Sv: Understuckna trakter
Det beror på så många saker, hur mycket som finns att verka, hur den står för övrigt. Hur mycket den trampar igenom i kotleden
Sedan så finns en massa material som inte fanns på min tid - och också har de mer seriösa ässja i bilen numera och det skapar helt andra möjligheter
Sedan om man väljer sjukbeslag så är ju det en del - det viktiga är ju hur den verkas
Ofta skriver folk verka ned trakten och korta tån - vad menas då - verka runt om eller?
Eller menar man backa av tån?
A och O är alltid att placera skon rätt är min erfarenhet
Sedan om man verkar ned trakten som många hojtar om - då stämmer det inte med vad VAT och Nr1 har skrivit om hållfasthet hos hornrören. Hur skall hornrören inte bli banan med låg trakt?
Sedan så skriver både Coari och VAT om att kraften i benet skall gå upp i benet i dess styvaste riktning - och det måste man se på plats.
det bästa Coari förmedlat tycker jag är att man tar alla pusselbitar och SEDAN väljer åtgärd
Med min fjuttiga utbildning men med min erfarenhet så handlar det om en enkel regel att placera skon där man önskar att hoven var - sålunda så när man handsmider skor till tex en markvid häst så ser in och utsida olika ut osv
Om man pratar om utlägg bakåt så är det också en fråga om individ, här kan ju en äggsko var bra ur tappsko synpunkt
Av alla jag pratat med så tycker jag hittills att jag fått mest hjälp av Ultunas Nya hovis. Han föreslog ringsko med svetsad kil till min.
Men sedan så har vi verkningen också. Hur ser den ut på undersidan, och ffa hur rör den sig.
Min uppstådda hovform berodde nog på hennes ryggproblem, de måste man ändra först så hästen ändrar rörelsemönster isättnig osv
Du detta är en vetenskap och skitsvårt och det finns anledning till att dessa block finns
det är inte så lätt att utifrån en bild säga verka här och där, det är nog därför som hovisarna avstår att svar i sådan här trådar för det är inte så lätt som lekmän tror
Det beror på så många saker, hur mycket som finns att verka, hur den står för övrigt. Hur mycket den trampar igenom i kotleden
Sedan så finns en massa material som inte fanns på min tid - och också har de mer seriösa ässja i bilen numera och det skapar helt andra möjligheter
Sedan om man väljer sjukbeslag så är ju det en del - det viktiga är ju hur den verkas
Ofta skriver folk verka ned trakten och korta tån - vad menas då - verka runt om eller?
Eller menar man backa av tån?
A och O är alltid att placera skon rätt är min erfarenhet
Sedan om man verkar ned trakten som många hojtar om - då stämmer det inte med vad VAT och Nr1 har skrivit om hållfasthet hos hornrören. Hur skall hornrören inte bli banan med låg trakt?
Sedan så skriver både Coari och VAT om att kraften i benet skall gå upp i benet i dess styvaste riktning - och det måste man se på plats.
det bästa Coari förmedlat tycker jag är att man tar alla pusselbitar och SEDAN väljer åtgärd
Med min fjuttiga utbildning men med min erfarenhet så handlar det om en enkel regel att placera skon där man önskar att hoven var - sålunda så när man handsmider skor till tex en markvid häst så ser in och utsida olika ut osv
Om man pratar om utlägg bakåt så är det också en fråga om individ, här kan ju en äggsko var bra ur tappsko synpunkt
Av alla jag pratat med så tycker jag hittills att jag fått mest hjälp av Ultunas Nya hovis. Han föreslog ringsko med svetsad kil till min.
Men sedan så har vi verkningen också. Hur ser den ut på undersidan, och ffa hur rör den sig.
Min uppstådda hovform berodde nog på hennes ryggproblem, de måste man ändra först så hästen ändrar rörelsemönster isättnig osv
Du detta är en vetenskap och skitsvårt och det finns anledning till att dessa block finns
det är inte så lätt att utifrån en bild säga verka här och där, det är nog därför som hovisarna avstår att svar i sådan här trådar för det är inte så lätt som lekmän tror
Senast ändrad: