Ung sto+klättrande valack=?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare marien
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 665
M

marien

Min åring går nu med en valack på ca 3-4 år som idag har börjat att klättra på henne. Hon är inte så stor, ca 136 cm och han ett halvblod på gissningsvis 1,65. Är jag barnslig som inte tycker att dom borde gå tillsammans?:confused: Vad kan det bli för skador nu och i framtiden? Önskar snabbt svar!

Sv: Ung sto+klättrande valack=?

TA ISÄR DEM, BUMS! Han har inget där att göra...

För att citera en gammal stuteriveterinär: "valacker som betäcker borde skjutas". Frånsett skaderisken, för både valack och sto, leder valackbetäckningar ofta till livmoderinflammation som kan försvåra eller omöjliggöra dräktighet.

Sv: Ung sto+klättrande valack=?

Han håller på att flyttas nu!! Tack för svaret, trots att det nog inte var rätt sida att fråga på!!! Kram

Liknande trådar

Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
3 728
Senast: Piaff
·
Hästhantering Vår valack har gått med vårt sto sedan 1 år tillbaks. (Han är kastrerad som 3 åring) stoet brunstar nu och nu ikväll såg jag att hon...
Svar
9
· Visningar
2 088
Senast: Habina
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 099
Senast: Twirro
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 471
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka