Unga killar idag - inte ett dugg bättre än gårdagens?

Att du gillar ett inlägg där användare badger hittar på vad jag säger och tycker. Det verkar du inte ha några problem med.

Jag kan ju gilla vad en användare skriver utan att ogilla det en annan skriver. Dock är det så att jag är högst tveksam till din inställning till vetenskap och evidens (samt inställning i den feministiska kampen), så du har nog uppfattat min inställning korrekt.
 
Jag kan ju gilla vad en användare skriver utan att ogilla det en annan skriver. Dock är det så att jag är högst tveksam till din inställning till vetenskap och evidens, så du har nog uppfattat min inställning korrekt.
Du kan gilla när en person helt hittar på vad jag säger, påstår och tycker. Ok. Ja så länge det är i den goda ideologins tecken så spelar det inte så stor roll antar jag.
 
Du kan gilla när en person helt hittar på vad jag säger, påstår och tycker. Ok. Ja så länge det är i den goda ideologins tecken så spelar det inte så stor roll antar jag.

Så länge man kan snacka nedlåtande om någons ideologi och racka ned på vetenskap, så spelar det inte så stor roll antar jag. Jag tycker för övrigt @Badger tolkat dig på ett rimligt sätt och du har inte direkt tillfört information som visar på något annat efter det, utan precis tvärtom fortsatt på exakt samma spår som har identiferats.
 
Ja.

Om man hävdar att ett samband existerar generellt eller säger att jag tycker såhär är en milsvid skillnad.

Från början var det en personlig preferens. Men sen la jag också till att finns ett samband som är kopplat till idealet. Är det svårt att förstå ?
 
Så länge man kan snacka nedlåtande om någons ideologi och racka ned på vetenskap, så spelar det inte så stor roll antar jag. Jag tycker för övrigt @Badger tolkat dig på ett rimligt sätt och du har inte direkt tillfört information som visar på något annat efter det, utan precis tvärtom fortsatt på exakt samma spår som har identiferats.
Jag är inte nedlåtande jag är bara inte bejakande av tolkningar som görs. Om jag inte håller med något så betyder det inte att jag är nedlåtande mot det.

Jag pekade på likheter i hur en observation kan vara korrekt utan att analysen om varför fenomenet uppstår nödvändigtvis behöver vara det.
 
Nyss sa du ju att jag inte var en riktig man ?

Du fattar inte att det som skrevs till dig ang att man har en personlig preferens ang att kunna stava är lika kränkande för dig att få nerkört i halsen att du inte kan som för andra att få höra att de är osexiga när du bara måste dra upp din personliga preferens och dessutom paketera den som en allmän sanning och inte ens som din personliga åsikt?

Förstår du nu vad han försökte få dig att haja genom att göra så som du gör mot andra mot dig, men använda en annan punkt att racka ner på iom att du uppenbarligen inte är överviktig?

Kändes det skönt? Eller är det kanske läge att sluta tjata om kvinnors utseende i alla trådar?

Ang personlig preferns att vissa får skit och andra inte. Du får ju det för att det är vad du lyfter hela tiden ang de tjejer du är intresserad av, bedömer andra forumanvändare på, tar upp i såna här diskussioner.
Jag har givetvis också preferenser av estetisk karaktär. Men inte fasen är det det första jag drar upp varje gång jag pratar om och med män i alla jäkla frågor. Det finns ju liksom så mycket mer på insidan.
Och de som visar att de förstår det råkar ju sällan på drev här. Även om de ger uttryck för utseende-preferenser.
De som bara tjötar om utseende däremot kan nog få mothugg. Speciellt om man drar upp det i fel lägen hela tiden. Och paketerar det så himla illa utan tanke på hur det kan mottas..
Och när man i #metoo-tider ger sig in i såna trådar och gör bort sig så.. Då får man nog räkna med att folk blir leds, förbannade och bara inte förstår hur man kan vara så komplett oförmögen att ta in andras perspektiv.
 
Du fattar inte att det som skrevs till dig ang att man har en personlig preferens ang att kunna stava är lika kränkande för dig att få nerkört i halsen att du inte kan som för andra att få höra att de är osexiga när du bara måste dra upp din personliga preferens och dessutom paketera den som en allmän sanning och inte ens som din personliga åsikt?

Förstår du nu vad han försökte få dig att haja genom att göra så som du gör mot andra mot dig, men använda en annan punkt att racka ner på iom att du uppenbarligen inte är överviktig?

Kändes det skönt? Eller är det kanske läge att sluta tjata om kvinnors utseende i alla trådar?

Ang personlig preferns att vissa får skit och andra inte. Du får ju det för att det är vad du lyfter hela tiden ang de tjejer du är intresserad av, bedömer andra forumanvändare på, tar upp i såna här diskussioner.
Jag har givetvis också preferenser av estetisk karaktär. Men inte fasen är det det första jag drar upp varje gång jag pratar om och med män i alla jäkla frågor. Det finns ju liksom så mycket mer på insidan.
Och de som visar att de förstår det råkar ju sällan på drev här. Även om de ger uttryck för utseende-preferenser.
De som bara tjötar om utseende däremot kan nog få mothugg. Speciellt om man drar upp det i fel lägen hela tiden. Och paketerar det så himla illa utan tanke på hur det kan mottas..
Och när man i #metoo-tider ger sig in i såna trådar och gör bort sig så.. Då får man nog räkna med att folk blir leds, förbannade och bara inte förstår hur man kan vara så komplett oförmögen att ta in andras perspektiv.

Gud, du kan ju inte jämföra personliga påhopp med en personlig preferens.
 
Fast idealet har sedan länge varit trådsmal och hur tänker du att idealet har bidragit till mer hälsa?
@Hero:

Du kan väl inte på allvar missat all forskning om vad de trådsmala idealen gör med kvinnors psykiska hälsa?

Jag har förstått att du kanske inte umgås med så jättemycket tjejer och kanske inte får ta del av kvinnors tankar och känslor så som vissa andra kvinnor får tex.
Men jag som jobbar främst med kvinnor får ofta höra om olika kropps-hangups de har. Oftast att de känner sig feta(utan att ens behöva vara i närheten av det iom att jag jobbar som hästtränare och många av dem rider mkt, sköter stall etc och är vältränade och slimmade).
Jag har själv haft anorexi. Jag har haft nära vänner som haft det och ortorexi(vilket jag också haft).
Jag har en hel hög kvinnliga vänner och kunder som gjort diverse skönhetsoperationer. Jag känner nog ingen man som opererat sig i estetiskt syfte vad jag vet. Bara några som gjort botox.

Ser du mönstret i det här?
Blir det bättre eller sämre om du hävdar att alla som inte är smala är osexiga?
 
Gud, du kan ju inte jämföra personliga påhopp med en personlig preferens.

Han skrev precis som du inte riktat mot någon utan bara en svepande generalisering där det var "valfritt" att ta illa upp eller inte.
Precis som du skrev att överviktiga är osexiga. Och du då per definition är jävligt elak mot de som är överviktiga.
Precis som sjöberga nu pratade om grupper där du tillhörde den gruppen.

Ja, han gjorde det för att du skulle fatta. Men den poängen gick dig förbi iaf. Synd!
Jag tror det skedde ur frustration för att normala argument förstår du inte. Och man försökte testa ngt nytt. Funkade inte heller!
 
@Hero:

Du kan väl inte på allvar missat all forskning om vad de trådsmala idealen gör med kvinnors psykiska hälsa?

Jag har förstått att du kanske inte umgås med så jättemycket tjejer och kanske inte får ta del av kvinnors tankar och känslor så som vissa andra kvinnor får tex.
Men jag som jobbar främst med kvinnor får ofta höra om olika kropps-hangups de har. Oftast att de känner sig feta(utan att ens behöva vara i närheten av det iom att jag jobbar som hästtränare och många av dem rider mkt, sköter stall etc och är vältränade och slimmade).
Jag har själv haft anorexi. Jag har haft nära vänner som haft det och ortorexi(vilket jag också haft).
Jag har en hel hög kvinnliga vänner och kunder som gjort diverse skönhetsoperationer. Jag känner nog ingen man som opererat sig i estetiskt syfte vad jag vet. Bara några som gjort botox.

Ser du mönstret i det här?
Blir det bättre eller sämre om du hävdar att alla som inte är smala är osexiga?

Vad är ditt recept till en bättre hälsa när halva befolkningen är överviktig ? Ska idealet ändras till överviktig ? Är det en morot till folk att äta mer hälsosamt och röra sig mera?
 
Vad är ditt recept till en bättre hälsa när halva befolkningen är överviktig ? Ska idealet ändras till överviktig ? Är det en morot till folk att äta mer hälsosamt och röra sig mera?

Det kan det vara om det får folk att må så bra i sig själva att de orkar ta tag i träning och hälsa.

Det är ju inte ett jättebra recept att få så många att skämmas och må dåligt över sig själva. Vem fan orkar ha energi över till annat då? Och vågar visa sig på gym, tränandes, köpa gymkläder etc.

Du kan inte på allvar missat allt det? Mår man dåligt är det ju lätt att trösta sig/lugna sig med carbs.
Känns ju dumt då om du nu vurmar för ohälsan att bidra till att öka den, både psykiskt och fysiskt.
 
Vad är ditt recept till en bättre hälsa när halva befolkningen är överviktig ? Ska idealet ändras till överviktig ? Är det en morot till folk att äta mer hälsosamt och röra sig mera?
En stor anledning till övervikt tror jag är att människor mår dåligt, tröstäter etc. Tror du att de slutar med det för att de får höra att de är osexiga?
Ett sätt att ändra situationen är att vården måste bli totalt annorlunda. Dvs hjälp folk med matmissbruk och sockerberoende istället för att bara fördömma. Min uppfattning är att vården är mkt bristfällig när det handlar om övervikt.
 
Det är ju intressant att du nämner personliga preferenser och får så många likes för det. För jag fick ju svidande kritik för det i dejting tråden. Så jag tror att jag hade fått lika mkt kritik om jag lagt till att det är en personlig preferens.
Sen förstår jag inte varför alla tolkar mitt inlägg som något annat än en personlig preferens. Jag har ju full förståelse att alla inte attraheras av idealet.
Däremot tycker jag att det är bra att framhäva ett hälsosamt ideal. Därmed inte sagt att en underviktig likväl som en överviktig person inte kan vara hälsosam. Men att övervikten ökat så pass mkt sen 70-talet är ju fortfarande inget positivt ?

Ok, ett sista försök...

Du har ju hängt här ett tag och flera av oss kvinnor på forumet har försökt förklara diverse saker. VARENDA gång har du valt att totalt ignorera vår poäng och endast tagit till dig det som passar dina åsikter och värderingar. Det är lite frustrerande kan jag säga och när du kommer med övertramp a la fatshaming så hugger en del av oss, ja. Därför att vi är så vansinnigt trötta på att bli objektifierade som kvinnor oavsett varför. Vi är INTE på den här planeten för att behaga och tillfredsställa män! Jag kan också tillägga att jag har liknande bakgrund som tex @tuaphua med ortorexi/anorexi.

Att klä din fatshaming i "hälsoaspekten" funkar inte, det är fortfarande oklädsamt. Jag tvivlar på att du har någon ädlare agenda vad gäller folkhälsan utan associerar mer till att du vill ha flera kvinnor som uppfyller dina krav på utseende att välja mellan. Varför tolkar jag det så? Därför att du utan att blinka objektifierade män och samtidigt försökte hoppa över det faktum att mäns övervikt ökat mer än kvinnors. Det var liksom inte relevant.

Om du läste mitt inlägg noga sa jag aldrig exakt vad min preferens är eller att jag påstod att allt utanför den är osexigt. Jag uttryckte att jag har full förståelse för att mina preferenser inte är för alla, utan att döma. Det är skillnaden mellan våra inlägg och den är ack så viktig.

Sedan kan jag tillägga att jag är inte här för likes, det är ingen popularitetstävling a la småskolan! Jag är här för att jag gillar att diskutera och umgås. Och nej, jag är inte med i någon Bukemaffia. Senaste medlemskapet (i en officiell eller inofficiell sammanslutning) jag hade var SAHF men jag har inte förnyat det.
 
Okej, alla fungerar ju olika. För mig personligen så påverkar idealet mig iaf. Att jag börja gymma för att bygga muskler är ju pga att det manliga idealet är en muskulös man. Annars hade jag nog hållit mig till cardio träning då jag tycker det är roligare och jag tror att väldigt många börjar träna pga Idealet. Vilket är positivt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp