Underlivsplastik.

Får en landstingsfinansierat underlivsplastik även om en inte har ont av det?
Det kan ju bara läkaren som ska göra bedömningen avgöra.
Hade du smärtproblem till exempel eller var det "bara" skönhetsfel?
Jag hade problem med att rida och cykla då jag fick skavsår på den inre blygdläppen som hängde ner p.g.a. skadan där vävnaden hade slitits loss från bäckenbenets insida.
Men i vanliga livet (och sexlivet) så störde det inte så mycket och gav ingen smärta.
Jag hade då en del av min försörjning från att rida in och träna mina egna hästar så det fungerade ju inte för mig.
Men läkaren som opererade sade att det hade varit tillräckligt att det störde min fritid och motion.
Jag blev också erbjuden ytterligare kosmetisk korrigering.
Men den kände jag inte något behov av.

Om de också kan fixa till så att jag kan ha tampong/menskopp utan att läcka vore det fint, men det har jag inget större hopp om...
Jag kunde använda tampong före operationen men menskopp hade inte fungerat.
Efter operationen så använde jag menskopp och det fungerade perfekt.

För mig som har ett framfall i bakre slidväggen (rectocele) så buktar tarmen in i slidan i en punkt när jag blir bajsnödig. Känns väldigt tydligt om jag för upp ett finger, en hård "knöl" i bakkant.

När jag läser det här inser jag att jag behöver göra en gynundersökning. Exakt så är det för mig.

Åh, jag blev också sydd för tajt vid första förlossningen. Kan det vara därför barnmorskan på efterkontrollen pratade om att det blivit flikar?

det tog sex månader innan jag kunde ha sex och minst ett år innan jag slutade med bedövningssalva vid varje samlag.

Nuförtiden har jag inga problem med det vad jag vet.
Men ihopsyningen kanske har något samband med skadan som blev vid nästa förlossning?

Alltså usch vilka minnen den här tråden ruskar liv i
Åh!
Jag upplever också att jag blivit sydd för tight! Har aldrig ngnsin haft problem med samlagssmärtor, oavsett uppvärmning eller inte. Och aldrig haft problem med ngns "paket". Men efter min förlossning så måste jag vara superuppvärmd för att maken ska få hälsa på där inne utan att det gör (så) ont. Jag är dock undersökt där nere av två barnmorskor som säger att det ser bra ut. Eller ja den på MVC såg vid andra kontrollen (bad om en extra då jag fortfarande hade ont vid samlag) att det verkade fattas ett stygn som gått upp och bildat en ficka. Men jag tror inte det är relaterat till att jag känner mig ihopsydd.

Hur upptäcktes orsaken till dina problem? Gick det bra att föda fram dina andra barn trots detta?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 794
Senast: Jahaja
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 744
Kropp & Själ Hjälp! :( Jag skriver under anonymt nick då jag tycker detta är så äckligt och pinsamt! För någon månad sedan upptäckte jag att jag och...
2
Svar
20
· Visningar
13 554
Senast: Ackio
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 805
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA