Undrar om man får se någon bukefalist?

Jadzia

Trådstartare
I morgon ska jag besöka min första utställning på flera år. Har inte samvete nog att låta bli när den går i min hemstad och jag ändå ska vara där. Blev faktiskt lite förvånad när jag såg att sommarutställningen på Lövudden var flyttad till Köping. Jag gissar att jag kommer gå runt och gissa vem som kan höra till buke och inte, haha.

Sv: Undrar om man får se någon bukefalist?

Antar att du är i Köping just nu, jag ska ställa imorgon.
Kommer du dit då med, så får du jätte gärna komma till fralla ringen och säga hej.
Vi ska ställa hela kullen som föddes förra hösten, ska bli mycket spännande att se vilket spektakel det kommer bli. :D

Ingen mer från forumet som ska ställa eller närvara?

Jag kommer att vara där!

Ska inte ställa själv, men kommer att ha med mig ena hunden för lite miljöträning. Min uppfödare ska dock ställa, och min mamma, så jag lär väl hjälpa till med allt möjligt.

Vill du komma förbi och säga hej så är det bara att skicka ett PM så får du beskrivning på min hund och sånt :D

Mig kommer du inte att se i alla fall ;)

Har inte ställt på den utställningen sedan *tänka* -99 tror jag det var sist :D

Antar att du är i Köping just nu, jag ska ställa imorgon.
Kommer du dit då med, så får du jätte gärna komma till fralla ringen och säga hej.
Vi ska ställa hela kullen som föddes förra hösten, ska bli mycket spännande att se vilket spektakel det kommer bli. :D

Ingen mer från forumet som ska ställa eller närvara?

Det gick jätte bra idag!
Först ut var Caramel, fick en slät etta, sen när skitgrisen, alias husgrisen kom upp på bordet, skämtade domaren och sa att hon har nog fått på sig fel glasögon, för hundarna blir bara snyggare och snyggare. :D
Slutade med en etta och fyra i konkuransen. :laugh:
Och lilla stumpan Lacke, fick ett kep!
Pga att hon total vägrade gå i koppel, kröp längs med marken, jag stod precis vid dommarbordet och hörde vad domaren sa, att hon inte ville ge henne en tvåa för det var hon alldeles för snygg för(:love:)Så hon gav ett kep istället. Så nu ska hennes matte till hundklubben och träna träna träna. :D
Dock var kritiken jätte bra, så lugna puckar, behöver bara öva.

Så en mycket lyckad helg. :laugh:

Jag fick med din lilla vägrare där på några bilder då också tror jag :D För det var väl en skäck?

Själv fick jag rycka in och hjälpa till i BTKL i min ras, men annars så satt jag mest och kikade på alla hundar. Hade med en hund för lite miljöträning, och det fungerade superbra. Köpte en gigantisk bur också, så man kan ställa flera hundar utan problem :)

Jodå, lilla Laqrits! Hennes matte har inte lärt henne att gå i koppel. :o
Så hon tykte det var asläskigt med kopplet, inte situationen alls, utan kopplet. Så hon fick förbud att rasta vovve utan koppel från och med i söndags!:D

Dommaren var verkligen jätte snäll, sa till Laqritz matte (jag stog näst i led och hörde allt) att hon ville så gärna ge henne en etta, därför fick hon visa upp sig igen, kunde hon bara ta några fina steg, så skulle hon fått en klar etta. Men icke, och domaren vägrade ge henne en tvåa, därav att hon fick KEP. Jag hade väl föredragit en tvåa istället för kep, men det är ju jag.
Jäkla snäll dommare iaf.

Kan inte du skicka bilderna till mig?
Och varför kom du inte fram och hälsade?? Dumma dej. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 988
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 210
Senast: Myrten
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 146
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 768
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010