänga med på mer utan att behöva bli buren konstant och så.
 
Sv: Unga Mammor??

Naggur haha mm bilmänniskor;-) men vi hästtjejer ska väl inte såga så mkt vi;-) kan klaga rätt bra på min karl om all mecktid, men jag har fortsatta tävla/träna för fullt tre veckor efter förlossningen så han "ställer" ju upp mkt ha me:-) som ni vet tar de ju inte en timme om dan att hålla på med dom, även om jag säger de;-) (jaa men jag e tillbaxs om en timme;-)

haha va kul.. förösker få danne intresserad då som jag skrev förr mammas kille börjar bli mer o mer intresserad, skulle inte va hel fel att ta en sväng ut på lång tur med pojken;-)




BebbenHejsan hoppsan!haha aa men då går snabbt snart springer han omkring som en galning o man önskar att dom ville bli burna ett tag;-)
 
Sv: Unga Mammor??

Min pappa tror han är bäst på att rida, haha, han har t.om vart på hoppkurs (men hästen kunde inte banan :rofl: )
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 015
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 813
Relationer Varnar känsliga läsare för långt och svamligt inlägg, men snart spricker jag! Om nån skulle lista ut vem jag är, låt det stanna hos dig...
Svar
16
· Visningar
2 972
Senast: WBanna
·
A
Övr. Barn Igår bestämde jag och sambon att vi lite smått ska börja försöka bli gravida i maj -11. Jag är förväntasfull, nervös, pirrig och...
2
Svar
28
· Visningar
5 813
Senast: Druvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp