Unga killar idag - inte ett dugg bättre än gårdagens?

Du valde att tolka det så. Om vi säger såhär då.
Idealet är att vi ska vara smala. Om nu inte det har ändrats sen -70 talet ?
Ideal betyder inte att allt som inte är idealiskt är motsatsen ?

JAG valde inte att tolka det så. Alla som svarat utom 2 har tolkat det så. Och det är rätt många som svarat och gillat inlägg.
När det är så många som tycker en sak kan det ju i mina ögon finnas större skäl till självrannsakan även om man själv inte riktigt förstår varför.

När man nämde att kvinnor blivit sexigare drog du direkt parallell till vikt.
Jag tror ärligt talat att man syftade till annat än vikt i det inlägget.
Mer a la kläder, smink, hur man för sig, operationer etc.

För dig var det direkt ett parallell till vikt. Som du kände att du behövde vädra i tråden om hur illa det är att man objektifierar kvinnor.

Ja, som du sett håller ingen med om de skittankarna andra användaren gav uttryck för heller.
Men där tror jag att fler av oss skiter i det för att man tror det är ett troll alt hoppet är ute för lääänge sen.
Med dig ser man en ung kille som man hoppas kan börja fundera i hur han kan göra så att kvinnor mår bättre i samhället. Och då inte bara rent fysiskt. Mår man dåligt psykiskt så kan det bli fysiska konsekvenser. Så att börja med insidan är oftast en bra plan.

Kollar du på betydelsen ideal så står bla ouppnåeligt med. Att då tjata på om saker som för många är ouppnåeligt och säga att om man inte ser ut som idealet är man inte sexig, kul, smart, whatever känns ju ganska dumt va?
För jo, det finns absolut sexiga människor som inte ser ut som ideal.
Som tur är börjar det bli fler typer av ideal idag. Det tror jag är sunt för psykiska hälsan.
 
JAG valde inte att tolka det så. Alla som svarat utom 2 har tolkat det så. Och det är rätt många som svarat och gillat inlägg.
När det är så många som tycker en sak kan det ju i mina ögon finnas större skäl till självrannsakan även om man själv inte riktigt förstår varför.

När man nämde att kvinnor blivit sexigare drog du direkt parallell till vikt.
Jag tror ärligt talat att man syftade till annat än vikt i det inlägget.
Mer a la kläder, smink, hur man för sig, operationer etc.

För dig var det direkt ett parallell till vikt. Som du kände att du behövde vädra i tråden om hur illa det är att man objektifierar kvinnor.

Ja, som du sett håller ingen med om de skittankarna andra användaren gav uttryck för heller.
Men där tror jag att fler av oss skiter i det för att man tror det är ett troll alt hoppet är ute för lääänge sen.
Med dig ser man en ung kille som man hoppas kan börja fundera i hur han kan göra så att kvinnor mår bättre i samhället. Och då inte bara rent fysiskt. Mår man dåligt psykiskt så kan det bli fysiska konsekvenser. Så att börja med insidan är oftast en bra plan.

Kollar du på betydelsen ideal så står bla ouppnåeligt med. Att då tjata på om saker som för många är ouppnåeligt och säga att om man inte ser ut som idealet är man inte sexig, kul, smart, whatever känns ju ganska dumt va?
För jo, det finns absolut sexiga människor som inte ser ut som ideal.
Som tur är börjar det bli fler typer av ideal idag. Det tror jag är sunt för psykiska hälsan.

Det blir intressanta diskussioner när man går djupare i en fråga.
Du är nåt på spåret när det gäller den pshykiska hälsan och den fysiska. Dom är ofta tätt sammankopplade.
Men om inte idealet har förändrats över tiden. Då måste något annat har förändrats under tiden? Så frågan är om du kan beskylla idealet för pshykiska ohälsan. Om vi har fler ideal som du säger idag? Varför ger det inte avtryck i den pshykiska och fysika hälsan ? När vi var friskare på 70-talet ?
Då kan man i så fall ifrågasätta om man ska se övervikt som ett ideal. Motverkar inte det syftet med att vi måste bli hälsosammare ?
 
Det blir intressanta diskussioner när man går djupare i en fråga.
Du är nåt på spåret när det gäller den pshykiska hälsan och den fysiska. Dom är ofta tätt sammankopplade.
Men om inte idealet har förändrats över tiden. Då måste något annat har förändrats under tiden? Så frågan är om du kan beskylla idealet för pshykiska ohälsan. Om vi har fler ideal som du säger idag? Varför ger det inte avtryck i den pshykiska och fysika hälsan ? När vi var friskare på 70-talet ?
Då kan man i så fall ifrågasätta om man ska se övervikt som ett ideal. Motverkar inte det syftet med att vi måste bli hälsosammare ?

Snacka om att försöka släta över sitt gigantiska klavertramp...
 
Det blir intressanta diskussioner när man går djupare i en fråga.
Du är nåt på spåret när det gäller den pshykiska hälsan och den fysiska. Dom är ofta tätt sammankopplade.
Men om inte idealet har förändrats över tiden. Då måste något annat har förändrats under tiden? Så frågan är om du kan beskylla idealet för pshykiska ohälsan. Om vi har fler ideal som du säger idag? Varför ger det inte avtryck i den pshykiska och fysika hälsan ? När vi var friskare på 70-talet ?
Då kan man i så fall ifrågasätta om man ska se övervikt som ett ideal. Motverkar inte det syftet med att vi måste bli hälsosammare ?

Tittar man historiskt så har idealet ändrats. Idealet idag ser också olika ut i olika kulturer. Detsamma gäller den fysiska och psykiska hälsan i olika tider och kulturer.

Det är sällan något kan förklaras med endast en påverkande faktor. Den psykiska hälsan beror inte enbart på den fysiska och vice versa.

Vad det har att göra med objektifieringen av människors kroppar och sexuell oattraktivitet kopplat till fetma vet jag inte.
 
Att stava rätt till psykisk ohälsa verkar inte vara idealet för riktiga män i alla fall.

Förstår du skillnaden mellan ”överviktiga kvinnor är inte sexiga” och ”jag tycker inte att överviktiga kvinnor är sexiga” .

Det första är för jävligt och helt uppåt väggarna. Det andra är trist och visar på en märklig fixering vid vikt, men ändå ett erkännande att det faktiskt handlar om personlig preferens.
 
Att stava rätt till psykisk ohälsa verkar inte vara idealet för riktiga män i alla fall.

Förstår du skillnaden mellan ”överviktiga kvinnor är inte sexiga” och ”jag tycker inte att överviktiga kvinnor är sexiga” .

Det första är för jävligt och helt uppåt väggarna. Det andra är trist och visar på en märklig fixering vid vikt, men ändå ett erkännande att det faktiskt handlar om personlig preferens.

Ja, jag har egentligen inget emot att man attraheras av någon specifik kroppsform. Attraktion är komplicerat och svårt att sas "träna" bort. Vi triggas av vissa saker helt enkelt (de män jag haft väldigt mycket känslor för har vissa fysiska attribut gemensamma, dvs jag har definitivt en typ).

Att basunera ut sin preferens som den enda attraktiva är enormt oattraktivt. Jag har full förståelse för att det jag tycker är sexigt inte gör något för någon annan.
 
Ja, jag har egentligen inget emot att man attraheras av någon specifik kroppsform. Attraktion är komplicerat och svårt att sas "träna" bort. Vi triggas av vissa saker helt enkelt (de män jag haft väldigt mycket känslor för har vissa fysiska attribut gemensamma, dvs jag har definitivt en typ).

Att basunera ut sin preferens som den enda attraktiva är enormt oattraktivt. Jag har full förståelse för att det jag tycker är sexigt inte gör något för någon annan.

Det är ju intressant att du nämner personliga preferenser och får så många likes för det. För jag fick ju svidande kritik för det i dejting tråden. Så jag tror att jag hade fått lika mkt kritik om jag lagt till att det är en personlig preferens.
Sen förstår jag inte varför alla tolkar mitt inlägg som något annat än en personlig preferens. Jag har ju full förståelse att alla inte attraheras av idealet.
Däremot tycker jag att det är bra att framhäva ett hälsosamt ideal. Därmed inte sagt att en underviktig likväl som en överviktig person inte kan vara hälsosam. Men att övervikten ökat så pass mkt sen 70-talet är ju fortfarande inget positivt ?
 
Att stava rätt till psykisk ohälsa verkar inte vara idealet för riktiga män i alla fall.

Förstår du skillnaden mellan ”överviktiga kvinnor är inte sexiga” och ”jag tycker inte att överviktiga kvinnor är sexiga” .

Det första är för jävligt och helt uppåt väggarna. Det andra är trist och visar på en märklig fixering vid vikt, men ändå ett erkännande att det faktiskt handlar om personlig preferens.

Att trycka ner andra för att dom inte kan stava är inte särskilt schysst i mina ögon. Väldigt lågt med personliga påhopp bara för att du inte håller med mina åsikter.

Jo, jag förstår. Oavsett vad jag säger är det åt skogen :).
 
Att trycka ner andra för att dom inte kan stava är inte särskilt schysst i mina ögon. Väldigt lågt med personliga påhopp bara för att du inte håller med mina åsikter.

Jo, jag förstår. Oavsett vad jag säger är det åt skogen :).

Ja, jag tycker att förmåga att stava är viktigare än vågens visade värde när man ställer sig på den. Personlig preferens. Inget personligt påhopp.
 
Nää, då läste du tokigt. Du är en riktig man. En sån där som inte behöver bry sig om hur man stavar till psykisk ohälsa, utan mest bara behöver visa hur utseendefixerad man är när det gäller kvinnor.
Jag tolkade ditt inlägg som ett personligt påhopp.
Fast är man utseendefixerad för att man har personliga preferenser ?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp