Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där funderar jag också på, att Habina inte la rösten på cirkus? Det i kombination med cirkus' reaktion på rösterna på henne får mig att undra om de kan vara kollegor?

Första rösten på Cirkus kom 21.17 och Habina röstade 21.18, vilket kan vara en enkel förklaring till att Habina röstade på dig istället för Cirkus.

@Hedinn - jag är ledsen om du redan svarat på detta men jag är lite nyfiken på varför du inte röstade på Habina när du reagerat på henne tidigare? Varför hamnade rösten på @Lilltess ?
Jag tycker visserligen att din röst på Lilltess var hyfsat välmotiverad men varför ville du inte avgöra? :)

Första rösten på Cirkus kom 21.17 och Habina röstade 21.18, vilket kan vara en enkel förklaring till att Habina röstade på dig istället för Cirkus.
JAg har huvudvärk. :banghead:
Skrev ett svar, ändrade och har tankevurpa. För många tankar på en gång.

Tack, jag kollade inte tidpunkterna. :)

Vi har ju dessutom det faktum att det stod att de reagerat på Myrtens skumhet och sen lagt rösten på annat håll... Om det bara var cirkus som misstänkte Myrten så la hon ju även rösten där. Och om det nu handlade mer om att folk reagerat på Myrten utan att se henne som misstänkt, så ser jag inte det konstiga i att rösta på någon annan?
Ju mer jag tänker på det dess skummar blir det, eller vet Fia något om Cirkus och/eller Myrten?

Vi var två som röstade på cirkus just pga röstmotiveringen och en tredje som uttryckte misstanke ( mumorsan, jag och Myrten). Det är pga dessa misstankar och röster som diskssioen idag överhuvudtaget tillkommit. Visst cirkus hade inge stora misstankar mot sig men jämfört med de mot Myrten så var de gigantiska ;).

Funderar vidare på varför Cirkus är "osynlig" för dig.
Cirkus är inte osynlig för mig, att jag inte reagerade på det här igår är fortfarande för att, som du själv säger, ni var två som röstade på henne och sedan var det ytterligare en (Myrten) som uttryckte misstanke mot henne. Det som gör att jag inte reagerar på det här är att Myrten tidigt hade misstankar mot Habina och röstade efter dem. Ibland har man misstankar mot flera men kan bara rösta på en och det ser jag inget misstänkt i.

Hade någon av er haft misstankar mot cirkus men sedan röstat på någon helt annan så hade jag haft med även cirkus i ursprungs inlägget. :)

Bra tänkt, bäst att hålla koll på alla roller och hur de kan inverka, satt och funderade lite på det själv. Konstigt att ingen hakat på och kommenterat dock.

Det finns så vitt jag kan komma på några scenarios till.

A. Rathe kunde inte närvara i samband med röstningen och lade sin röst helt utan att veta om utgången påverkades.

B. Rathe lade sin röst på Habina för att hon helst såg att Habina åkte ut av de tre baserat på tidigare erfarenheter.

C. Rathe lade rösten på en av spelarna uppe för lottning och valet var för att sätta griller i huvudet på folk, luras och spela på att någon ska tro att en av LenaH och Koppen är med i sekten.

Jag tror B är minst sannolikt av mina alternativ, personligen hade jag i så fall plockat ut LenaH. I övrigt håller jag med dina teorier om att LenaM, förlåt LenaH, troligen inte är varken polis eller Rathe och det gäller förmodligen även dig Myrten.

Vi får hoppas att Sherlock kan hjälpa till att klargöra men även framtida röstningar kan hjälpa.

Bra! Som jag skrev tror jag att det fanns fler alternativ än de jag listade. Bra att du tog fram dem.

Just nu kanske alla dessa scenario mest är förvirrande, men det är ändå bra att få ner dem på pränt så att man kan gå tillbaka.

@Hedinn - jag är ledsen om du redan svarat på detta men jag är lite nyfiken på varför du inte röstade på Habina när du reagerat på henne tidigare? Varför hamnade rösten på @Lilltess ?
Jag tycker visserligen att din röst på Lilltess var hyfsat välmotiverad men varför ville du inte avgöra? :)
Jag ville inte rösta på Habina för att hon ofta får mycket röster på sig, jag brukar kunna reagera på henne i början, oavsett hennes roll. Då tyckte inte jag det kändes bra att lägga min röst där, dels för att det kunde vara rent felaktigt och dels för att hon ganska ofta åker ut tidigt (kul för såna spelare att faktiskt få vara kvar lite längre ibland ;)).

Jag ville inte rösta på Habina för att hon ofta får mycket röster på sig, jag brukar kunna reagera på henne i början, oavsett hennes roll. Då tyckte inte jag det kändes bra att lägga min röst där, dels för att det kunde vara rent felaktigt och dels för att hon ganska ofta åker ut tidigt (kul för såna spelare att faktiskt få vara kvar lite längre ibland ;)).
Ok, jag förstår vad du menar. Jag har väl ungefär likadana tankar om några spelare.
Samtidigt får ju "skumheten" ;) inte göra dem immuna mot röster heller. Då och då är de ju onda/poliser uppenbarligen... :p

Vi har ju dessutom det faktum att det stod att de reagerat på Myrtens skumhet och sen lagt rösten på annat håll... Om det bara var cirkus som misstänkte Myrten så la hon ju även rösten där. Och om det nu handlade mer om att folk reagerat på Myrten utan att se henne som misstänkt, så ser jag inte det konstiga i att rösta på någon annan?

@FiaM Kan du ge exempel på någon som du ansåg reagerade på Myrten utan att rösta på henne?
Habina och Sedna tycker jag båda

@FiaM Kan du ge exempel på någon som du ansåg reagerade på Myrten utan att rösta på henne?
De som jag ansåg reagerade på Myrten var Habina och Sedna.

Ok, jag förstår vad du menar. Jag har väl ungefär likadana tankar om några spelare.
Samtidigt får ju "skumheten" ;) inte göra dem immuna mot röster heller. Då och då är de ju onda/poliser uppenbarligen... :p
Absolut, faktum var att när jag insåg vad klockan var så var jag på väg att rösta på Habina, helt enkelt för att jag inte hade reagerat på något annat i det läget. Men så kom Lilltess med sin röst och då tyckte jag det var ett lämpligare val baserat på den motiveringen.

Problemet är ju att om jag hade lagt rösten på Habina hade hon ju garanterat varit god, med tanke på hur bra jag brukar lyckas... :grin: ;)

Jag reagerade också när jag först läste att @FiaM skrev något om att jag uppfattats som skum, för jag delade inte det. Cirkus röstade på mig och Habina kommenterade men inget annat. Just då (d v s när Fia skrev) var jag också upptagen med att fundera över andra uppslag. Dock känner jag att jag är ovanligt omtalad:p i den här leken.

Kan du citera? Habina vet vi ju dessutom nu var polis. Sedna ifrågasatte jag och hon ansåg bara att Myrten stack ut genom att ha skrivit mycket, inte att hon hade skrivit något konstigt/misstänkt.

Jag reagerade också när jag först läste att @FiaM skrev något om att jag uppfattats som skum, för jag delade inte det. Cirkus röstade på mig och Habina kommenterade men inget annat. Just då (d v s när Fia skrev) var jag också upptagen med att fundera över andra uppslag. Dock känner jag att jag är ovanligt omtalad:p i den här leken.
Du leker så sällan nuförtiden att vi vill maxa upplevelsen! :p

Jag skrev att Myrten stack ut. Hedinn frågade vad jag menade och jag förklarade att jag menade stack ut som i syns och hörs. Det är du som lagt in en värdering i det hela. Antingen har du läst dåligt eller så vill du ge det jag skrev en annan innebörd.

Jag skrev att Myrten stack ut. Hedinn frågade vad jag menade och jag förklarade att jag menade stack ut som i syns och hörs. Det är du som lagt in en värdering i det hela. Antingen har du läst dåligt eller så vill du ge det jag skrev en annan innebörd.
Som jag precis skrev till LenaH så är det jag som har missat. Jag läste för slarvigt och fick det till mer än vad du menade. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka