Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har lite mycket att göra nu, så vet inte hur bra jag kommer kunna hänga med resten av kvällen. Men FiaMs uttalande om att Myrten var en av de mest misstänkta är det jag reagerar mest på just nu. Kan visserligen vara en miss av en god, men det kan lika gärna vara en ond som söker efter något att reagera på och läser lite slarvigt.

Hedinn röstar på FiaM

Första rösten på Cirkus kom 21.17 och Habina röstade 21.18, vilket kan vara en enkel förklaring till att Habina röstade på dig istället för Cirkus.
Jag funderar på det där. Habina röstade 12 minuter före DL. Hon borde varit aktiv vid DL. Varför räddade hon inte sig själv genom att ändra till Koppen eller Cirkus? Båda kan omöjligt vara hennes kollegor.

Jag funderar på det där. Habina röstade 12 minuter före DL. Hon borde varit aktiv vid DL. Varför räddade hon inte sig själv genom att ändra till Koppen eller Cirkus? Båda kan omöjligt vara hennes kollegor.

Jag har också funderat på det, men andra rösten på Koppen kom 21.27 och andra på Cirkus 21.28, det gällde alltså att vara på hugget för att ändra. Vore enklare att analysera röstningen om folk kunde rösta i god tid :angel::D

Kan det inte ha varit för att hon inte ville sticka ut och hade hoppats på att klara lottningen?

Det gick ganska hastigt på slutet, cirkus fick sin andra röst 2 min före DL och Koppen 3 minuter. De skulle funnits rimlig tid att lägga på LenaH dock och tiden var inte helt omöjligt på de 2 andra.

Jag vet inte, jag lekte med tanken att ändra min röst till cirkus eller Koppen för säkerhets skull men tänkte att lotten förhoppningsvis skulle gå min väg. Kanske resonerade Habina likadant?

Det gick ganska hastigt på slutet, cirkus fick sin andra röst 2 min före DL och Koppen 3 minuter. De skulle funnits rimlig tid att lägga på LenaH dock och tiden var inte helt omöjligt på de 2 andra.

Hon röstade ju på Lena, men det räckte inte eftersom de var flera med två röster. Habina ville kanske undvika att rädda sig själv genom att offra en kollega, men både Koppen och Cirkus kan inte vara hennes kollegor. Alltså är min slutsats att man inte kan se något samband mellan Habina och någon av dessa två enbart baserat på att hon lät bli att ändra till någon av dem.

Kan det inte ha varit för att hon inte ville sticka ut och hade hoppats på att klara lottningen?

Förmodligen, men med tanke på att hon hade den för sitt lag viktigaste rollen är det lite märkligt. Genom att rädda sig själv hade hon mycket klart förbättrat lagets vinstchanser och imorgon är alltid en annan dag. Men som jag skrivit ovan tror jag inte att jag kommer längre med det spåret just nu i alla fall, så jag släpper det.

Jag funderar mer och mer på @cirkus - jag tycker reaktionen idag över två röster igår är lite oproportionelig och jag tycker rösten igår var lite udda motiverad och även om @Sedna påpekade att rösterna låg tätt igår så undrar jag varför Habina inte la rösten där?

Samtidigt känns det pyrt att lägga en röst på cirkus när hon inte är närvarande men jag verkar ha fått påhälsning av min huvudvärks jäkla morsa så jag har inget bättre att komma med nu:

LenaH röstar på cirkus

För att förtydliga så misstänker jag att cirkus är Habinas kollega.

Jag funderar mer och mer på @cirkus - jag tycker reaktionen idag över två röster igår är lite oproportionelig och jag tycker rösten igår var lite udda motiverad och även om @Sedna påpekade att rösterna låg tätt igår så undrar jag varför Habina inte la rösten där?

Samtidigt känns det pyrt att lägga en röst på cirkus när hon inte är närvarande men jag verkar ha fått påhälsning av min huvudvärks jäkla morsa så jag har inget bättre att komma med nu:

LenaH röstar på cirkus

För att förtydliga så misstänker jag att cirkus är Habinas kollega.
Men undrar du inte varför hon inte lade den på Koppen? Om jag inte helt snurrat till det var det exakt samma läge, bortsett från att Koppen inte skrivit något man kan reagera på - eftersom hon inte skrivit något alls och inte heller röstat.

Jag har också funderat över cirkus, men i det här läget känns det ändå osäkert med tanke på att det finns en kandidat till som Habina kan ha undvikit att rösta på.

Jag vet inte, jag lekte med tanken att ändra min röst till cirkus eller Koppen för säkerhets skull men tänkte att lotten förhoppningsvis skulle gå min väg. Kanske resonerade Habina likadant?

I denna lek innebär ju inte lika röster nödvändigtvis lottning, i och med att vi har Rathe. Kan vara bra att ha i åtanke.

Men undrar du inte varför hon inte lade den på Koppen? Om jag inte helt snurrat till det var det exakt samma läge, bortsett från att Koppen inte skrivit något man kan reagera på - eftersom hon inte skrivit något alls och inte heller röstat.

Jag har också funderat över cirkus, men i det här läget känns det ändå osäkert med tanke på att det finns en kandidat till som Habina kan ha undvikit att rösta på.
Jo men jag försöker just nu undvika att tänka alls måste jag erkänna.
Och det värsta är att ingen av dem var på plats just då vid DL och kunde lägga/ändra röst till mig enligt @FiaM s resonemang.

Eftersom jag inte kan bestämma mig för vem av dem som ska bort (och jag hoppas att någon av dem är polis) så lägger jag rösten på cirkus eftersom jag antar att Koppen kickas om hon inte dyker upp väldigt snart.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka