Unga killar idag - inte ett dugg bättre än gårdagens?

Okej, alla fungerar ju olika. För mig personligen så påverkar idealet mig iaf. Att jag börja gymma för att bygga muskler är ju pga att det manliga idealet är en muskulös man. Annars hade jag nog hållit mig till cardio träning då jag tycker det är roligare och jag tror att väldigt många börjar träna pga Idealet. Vilket är positivt.

Varför är det positivt att folk känner sig tvingade att träna för passa in i samhället?

Vore det inte bra om folk tränade för att de ville träna?

Och att de som av olika skäl inte orkar, kan, hinner, vill ska slippa skämmas för det? Alla kan ju faktiskt inte träna.
Och att de som inte kan få kroppar som idealet ska slippa må dåligt?

Vad mer i idealet finns hos en man? Att vara inkännande, kanske? Är det något du värderar lika högt som muskler och längd hos en man?
 
Jag tycker det är enormt sorgligt att du väljer bort något du tycker om pga ideal skapade av andra som säger att "så här ska det vara och så här ska du se ut".

Fast det har jag inte. Tränar fortfarande cardio men inte lika mkt då gymträningen snor en del tid :). Sen har det ju givit positiva bieffekter som att mitt löparknä försvann, starkare rygg, bättre hållning. Enda negativa är väl att uppförsbackar blivit mkt jobbigare :D
 
Varför är det positivt att folk känner sig tvingade att träna för passa in i samhället?

Vore det inte bra om folk tränade för att de ville träna?
Nja, alltså om träning gör mig mer attraktiv så är det positivt. Nu tror jag ju inte att det hjälper mig ett dyft iaf då ansiktet är viktigare och sen personligheten. Men det är positivt för självkänslan.
 
Fast det har jag inte. Tränar fortfarande cardio men inte lika mkt då gymträningen snor en del tid :). Sen har det ju givit positiva bieffekter som att mitt löparknä försvann, starkare rygg, bättre hållning. Enda negativa är väl att uppförsbackar blivit mkt jobbigare :D

Du förstår mig inte. Det är inte detaljerna i din träning som är viktiga utan att du kände att du behövde välja bort något för att passa in i en mall som du inte skapat. Det är sorgligt.
 
Men du är mer intresserad av att träna dig attraktivare än att ändra din personlighet till att bli attraktivare?
Personlighet är svårare att ändra på :) . Om tex badboy är det som är attraktivt och jag inte vill vara sån? Jag trivs med min personlighet. Men det finns saker jag skulle vilja jobba på. Men jag upplever det som mkt svårare.
 
Personlighet är svårare att ändra på :) . Om tex badboy är det som är attraktivt och jag inte vill vara sån? Jag trivs med min personlighet. Men det finns saker jag skulle vilja jobba på. Men jag upplever det som mkt svårare.

Ja, det är svårt att jobba med sig själv och smärtsamt ibland också (jag har slagits länge med mig själv så numera vet jag vilka skelett som finns var men det betyder också att jag har lättare att undvika deras påverkan på mig). Men framförallt ska man göra det för sin egen skull, inte för att behaga någon annan.
 
Personlighet är svårare att ändra på :) . Om tex badboy är det som är attraktivt och jag inte vill vara sån? Jag trivs med min personlighet. Men det finns saker jag skulle vilja jobba på. Men jag upplever det som mkt svårare.

Jag menade mer åt andra hållet. Vi är ju rätt många som tycker att du uppför dig som en douche i tråd efter tråd pga att du vägrar ta in andras perspektiv och kör på med ditt objektifierande och fetthatande.

Du börjar gärna gymma saker du tycker är tristare än köra cardio. Men du är inte direkt benägen att reflektera över din personlighet trots att du sårar andra.

Jag hade ju hellre lärt mig låta bli att göra folk upprörda/ledsna/arga hela tiden än jag hade börjat gymma för att bli omtyckt.
 
Fast om jag känner mig attraktivare så behagar det mig ?

Men du, ser du inte hur det tänket kan slå över? Om du nu inte kan ta till dig informationen om hur smalhetsideal kan påverka kvinnor negativt, bla. till anorexi (så man själv känner sig attraktiv och behagar sig själv!), så tänker jag att vi kan dra en parallell till muskeldysmorfi (eller bigorexia) där just idealet att vara musklig och att bygga muskler kan gå överstyr.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Muskeldysmorfi
 
Kanske, men frågan är om du hade gjort samma val som du gjort om du inte hade haft yttre påverkan.

Jag jobbade med mig själv för att jag inte trivdes med mig själv. Inte för att behaga någon annan.
Svårt att säga, jag vart ju dit släpad av ett ex. Men sen när det tog slut fortsatte jag då jag länge funderat på det men tyckt det varit så trist. Men jag har börjat gilla det mer och nu tycker jag det är mest positivt. Annars är jag mer sån som går min egen väg utan att bry sig vad andra tycker.
 
Svårt att säga, jag vart ju dit släpad av ett ex. Men sen när det tog slut fortsatte jag då jag länge funderat på det men tyckt det varit så trist. Men jag har börjat gilla det mer och nu tycker jag det är mest positivt. Annars är jag mer sån som går min egen väg utan att bry sig vad andra tycker.

Det du just berättade och tidigare diskussioner tyder inte på att du väljer din egen väg. Snarast framstår du som någon som verkligen vill passa in i rådande norm (vilket inte nödvändigtvis är något fel men det känns hälsosammare att i så fall vara ärlig med det).

Jag har själv försökt tvinga in mig i normen med tämligen dåligt resultat. Även om jag gett upp det så kan det fortfarande hugga till lite och få mig att önska att jag passade in bättre.
 
Men du, ser du inte hur det tänket kan slå över? Om du nu inte kan ta till dig informationen om hur smalhetsideal kan påverka kvinnor negativt, bla. till anorexi (så man själv känner sig attraktiv och behagar sig själv!), så tänker jag att vi kan dra en parallell till muskeldysmorfi (eller bigorexia) där just idealet att vara musklig och att bygga muskler kan gå överstyr.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Muskeldysmorfi

Fast anorexi är en psykisk sjukdom. Man ser inte att man är för smal fast man är det ?
Jag vet ju att idealet inte är att se ut som Arnold och det är inte det jag har som mål med träningen. Utan en sund atletisk kropp.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp