Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har gräs på 70%, grus på resten. Stor hundgård och inget nedgrävt alls. Sektionerna står på tryckt virke som bara är placerat på marken för att de ska komma upp från gräset.
Nä, det är ju liksom täckt av mark.. Den har stått där i några år nu. Har tack o lov inga grävare/rymmare heller, annars hade man väl fått tänka om angående gräset. Men skönt att kunna ha gräs!Du är inte orolig att någon hund ska gnaga på det tryckta virket om det bara ligger på marken?
Gjuta avråder jag ifrån då cement är frätande för tassarna.
Vi har naturgrus i våra. Det är inte vasst och kasar ihop om större gropar grävs.
Under har vi markmatta. Ramen är två lager tryckinpregnerade balkar som är nedgrävda och når precis till marknivå (för att de ej ska tuggas på) och i dessa har vi fäst gallersektionerna. Ramen går 40 cm ner under mark för att förhindra att de gräver sig ut. Om man har en grävande hund.
Brukar ni ha valparna ute i hundgården?
Vi kommer lägga naturgrus också, men jag räknar med att kunna ha valparna ute till största delen när de blivit lite äldre. Dock är jag orolig för att de ska pilla i sig sten, så jag vet inte om jag vågar?
Nej,nej o nej.Brukar ni ha valparna ute i hundgården?
Vi kommer lägga naturgrus också, men jag räknar med att kunna ha valparna ute till största delen när de blivit lite äldre. Dock är jag orolig för att de ska pilla i sig sten, så jag vet inte om jag vågar?
Beaglar är fantastiska! Så mycket påhitt!Nån som kan länka till de rymmande beaglarna?
Det är inte mycket som stoppar en beagle. Men under den tid han behövde vara i den så tog han sig aldrig ut. Men han ansåg att det var en förolämpning att bli instängd där, hundgårdar var till för hunddjur.. Beaglar är högre stående varelser.Finns det verkligen något som stoppar en rymningsbenägen beagle??? Grattis i så fall
Nej inga valpar i grusad hundgård!
Vi har en gammal hundgård som aldrig används mer än som rasthage till valpar eller vid någon enstaka gång ha en hund i för nån timme. Den är fristående och ligger en liten bit ifrån de andra. Den har koja isf box och har gräs och spån som underlag. De är bara där dagtid vid vettigt väder. Annars är de i hundrummet inne eller i den större boxen i hundstallet
Nej,nej o nej.
Då var det som jag tänkte
Vi har tänkt lägga plattor vid ingångarna till hundluckorna, så då får vi avgränsa där helt enkelt och sedan öppna dörren till en gräsinhägnad i trädgården.
Våra klättrar bara ur allt under metern så vi började använda den riktiga hundgården. Inga söta valphagar här efter 6 v
Jag har mina ute från ca 5v med hundlucka och en veranda med tak (ifall dom inte fattar att dom ska gå in) om vädret är ok.Vi kör 120cm Gunnebo i trädgården nu, så jag tänkte ”bygga ut” Laddas hundgård med det så att de kommer ut på gräset. Jag hopps det ska räcka iaf
”Min” uppfödare brukar ha valparna ute i hundgård på dagtid vid vettigt väder från typ 6 veckor, och de tre hundarna vi köpt från dem har alla varit rumsrena så gott som direkt. Känns som ett bra koncept!
Jag har mina ute från ca 5v med hundlucka och en veranda med tak (ifall dom inte fattar att dom ska gå in) om vädret är ok.
Dom har oxå koll på vart man gör behoven när dom flyttat.
Eller ja jag har dom ute ännu tidigare om vädret är toppen,men då på en filt kortare stunder.Ja, det verkar som att de flesta uppfödare med möjlighet har någon liknande lösning och att det fungerar bra
Eller ja jag har dom ute ännu tidigare om vädret är toppen,men då på en filt kortare stunder.
Det hänger lite på mammahunden,är den trygg o säker så vid ca 4v när dom kan tulta runt någon halvtimme-timme.När brukar du börja ta ut dem?
Det hänger lite på mammahunden,är den trygg o säker så vid ca 4v när dom kan tulta runt någon halvtimme-timme.
Alla har väl sett den här (valparna är drygt 3 v) och mammafrallan behöver inte oroa sig för att någon ska ta en valp
Visa bifogad fil 11625
Vi kör 120cm Gunnebo i trädgården nu, så jag tänkte ”bygga ut” Laddas hundgård med det så att de kommer ut på gräset. Jag hopps det ska räcka iaf
”Min” uppfödare brukar ha valparna ute i hundgård på dagtid vid vettigt väder från typ 6 veckor, och de tre hundarna vi köpt från dem har alla varit rumsrena så gott som direkt. Känns som ett bra koncept!