Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är Rathe med i lyan? eller har jag tolkat det fel? I sådanfall behöver inte ulvarna rösta för att rädda sig själva.

Jo men jag försöker just nu undvika att tänka alls måste jag erkänna.
Och det värsta är att ingen av dem var på plats just då vid DL och kunde lägga/ändra röst till mig enligt @FiaM s resonemang.

Eftersom jag inte kan bestämma mig för vem av dem som ska bort (och jag hoppas att någon av dem är polis) så lägger jag rösten på cirkus eftersom jag antar att Koppen kickas om hon inte dyker upp väldigt snart.
Jag tänker kanske fel, men gör inte det faktum att det fanns två alternativ som Habina kunde ändrat till och räddat sig själv gör det mindre troligt att någon av dem är hennes kollega? Å andra sidan, om ingen är kollega så kunde hon ändrat till vem som helst.

Utan att veta något om någon av de inblandade tvivlar jag på att hon lät bli att ändra sin röst för att skydda en kollega helt enkelt. Jag får det inte att stämma.

Rathe är med i lyan, men Habina var polis.
Jo så långt har jag koll på :) Men jag funderar på de andra som hade två röster :)

Men lobelia kanske har en poäng om att det kanske är meningen att man ska tro det.

C. Rathe lade rösten på en av spelarna uppe för lottning och valet var för att sätta griller i huvudet på folk, luras och spela på att någon ska tro att en av LenaH och Koppen är med i sekten.

@Lilltess har skrivit att hon inte kommer att ha tid förrän efter 18.

Att reagera på en teori är inte bara defensivt där man oavsett roll försöker skaka av sig den. Jag reagerar för att jag vill veta hur du svarar.

Beträffande oss alla tre, d v s mig, Lilltess och Mumorsan: det jag menade var att du säger att du försöker se alla möjligheter, men jag menar att du är fast vid de som lade andraröster. Var det så otydligt? Om du vill vidga perspektiven tycker jag det är smalt att skjuta in sig på andraröstläggarna för att vi följer med (ej exakt formulering), och när jag motbevisar dig vända hela teorin mot att det är skumt ändå.

Var finns de som lade förstarösterna, om du nu kollar speciellt på hur rösterna fallit på de som fick mer än en röst? Går de helt fria från att granskas? Trots att de i vissa fall kan ha röstat efter teorier som redan var lanserade = följde med, något som du först tyckte var skumt?
Det inlägget funderade jag enbart över röstningen, de som la ströröster var inte så mycket att fundera på just runt röstningen men jag ska skriva ner mina funderingar runt de övriga också. Jag har absolut inte låst mig fast vid dig, det finna alldeles för många alternativ för att kunna göra det.

Vad menar du med att du inte kunde räkna med hjälp?
Det jag menade var att man som god inte bör hoppas på lotten utan rädda sig själv.
Jag kunde/kan ju inte veta om Rathe skulle lägga en röst som "hjälpte" mig eller ej.

Jag hade inget bättre i det läget jag var än att hoppas på lotten, jag hade inte kunnat producera en vettig teori just då.
Sen är jag av naturen lite fatalist. :p

Det börjar dra ihop sig till DL och jag önskar att jag hade mer att ta på. Hittills så känns Cirkus motivering och därefter reaktion på rösterna samt FiaMs resonemang kring gårdagens röstning mest misstänkt.

Men Rathe hade väl bara räddat dig om du var någon av de i lyan? Är det så du menar? Att du som god inte kan räkna med hjälp?
Med tanke på att det var 4 med lika röster så räddar en eventuell röst från Rathe de 3 personer ( eller två om en fejkröst är med i spelet) och dömer en.

Jag håller @cirkus och @Lilltess som misstänkta, men att de inte varit aktiva och bemött misstankarna gör det svårt att bedöma deras kommentarer.

@FiaMs feltolkning av min kommentar om Myrten är intressant, i alla fall om man slår ihop det med att FiaM inte kommit med något annat. Ond som letar någon att misstänka eller god som slarvläst?

Att @LenaH röstar på Cirkus tycker jag inte är anmärkningsvärt, däremot tycker jag teorin att Cirkus skulle vara polis känns lite långsökt.

Svårt när det är många som inte har varit inne.

Koppen röstade jag på igår med en väldigt tunn teori.

Lilltess var i och för sig inne tidigare och gjorde ett inlägg som jag upplevde lite som ett försvar av cirkus #134.

Mirtai aviserade redan innan att hon inte skulle ha så mycket tid idag heller, inte mycket att säga om.

Cirkus, har fått en del reaktioner och jag förstår dem. Hennes motivering igår var konstig och reaktionen på rösterna detsamma.

Helt sant men jag kunde ju inte räkna med hjälp från det hållet.
Eller så kunde du det. För att du visste hur Rathe skulle rösta.
Jo så långt har jag koll på :) Men jag funderar på de andra som hade två röster :)

Men lobelia kanske har en poäng om att det kanske är meningen att man ska tro det.

Jag förstår inte hur du menar?

Beträffande det citerade inlägget av Lobelia - de enda som kan veta just nu om LenaH och/eller Koppen är med eller inte är med i sekten är sekten själva. Förutsatt att det inte gått ut något paket med sia och just någon av de två siats (och rent hypotetiskt tror jag inte att Koppen i så fall skulle vara ett förstahandsval).

Jag har nyss kommit hem och är dödstrött och har nackspärr. Försökt läsa ikapp men får inget grepp om något alls!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka