Unga killar idag - inte ett dugg bättre än gårdagens?

Fast uppriktigt så är det inte bra att medelvikten ökar. 4kg på en medelvikt är faktiskt en hel del.

Själv vill jag inte vara tjock, jag trivs inte med min kropp då. Men jag förstår att en del andra vill ha en sån kropp. Helt ok.

Jag förstår faktiskt inte vad ni hoppar på @Hero om. Medelvikten ökar för både män och kvinnor, som han har sagt, det är inte bra på något av könen.

Jag har en stark preferens av musklade och lågt kroppsfett% på män, det har jag skrivit många gånger förut på buke och jag tror aldrig någon regerat negativt.

@Hero Skriver att det är ohälsosammt att medelvikten ökar hos kvinnor som ett svar på trollets inlägg.
Då hoppar ni på Hero om hur hemsk han är?

Jag fattar verkligen inget. Buke gör mig stum.

Du verkar missat att det vi går i taket av är att han säger att folk är osexiga om de inte är smala.
Det må vara hans preferens.
Men han behöver inte hävda det som allmän sanning på ett öppet forum.

Hur fasen tror du unga, osäkra och överviktiga tjejer tex mår av såna åsikter?
 
varför ens börja hacka på (igen) att kvinnor är feta och har ökat i vikt?
Fast om du läser mina inlägg igen så skriver jag att det gäller männen också! :). Jag svarade på ett inlägg angående att kvinnor var sexigare idag. Därför vart första svaret fokus på kvinnor.
 
Va? Att kvinnor har varit diskriminerade förr, vilket jag är helt enig om, betyder inte per automatik att yrken får lägre lön för att kvinnor arbetar där NU.

Kvinnor söker sig i större utsträckning till det arbete man vill ha och mindre utsträckning till arbete med högre lön. Då är det ett val man själv gör att arbeta i en bransch där det är lägre lönenivå.

Du vill få in att allt beror på kön och jag hävdar att det är mer marknadsreglerat. Självklart förekommer viss lönediskriminering (för båda könen) men störst påverkan på sin egen lön gör man själv med egna val.
Hum jag har alltså läst nationalekonomi och företagsekonomi och nej jag har aldrig hört att din teori skulle räcka för det.

Du menar att plötsligt på 60-talet så bestämde sig alla för att kvinnor och män var lika värda, pojkar och flickor uppfostrades lika. Båda föräldrarna var lika mycket hemma. LO tog ett beslut och världen vände. Ingen rest finns kvar. Alla födda före 1960 är döda, inget barn uppfostrat av dem finns kvar. Vi lever nu i total jämställdhet.

Och iom att svarta i USA fick samma rättigheter som vita är nu alla spår av diskriminering borta i USA.

Eller kan det vara så att ett samhälle har kvar värderingar länge och värderar tex vård länge efter vem som gjort uppgiften?

Kvinnor söker sig i större utsträckning till det arbete man vill ha och mindre utsträckning till arbete med högre lön. Då är det ett val man själv gör att arbeta i en bransch där det är lägre lönenivå.

Synd att du inte tror på det enda forskningsfält som kan förklara det här fenomenet. Det gör det ju lite svårt att förstå och greppa.

Du vill få in att allt beror på kön och jag hävdar att det är mer marknadsreglerat. Självklart förekommer viss lönediskriminering (för båda könen) men störst påverkan på sin egen lön gör man själv med egna val.

Allt, nej jag vill inte få in att "allt" beror på kön. Bara de saker som genusstudier verkar ha visat beror på kön. Och "marknadsreglerat" är inte alls sådär enkelt och uhm reglerat som du tänker dig.
 
På buke är det noga med att säga det som är underförstått också... annars kan det misstolkas. Tex, att tjocka inte kan vara sexiga.
Jag tycker inte det är estitiskt tilltalande att vara överviktig.
Men jag förstår ju samtidigt att andra tycker det är det finaste som finns liksom.
Sen så finns de ju de som verkligen avskyr smala/gymkroppar.

Förståelsen verkar bara gå åt ett håll, tyvärr.

Men som sagt, innan den här tråden har jag aldrig blivit ifrågasatt om vilken manskropp jag tycker om.
 
Jag tycker inte det är estitiskt tilltalande att vara överviktig.
Men jag förstår ju samtidigt att andra tycker det är det finaste som finns liksom.
Sen så finns de ju de som verkligen avskyr smala/gymkroppar.

Förståelsen verkar bara gå åt ett håll, tyvärr.

Men som sagt, innan den här tråden har jag aldrig blivit ifrågasatt om vilken manskropp jag tycker om.

Fast som kvinna är det ju fritt fram att tycka till om manskroppen :).
 
Hum jag har alltså läst nationalekonomi och företagsekonomi och nej jag har aldrig hört att din teori skulle räcka för det.

Du menar att plötsligt på 60-talet så bestämde sig alla för att kvinnor och män var lika värda, pojkar och flickor uppfostrades lika. Båda föräldrarna var lika mycket hemma. LO tog ett beslut och världen vände. Ingen rest finns kvar. Alla födda före 1960 är döda, inget barn uppfostrat av dem finns kvar. Vi lever nu i total jämställdhet.

Och iom att svarta i USA fick samma rättigheter som vita är nu alla spår av diskriminering borta i USA.

Eller kan det vara så att ett samhälle har kvar värderingar länge och värderar tex vård länge efter vem som gjort uppgiften?



Synd att du inte tror på det enda forskningsfält som kan förklara det här fenomenet. Det gör det ju lite svårt att förstå och greppa.



Allt, nej jag vill inte få in att "allt" beror på kön. Bara de saker som genusstudier verkar ha visat beror på kön. Och "marknadsreglerat" är inte alls sådär enkelt och uhm reglerat som du tänker dig.
Helt perfekt är det sannerligen inte och jag är med på att det är släpande effekter och säkerligen kan lite ligga kvar fortfarande. Jag är inte med på det likamedtecken man vill sätta alltid på att kvinnor är lönediskriminerade för att man har lägre lön. Ibland kan det vara diskriminering och ibland är det val. Trots kunskapen om låglöneyrken så fortsätter kvinnor att söka sig till dessa och så länge så är fallet så kommer det även vara svårt att rakt av säga att det är diskriminering.

Jag får lön efter prestation och det är ett krav alla borde ställa både kvinnor och män. Om man bara passivt söker sig till yrke man vill arbeta med och nöjer sig med den lön man får ja då kommer lönen att vara därefter.
 
Förstår att du har den preferensen. Att du vill ha en hälsosam kille helt enkelt! :)



Jag har redan blivit svartlistad på buke och då spelar det ingen roll vad jag skriver.

1. De enda som kan svartlista (banna) någon här är Gunnar och moderatorerna.
2. Säger man något som det inte hålls med om får man mothugg, det är ett diskussionsforum och inte en blogg.
3. Det är faktiskt helt omöjligt att tolka ditt första inlägg angående fetma på något annat sätt än att fet=osexig.
5. Jag hoppas du är medveten om att både idealen och vad som ansetts vara hälsosamt ändrats enormt mycket genom historien? Dvs det samhället/vetenskapen anser hälsosamt idag kan vara helt ute om 100 år.
 
@Lipperta och @Hero , ni kan inte tänka er att ta ert fettfobiska ryggdunkande på PM istället? Så att jag som tjock inte behöver läsa totalt oombedda åsikter om hur icke-snygg och icke-sexig jag är, samt, ej att förglömma, jätteohälsosam.
Det är väl ingen större skillnad från hur korkad jag får veta att jag är för att jag inte köper feministiska teorier. Ta det i PM istället för på forumet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp