Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns ju sådär att få två röster på sig efter att man har säkerhetsröstat med en svagare än sockerdricka teori - och bägge som röstar på en hugger på att man har en "kass" teori. Ja, den var kass och dålig och det fanns ju typ ingenting att gå på. Frågan är vem det säger mest om?
Fast DL1? Jag kan ju inte påstå att jag blev jätteglad över att läggas upp för ev lottning på en BoP och en hämndröst men så kan det ju se ut.
Du fick ju iaf dina röster på dig pga din motivering (som jag tyckte var rätt långsökt), i mitt fall var det inte ens min röst som avgjorde utom att Habina tyckte jag gjorde det enkelt för mig.

Nu var ju Habina polis och åkte ut och @Mirtai s röst kan jag inte gärna reagera på. Hade hon lagt den efter Habinas röst hade jag reagerat mera.

Då reagerar jag mera på @Lilltess röst på @Koppen - att BoPa upp någon för ev lynch känns sådär även om hon aviserat tidsbrist. Kanske iaf kolla röstlistan innan?

Nu börjar det hända lite.
Jag försöker att inte lägga jättemycket vikt vid gårdagens röster då jag misstänker att flera (bland annat jag) gjorde en motiverad BOP. :meh:
Det jag har reagerat lite på när jag läser igenom gårdagen är att flera har skrivit att de tycker att framför allt Habina och Myrten är skumma men har sedan valt att rösta på andra med svaga motiveringar. Det här behöver inte betyda något men jag ska försöka hålla det i minnet till senare i leken.

Det är väl inte värst många som tycker Myrten är skum? Är det ens någon utöver cirkus, hittills? Sedna, tror jag det var, tyckte Myrten stack ut genom att hon skrev mycket, men inte att hon var skum?

Med viss reservation att jag har missat något då jag inte hunnit mer än skumma igenom leken idag, men så har jag uppfattat det i alla fall.

Skum är kanske fel ord, ville lägga till något för att markera att reaktionen inte var positiv och då blev det skum i brist på bättre.

Inser även att jag missat att skriva "i viss mån även på" innan Myrten.

Jag undrar just om det är en efterhands konstruktion med "i viss mån" i synnerhet som Myrten inte var särskilt misstänkt. Varför dra upp att Myrten i viss mån är misstänkt och utelämna att Cirkus är misstänkt i dessa inlägg?

För att tillföra något till leken så- cirkus motivering var lite konstig men att det har blivit en sånhär diskussion av det känns lite skumt. Jag tycker det känns som en förstadags röst och det är bättre att komma med en riktig motivering än en förklädd BOP..
Så tidigt i leken är väl det mesta en förklädd BoP?

Ja du teoriade mot Habina och Cirkus före LenaH och Lobelia la sina röster, det kan ju även vara ett sätt för dig att se vilka som hakar på dina teorier och hur du själv ska rösta för att lyckas med det du eventuellt har planerat. Nu säger jag inte att det är så, men det skulle kunna vara.
Jag tycker du snurrar till det för mycket. Varför trassla in dig i långa förklararingar. Jag tittar alltid extar noga på röster som lägger upp folk för lynsch eller lottning. De kan alltid ha dolda motiv men därmed är det inte sagt att det inte finns annat som kan vara skumt. Vad försvarar du dig emot egentligen?

21.18 Habina röstar på LenaH

Lena bör inte vara polis. Hon hade redan en röst. Habinas röst är nog ett försök att rädda sig själv och säger nog inget om Lenas roll. Fast varför röstade hon inte på mig, som också hade en röst och som sannolikt uppfattades som mer utstickande? Säger det något om cirkus?
Det där funderar jag också på, att Habina inte la rösten på cirkus? Det i kombination med cirkus' reaktion på rösterna på henne får mig att undra om de kan vara kollegor?

Jag undrar just om det är en efterhands konstruktion med "i viss mån" i synnerhet som Myrten inte var särskilt misstänkt. Varför dra upp att Myrten i viss mån är misstänkt och utelämna att Cirkus är misstänkt i dessa inlägg?
Misstankarna mot cirkus har väl mest kommit idag? Det jag kommenterade där var vad jag reagerade på när jag läste igenom vad som hände fram till gårdagens röstning.

Att följa med som andra röst kan alltid vara lite misstänkt, där har vi Myrten igen, men att hon inte är polis har jag redan rett ut, sen kan hon vara på två andra sidor, men den goda sidan har inte så mycket koll i det här läget, men skulle hon tillhöra den onda sidan så visste hon åtminstone att Habina inte hörde dit.
Bara om hon är ond fé väl, sektmedlemmarna känner väl inte till fén?

Misstankarna mot cirkus har väl mest kommit idag? Det jag kommenterade där var vad jag reagerade på när jag läste igenom vad som hände fram till gårdagens röstning.
Hon fick ju två röster igår så även då måste två spelare ha misstänkt henne. Sen är vi ju flera idag som undrat lite över hennes reaktion på de två rösterna.

Intressant tanke. Får kika närmre på det.

Hon fick ju två röster igår så även då måste två spelare ha misstänkt henne. Sen är vi ju flera idag som undrat lite över hennes reaktion på de två rösterna.
Ja, men det jag syftade på i ursprungsinlägget om det här var att jag reagerat på att ett par deltagare kommenterat Habina och i viss mån även Myrten men sedan röstat på någon helt annan.
Jag upplevde inte att det var på samma sätt mot cirkus. De som misstänkte henne igår röstade på henne.

Det känns som min hjärta är ur funktion idag. Jag kan inte tänka alls.

Det känns som jag kommer blanda ihop Snurrfian och Mumorsan pågrund av svart hund avatar.:p

De flesta rösterna var förklädda bop (Bland annat min). Innebär det att de röstmotiveringarna inte ska granskas alls? Ska man släppa de för att de var första röster?

Funderar lite runt resultatet av gårdagens lynch. Utöver Habina hade tre spelare två röster: @Koppen, @LenaH och @cirkus (ingen speciell ordning). Varför åkte Habina? Jag ser några olika alternativ (kan finnas fler + att jag kan trassla in mig i slutsatserna nedan inser jag när ag skrivit ett tag):

1. Det lottades mellan dess fyra spelare och Habina åkte.
2. En av rösterna på någon av de övrig tre är en skenröst lagd av Rathe. Lottning skedde mellan tre spelare med känt resultat.
3. Rathe lade sin "riktiga" röst på Habina = hon fick majoritet.
4. Rathe lade sin "riktiga" röst på Habina och hade lagt en skenröst på någon av de andra med två röster = Habina fick majoritet.

Vekar osannolikt att Habinas poliskollega röstade på henne, det har redan nämnts av flera andra spelare. Är det troligt att Rathe röstade på henne? Nja, i så fall borde väl Rathe ha lagt skenröst och riktig röst på samma spelare, annars skulle väl inte Habina ha åkt? Tycker att det känns mindre troligt även om inget kan uteslutas (syftet bör väl i så fall vara att lura Sherlock). Slutsatsen blir att Lena rimligtvis inte är Rathe eller polis. Detta godföklarar henne naturligtvis inte, men kan vara bra att ha i minne.

Om Rathe med sin riktiga röst gick upp och avgjorde (scenario 3 och 4) och därmed aktivt såg till att Habina åkte - varför gjorde hon (Rathe) det i det här läget? Sekten vill bli av med poliserna men vill behålla Dudley (ond fe). Dudley borde försöka visa sig för sekten för att undvika att käkas. Habina var lite utstickande - är det rimligt att tro att sekten kanske ville vänta och se om Habina gjorde något som kunde identifiera henne som Dudley? Det senare är mycket spekulativt, men kan också vara något att ha i minne till längre fram när vi vet mer.

Men en anledning för Rathe att rösta Habina är att någon av de tre som också hade två röster är sektmedlem. I så fall bör Rathe ha avgjort bakom kulisserna i syfte att säkra att kollegan inte åkte.

Förhoppningsvis vet Sherlock hur Rathe röstade.

Detta inlägg är verkligen intressant och ett inlägg som jag helt missade. Om vi för argumenterande saken skull säger att alternativ 3 men i synnerhet alternativ 4 är korrekt så skulle det ju leda oss till att tro att Koppen och/eller LenaH och/eller cirkus skulle vara sektmedlem/ar. I det här scenariot så kan det också vara så att Habina uppfattades som ett hot mot sektens medlemmar och det skulle i såna fall vara mot LenaH, som Habina röstade på. Habina hade egentligen bara reagerat litegrann på en annan spelare och det var Myrten men dessa misstankar var för svaga för att en röst skulle hamna där, enligt Habina.

Kan vi dra några slutsatser då om att Gabby käkades? Gabby hade röstat på Snurrfian då hon tyckte att det var konstigt att Snurrfian lade en röst på Hedinn för att denne inte varit inne i leken. Jag tror inte att vi kan dra så mycket slutsatser utifrån detta då jag inte tror att sekten känner sig hotad av Gabby i det läget, om nu Snurrfian faktiskt skulle vara ond. Det som kan spekuleras i är om sekten ville att detta skulle uppmärksammas och få oss att vända blickarna mot Snurrfian men å andra sidan, varför just Snurrfian? Gah, det går runt i mitt huvud.

Den andra poliserna borde vara någon av de som lagt en andra röst på någon? (eller röstade innan Habina fick två röster). poliserna förlorade ju sin störta vinstchans när Habina försvann.

Vi var två som röstade på cirkus just pga röstmotiveringen och en tredje som uttryckte misstanke ( mumorsan, jag och Myrten). Det är pga dessa misstankar och röster som diskssioen idag överhuvudtaget tillkommit. Visst cirkus hade inge stora misstankar mot sig men jämfört med de mot Myrten så var de gigantiska ;).

Funderar vidare på varför Cirkus är "osynlig" för dig.

Vi har ju dessutom det faktum att det stod att de reagerat på Myrtens skumhet och sen lagt rösten på annat håll... Om det bara var cirkus som misstänkte Myrten så la hon ju även rösten där. Och om det nu handlade mer om att folk reagerat på Myrten utan att se henne som misstänkt, så ser jag inte det konstiga i att rösta på någon annan?

@FiaM Kan du ge exempel på någon som du ansåg reagerade på Myrten utan att rösta på henne?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka