Sv: Unga föräldrar?
Curly skrev:
Ni som fick barn innan ni var 25 år hur har det funkat för er? Har ni kunnat jobba, plugga som ni har velat? Nackdelar/fördelar om man nu kan säga så..?!
Vid 25 hade jag fått 4 barn. Har nu 3 barn.
När barnen var små var jag mycket mer flexibel än vad jag är numera. Med det menar jag att jag inte hade hunnit skaffa mig några direkta vanor/ovanor som måste ske på ett visst sätt eller vid en viss tid.
Jag var piggare. (Men det kan ju bero på att jag är tonårsförälder nu :smirk: )
Arbete och pussling av familjetiden har ingenting med ålder att göra.
Jag började på KTH när yngsta barnet börjat skolan. Jag kanske inte var lika fokuserad som de som endast hade pluggandet att tänka på. Inte barn, dagis, hus och mat på bestämda tider. Det är ju enklare att bo i korridor och käka nudlar.
Är inte främmande för att skaffa barn igen, men jag tror att vi har blivit lite för bekväma för att göra det.
Skulle jag inte ha blivit oförväntat med barn med "ettan" tror jag att det hade dröjt väldigt länge innan jag gjorde det eller om jag gjort det alls.
Förespråkar inte att vara ung, det spelar ingen roll. Problem dyker upp oavsett ålder.
Att vara ung eller äldre (vad tokigt det känns att skriva äldre, så gammal är man ju inte
) innebär ju att man får göra "det andra" före eller efter barnåren.
Tror att det är lättare att få barn när man är äldre ur socialt perspektiv, man är mognare (oftast) och har mer livserfarenhet. Fysiskt kan det nog vara lättare när man är yngre.