Sv: Understuckna trakter
på före så har du lyckats kopiera samma bild tre ggr - lätt hänt
Sedan ser det inte ut som om den nya har slagit så mycket på de nya skorna.
det ser jag många här på min ort - som formar hoven efter skon
Det är en sak som vilken lekman själv kan titta på - hur mycket riktar hovisen skon, det är sällan den passar direkt ur asken, och var och hur slår denna på skon. det avslöjar mycket
Slår den ihop eller isär, eller formar den varje sida var för sig. Hur mycket tid av skoningen läggs på tillpassning av skon
och ffa tittar den ens framifrån - och hur den belastar dvs i rörelse
Om den inte tittar framifrån och hur den rör sig då kollar den helt enkelt inte att benet blir belastat i sin styvaste riktning, och om den då inte heller formar om skorna - så kallas det "påspikare" dvs de spikar på en sko och sysslar inte med hovlageri
på före så har du lyckats kopiera samma bild tre ggr - lätt hänt
Sedan ser det inte ut som om den nya har slagit så mycket på de nya skorna.
det ser jag många här på min ort - som formar hoven efter skon
Det är en sak som vilken lekman själv kan titta på - hur mycket riktar hovisen skon, det är sällan den passar direkt ur asken, och var och hur slår denna på skon. det avslöjar mycket
Slår den ihop eller isär, eller formar den varje sida var för sig. Hur mycket tid av skoningen läggs på tillpassning av skon
och ffa tittar den ens framifrån - och hur den belastar dvs i rörelse
Om den inte tittar framifrån och hur den rör sig då kollar den helt enkelt inte att benet blir belastat i sin styvaste riktning, och om den då inte heller formar om skorna - så kallas det "påspikare" dvs de spikar på en sko och sysslar inte med hovlageri
Senast ändrad: