Unga idag.

Sv: Unga idag.

Det här är väldigt viktigt att komma ihåg, att psykisk ohälsa inte är något nytt, bara mer uppmärksammat och mindre skämmigt än tidigare.

Och att kunskapen blir större.
Jag är 31 och när jag var liten fanns inte begrepp som adhd. Ingen i min skola hade det under alla år tills jag tog studenten 2001. Däremot fanns det "jobbiga /ouppfostrade ungar". Tänk om kunskapen funnits då och vilken hjälp de kunde fått.
Tänk på de som idag sitter på anstalter och institutioner som självmedicinerat alla år för att orka med ett "drägligt" liv. Om kunskapen funnits då, hur hade deras liv sett ut.

Att "fler" idag har diagnoser beror på större kunskaper hos vården och leder i sin tur till bättre hjälp till de som behöver.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 118
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 438
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 337
Senast: Sesca
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 530
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30